Art. 533 Noul cod civil Plata pensiei de întreţinere Stabilirea şi executarea obligaţiei de întreţinere

CAPITOLUL IV
Stabilirea şi executarea obligaţiei de întreţinere

Art. 533

Plata pensiei de întreţinere

(1) Pensia de întreţinere se plăteşte în rate periodice, la termenele convenite de părţi sau, în lipsa acordului lor, la cele stabilite prin hotărâre judecătorească.

(2) Chiar dacă creditorul întreţinerii a decedat în perioada corespunzătoare unei rate, întreţinerea este datorată în întregime pentru acea perioadă.

(3) De asemenea, părţile pot conveni sau, dacă sunt motive temeinice, instanţa de tutelă poate hotărî ca întreţinerea să se execute prin plata anticipată a unei sume globale care să acopere nevoile de întreţinere ale celui îndreptăţit pe o perioadă mai îndelungată sau pe întreaga perioadă în care se datorează întreţinerea, în măsura în care debitorul întreţinerii are mijloacele necesare acoperirii acestei obligaţii.

Vezi şi alte articole din aceeaşi lege:

Art. 533 Noul cod civil Plata pensiei de întreţinere  Stabilirea şi executarea obligaţiei de întreţinere

Comentarii despre Art. 533 Noul cod civil Plata pensiei de întreţinere Stabilirea şi executarea obligaţiei de întreţinere

     

# Rodica 28-Ianuarie-2013
Daca fiul meu termina masterul in iunie 2013 mai poate beneficia de pensie alimentara in continuare?
Răspunde
 
# Denisa Nelson 15-Ianuarie-2014
Depinde de varsta. Părinţii sunt obligaţi să îl întreţină pe copilul devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 26 de ani.
Răspunde
 
# marinponde 22-Februarie-2013
Ma numesc flore ana am angrijit pe sotul meu 18ani,care avea gradu 1 de handicap,dupa moartea lui eu beneficiez de pensie de urmas? Sant nascuta la 06 01 1965 si am patru copii majori Daca am dreptul ce trebuie sa fac?si unde ma adresez.
Răspunde
 
# nikoleta 30-Aprilie-2013
ma numesc nikoleta si sunt in divort,am un copil de 1an si 9 luni.am bagat divort in iunie2012 si as vrea sa stiu dak pensia alimentara se da de knd am bagat divortul sau dupa ce imi vine hotararea definitiva???va multumesc
Răspunde
 
# Denisa Nelson 15-Ianuarie-2014
Cand hotararea devine definitiva.
Răspunde
 
# nelia 17-Februarie-2014
pentru nikoleta : cuantumul pensiei de intretinere stabilita de instanta se acorda de la data introducerii procesului de divort, prin poprire; de la data hotararii definitive se va acorda, obligatoriu, din urma;
Răspunde
 
# adelina 10-Mai-2013
buna ziua !sunt divortata, am doi copii minori, iar alocatia de la stat si pensia alimentara ale copiilor sunt virate intr-un cont bancar. daca eu am datorii la stat sau raman restanta la rata bancara, aceste institutii au dreptul sa.mi blocheze sau sa.mi traga bani din contul copiilor ?
Răspunde
 
# Denisa Nelson 15-Ianuarie-2014
Da, creditorii au dreptul sa puna poprire pe aceste conturi.
Răspunde
 
# Ioana 24-Martie-2014
Nu, nu au dreptul. Sumele sunt ale minorului nu ale parintelui.
Răspunde
 
# Ioana 24-Martie-2014
Nu, nu au dreptul.
Răspunde
 
# cvasilica 05-Iunie-2013
Conform noului cod cv fiind prs cu bizabilitati se ia in calcul indemnizatia de insotitor la pensia alimentara pe care o am de platit
Răspunde
 
# Arian 10-Iunie-2013
Buna ziua! Vreau sa stiu daca in urmatoarele conditii , sant obligat sa platesc pensia alimentara ...Am o fata din prima casatorie, in varsta de 19 azi...dupa spusele fostei sotii , dar si a ficei mele , este la Facultate, DAR.... nu mi-a dovedit nimic in acest sens, nu a adus nici un act in care sa rezulte ca este inscrisa la o facultate! De la ultima infatisare in care sa stabilit si pensia alimentara, am contribuit , regulat pana la 18 ani sa-i livrez pensia alimentara, dar...ce am aflat este ca de inscris se inscrie la o Facultate fara frecventa si ...nu se mai prezinta la examene sau daca o face nu este admisa, si....repeta acest lucru si pe viitor, aici EU ma intreb si as vrea sa stiu, ce baze legale am sa nu fiu nevoit sa intretin altceva decat cele ce ar fi normal pentru a fi de intretinut! Va Multumesc!
Răspunde
 
# irina 23-Mai-2014
sa-ti fie rusine,"domnule" Arian! nu e si copilul dumitale?
Răspunde
 
# Ioana 12-Iunie-2014
Nu cred ca are de ce sa ii fie rusine, atata vreme cat 'doamna Irina" nu cunoasteti toate datele problemei! Stiti cumva daca fiica respectiva a tinut aproape de tata? sau daca l-a respectat (indifferent de problemele dintre soti). Daca "inscrierea" la "o facultate" este doar de "hai sa mai stoarcem niste bani"? Nu credeti ca pot exista astfel de oameni? Nu zic ca persoanele in cauza sunt asa, dar hai sa nu mai aruncam cu ocara, fara sa cunoastem tot.

Eu sunt divortata. am o fetita si primesc pensie alimentara de la fostul sot. Dar o fac cu demnitate si nu cu tertipuri ca sa obtin cat mai mult. Muncesc si am salariu, daca doresc sa ii ofer fetei ce-i mai bine!
Răspunde
 
# flory67 04-Septembrie-2014
sa-ti fie tie rusine,judeci tu ? Fiecare dintre noi ducem un razboi cu viata,razboi pe care altii nu-l stiu....rahatule cu nume de fata
Răspunde
 
# burst 28-Septembrie-2014
nu exista doar persoane oneste, my dear. realitatea ne arata ca unii oameni fac un business bun din tranzactiile cu copii. m-am despartit de femeia cu care am un copil fara sa fiu casatorit, am ajutat-o cu toti banii pe care ii aveam la momentul respectiv, aproximativ 15 mii de eur, inclusiv am semnat ca si co-platitor pe un contract de credit pe numele ei. in continuare, fara vreo hotarare judecatoreasca i-am achitat suma de 800 de EUR lunar care reprezentau cei 25% din veniturile mele permanente. bineinteles, am continuat sa tin relatia cu copilul, i-am mai cumparat cadouri, il luam la mine etc. a fost destul? nu. am fost chemat in judecata initial pentru stabilirea situatiei de fapt, am crezut eu, adica pentru incredintarea minorului spre crestere mamei. nu am obectat, mi s-a parut fair dar m-am trezit de fapt in fata uor cereri de marire. sumelor de contributie, invocandu-semun bonus pe care eu il primesc anual, bonus care nu are caracter permanent, poate fii zero. desi remarca este subiectiva si nu tine in nici o instanta, mama esteno cheltuitoare, nu realizeaza nici un fel de savinguri nu mai spun investitii. eu intotdeuna am gandit si pentru viitor sinacel bonus nu fusese NICIODATA destinat consumului. Nu a castigat. Intre timp, pe langa sumele enumerate mai sus, am deschis 2 fonduri de investitii pe numele copilului menite sa ii asigure o suma de bani fie pentru studii fie, mai tarziu, pentru ce o vrea el. sper ca nu pentru 'intemeierea unei familii' eu ars cu ciorba o sa il sfatuiesc sa stea de o parte. Este destul? Nu. Am plecat in strainatate pentru o perioada determinata. Este drept ca in termeni nominali castig mai mult decat in Romania, dar inntermeni reali, nu, din cauza costului ridicat al vietii. mi-a intentat un alt proces, cerand bani mai multi, proces care capata acum o latura internationala, intrucat evident numpot fii de acord sa fiu victima caliciei si dorintei mamei de a trai pe spinarea copilului. Bani de avocati, garla. I-am oferit un deal pentru a evita costurile exagerate de judecata: ii daunei banii astia, tot mai bine decat sa ii dau la altii, estimat 6000 de EUR. E bine? Nu! Crede ca poate obtine mai mult, desi i-am explicat ca aplicand legea din Romania pe omsituatie din alt stat este in substanta o aberatie juridica, iar in cazul in care sa presupunem ca se intampla, eu ajung in stare de faliment. adica moare porcul si mai contribuie ciuciu la intretinerea copilului. Eu incep sa ii inteleg pe aia care dispar in momentul in care ajung intr-o situatie ca asta-este probabil singurul lucru care te poate feri de pericole majore, oricat de buna credinta ai fii si orice argumente ai folosi in relatia cumo femeie care vrea sa traiasca pe spinarea altora, nu sunt sanse.
Răspunde
 
# kiss 01-Octombrie-2014
Esti proasta si snoaba pe deasupra!!!
Răspunde
 
# kiss 01-Octombrie-2014
A si o nesatula cand omu ti .o zis clar ca el a platit normal oana la 18 figuranta imputita!flory 67 si prima de sus!!!nesimtitelor..ca numa sa divortati stiti da cand faceti copilul nu va ganditi ca voi nu.l iubiti oe individ!!si copilu sufera..nesimtitelor!!!
Răspunde
 
# heureca 11-Iunie-2013
buna ziua!Vreau sa stiu daca in urmatorele conditi sint obligat sa platesc pensie de intretinere:eu lucrez in ungaria,si am o fiica de 23 ani .ea a terminat liceul in 2010 si in 2010 a parasit tara cu mine in ungaria unde a lucrat aprope 1an .in 2011februarie a inceput studiile fara fregventa in ungaria pe care jumatate am platit eu celalat parte mama ei din care nu a terminat macar un an.in 2012 ianuarie ea s a mutat inapoi in tara(rominia)unde in 2012 octombrie a incseput din noua studiile la o alta facultat in mercuria ciuc, ma dat in judecate in 2013 05 29 pentru pensie de intretinere .dupa parerea dumneavoastra trebuie sa platesc din noua facultaea si a doua???Va multumesc cu respect
Răspunde
 
# Arian 12-Iunie-2013
Buna Seara! Vreau sa stiu in calitate de tata a unui copil de 20 in ce coditii mai sant obligat sa trimit P.A...atat timp cat copilul este la Facultate...de ce sa scriu, pt la ora actuala continui sa-i trimit P.A...fara a sti unde este inscrisa la facultate....si asta daca este inscrisa!!! Am crezut-o p cuvant....dar unele indicii ma duc tot mai mult cu gandul ca nu este la nici o facultate!
Va rog respectos....cum aflu in ce conditii se mai poae trimite P.A ...cand copilul este la o facultate....si aici ma refer La cea de zi....la Fara Frecventa...un caz asemanator cu al meu a fost demontat unde fata, se inscria doar la o facultate FF....ca sa obtina o adeverinta...dar fara rezultat...si in fiecare an ea se tot inscria obtinand PA a tatalui....!!! Sa inteleg ca pana la 24 ani se poate agata de artificiul acesta?! Va multumesc !
Răspunde
 
# LEU VALENTIN 13-Septembrie-2013
Vreau sa stiu daca eu mai platesc in continuare pensie de intretinere,copilului meu daca nu mai urmeaza vreo scoala,deoarece a terminat liceul ,dar nu a luat bacalaureatul.Va multumesc pentru intelegere si astept raspuns .
Răspunde
 
# nelia 17-Februarie-2014
pensia de intretinere se plateste pana la implinirea varstei majoratului; mai departe, cu un nou proces dat de copilul major, doar daca face dovada continuarii studiilor :)
Răspunde
 
# Nicoleta 16-Octombrie-2013
Am 20 de ani si parinti mei au divortat cu mult timp in urma . Am primit pensie de intretinere pana la varsta de 17 ani insa atunci tata nu a mai dat nici un semn .Dupa multe discutii pe acest subiect a iesit la pensie si a zis sa astept pana cand va veni pensia lui ca sa mi ofere pensia de intretinere . Insa am implinit 19 ani si pensia nu a venit. L am dat in judecata ,iar cand trebuia sa aflu decizia finala data de judecator , sa schimbat judecatorul si eu am pierdut . In ziua de azi nu am primit nici un ban ,am inceput o facultate dar in lipsa de bani am abandonat , iar zilele astea am primit niste foi de la proces cu concluziile si de ce a castigat procesul. Scrie pe acele foi ca ma tinut un an la el , cand eu am stat langa mama mea pentru ca trebuia sa dau bacalaureatul apoi mai scria ca mi a platit o facultate la care am renuntat (dar asta nu sa intamplat). Stau si ma intreb daca strang dovezi necesare cum ar fi de la liceu, in anul care "ma tinut la el" sa demonstrez ca am fost la liceu ,sau cu facultatea ,sa arat clar la ce facultate am dat si nu la ceea care a zis el , am vreo sansa sa mi recuperez bani datorati sau macar taxele pentru studiile pentru care ma lupt ?
Răspunde
 
# sanda 19-Octombrie-2013
Daca tatal fetitei mele este cadru militar, coform noului cod civil, pensia alimentara se socoteste 25la suta si din norma de hrana si diurna rezultata in urma unei misiuni internationale, sau doar din salariu?
Răspunde
 
# jimmy 10-Decembrie-2013
Buna. Este urata situatia pe care ai prezentat-o. De data asta eu sunt cadru militar si am fost pus intr-o situatie foarte delicata de catre mama fiului meu, care nu are decat 5 luni. Nu te cunosc, nu stiu cine esti, dar sunt convins ca pentru binele copiiilor trebuie gasita o cale corecta si indreptata catre binele minorilor.Daca ai accepta sa vorbim, poate eu din cunostintele mele in domeniu militar si tu din experienta de mama reusim sa gasim solutii pentru micutii nostrii. Iti multumesc pentru faptul ca ai avut rabdare sa citesti cele scrise. O zi sau o seara frumoasa.
Răspunde
 
# Erica 06-Ianuarie-2014
De aceea exista mediator pentru a impiedica divorturile pripite care nu fac decât sa provoace disconfort minorilor. Neconfruntam cu o rata mare a divorturilor in rândul cuplurile care au devenit părinți de curand. Mediatorul asta face, împaca părțile strsate si nepregatite pentru a fi părinți sau iesirile necontrolate ale sotiilor in urma depresiilor prenatale sau postnatale. Daca nu ati divortat inca de mama copilului, v-as sugera sa nu o faceți. O zi buna!
Răspunde
 
# Corina 06-Ianuarie-2014
Sanda, eu am fost căsătorita 10 ani cu un barbat care activează in cadrul armatei. Am divortat dupa ce ne-am dat numeroase șanse pentru fata noastră. Țin minte de la avocat ca puteam sa solicit 25% din misiuni, delegatii si salar, dar noi am ajuns la un numitor comun. Ii asigura fetiței mele un trai mai mult decât decent, dar de o luna a intarziat cu plata, motiv pt care ma flu aici. Nu toți bărbații se gândesc cat e de greu pentru o mama singura sau ca cel mai mare bine pe care il pot face copilului este sa ii iubeasca si sa ii respecte mama. Actioneaza-l in instanța, mamele sunt protejate in România. Succes!
Răspunde
 
# Erica 06-Ianuarie-2014
E bine ca ati ajuns la un numitor comun.
Răspunde
 
# Mihai Bradeanu 23-Mai-2014
Probabil daca ati gandi cu capul si nu cu alte parti ale corpului nu ati ajunge sa cresteti singure copiii.
Răspunde
 
# Marlyne 24-Septembrie-2014
Buna ziua, unde sunt protejate mamele? Dar copii? De 5 luni ma zbat cu fostul sot si dupa lungi cautari nu am ajuns la nici un rezultat....mai mult am aflat ca si daca i-ai facut plangere penala pentru neplata pensiei alimentare sa nu te gandesti ca ai sa vezi bani din urma, doar in cel mai fericit caz de aici inainte....azi am venit de la procuratura( organ al statului roman) si credeti-ma am ramas cu un gust foarte amar....
Răspunde
 
# Dana 06-Ianuarie-2014
Buna Sanda,

Conform Codului Civil , pensia alimentara se socoteste 25% din VENITUL Net realizat!
De exemplu o situatie in care tatal copilului figureaza cu un salariu minim pe economie la firma(x), dar fiind totodata si administrator la firma (y) pe care o conduce, diferenta (z) dintre salariu (x)si venit(y) in acest caz fiind considerabila. Pentru stabilirea pensiei de intretinere, Instanta va lua in considerare veniturile totale pe care parintele necustodian le realizeaza.
Stabilirea cuantumului pensiei de intretinere va tine cont in principal de veniturile parintelui caruia nu ii este incredintat, si aici ma refer la toate veniturile, indiferent daca sunt si venituri realizate din misiuni internationale in cazul tau, mai ales daca misiunile au fost pe o perioada mai lunga de timp.
De asemenea, se poate tine cont si de minorii dintr-o eventuala alta casatorie ulterioara sau minorii aflati in intretinrere in momentul curent. In cazul in care este unicul copil pensia alimentara va fi calcultata ca atare.
Cuantumul pensiei de intretinere se raporteaza la venitul net real al celui obligat la plata. Nu are relevanta faptul ca depaseste 50% din venitul pe economie, indiferent daca parintele necustodian lucreaza sau nu in Romania!
Ca si indrumare, mai exista Codul familiei conform careia: ,, Art. 94.: "Întreţinerea este datorată potrivit cu nevoia celui care o cere şi cu mijloacele celui ce urmează a o plăti. Instanţa judecătorească va putea mări sau micşora obligaţia de întreţinere sau hotărî încetarea ei, după cum se schimbă mijloacele celui care dă întreţinerea sau nevoia celui ce o primeşte.
Cu alte cuvinte, Instanta tine cont si de ,,NEVOIA CELUI CE O PRIMESTE,, respectiv de nevoile copilului.

Asadar, Sanda, orice Instanta din Romania sau din afara, da castig de cauza parintelui custodian si copilului in ceea ce priveste stabilirea pensiei de intretinere.
Binele copilului, cresterea si educatia lui sunt prioritare. Daca vei actiona in judecata, parintele necustodian nu va trai in lux iar copilul vostru sa nu beneficieze de ceea ce are nevoie, si sa primeasca o pensie alimentara cu care mama sa nu-i poate cumpara nici macar pampers-uri.
Exista cazuri in care mama a obtinut mai mult de 25% din venit, despagubiri, plati retroactive etc. Fiecare caz este unic, in schimb cresterea si educatia copilului este aceiasi.


Multa bafta,
Răspunde
 
# and 30-Mai-2014
Veniturile salariale cu caracter permanent , si atat ..... nu alte venituri
Răspunde
 
# cineva 18-Iunie-2014
femei nebune !!!!! ati facut cop[ii cu anumiti barbati doar ca sa aveto pensii alimentare constante si "stufoase " ????? eu am un baiat de 23 de ani , il cresc singura FARA NICI O PENSIE ALIMENTARA de la varsta de 2 ani ...si n-a fost greu deloc , e copilul meu si am fact tot ce am putut ca sa-i fie bine ...nu va inteleg ??? sunteti dependente de barbati ??? atunci de ce ati divortat ????
Răspunde
 
# ELENA 25-Noiembrie-2013
Cum pot sa-mi incasez pensia de intretinere de la sotul meu ,pensie ce fost hotarata ,stabilita de instanta.In sentinta nu se precizeaza daca Casa de Pensii poate sa procedeze la poprirea pensiei.Ma pot adresa Casei de Pensii ptr instituirea poprii si virarea sumei cuvenite in contul bancar indicat.
Răspunde
 
# Denisa Nelson 15-Ianuarie-2014
Trebuie sa va adresati executorului judecatoresc, nu casei de pensii. Executorul se va adresa casei de pensii.
Răspunde
 
# Erica 06-Ianuarie-2014
Jimmy exista mediatori care au abilitatea de a calma apele. In ultimii ani, exista foarte multe divorturi pe fondul aparitiei copiilor, stres, depresiile viitoarei mamici, prenatale sau postnatale care se manifesta prin iesiri necontrolate, atitutidini schimbatoare, bagaje facute si mersul la mama etc. Divorturile pripite nu fac decât sa incomodeze minorul. Daca nu ai facut inca acest pas, gândește-te bine înainte sa il faci si apelati la consultanta de specialitate. Fiecare copil are nevoie si merita o familie. Succes!
Răspunde
 
# jimmy 19-Ianuarie-2014
Erica, iti multumesc pentru faptul ca ai raspuns, la mine nu este cazul de divort, noi nefiind casatoriti. Numai ca, asa cum ai afirmat si tu, fiecare copil are nevoie si merita o familie, asta pentru interesul superior al copilului. Numai ca, atunci cand cu mama copilului, care nu a lucrat de cel putin 5 ani, iti cere bani ca sa se intretina si pe ea, apeland la tot felul de tertipuri, inclusiv la santajul emotional. Sunt oameni si oameni, asa ca in ziua de azi te poti astepta la orice. Ce ai spus tu cu divortul pripit este echivalentul despartirii pripite, fara sa se gandeasca la consecintele care urmeaza, privind interesul superior al minorului. Cand deja ceri pensie alimentara, si te lupti pentru a castiga cat mai multi bani, pentru a te intretine si pe tine, consider ca aici nu mai este vorba de interesul copilului, ci de interesul ei ca persoana, iar eu nu sunt de acord. Oricum, pana la stabilirea domiciliului copilului, mai sunt niste pasi de facut, pentru ca situatia a degenerat pana la a-mi interzice repetitiv sa intru in curtea, respectiv casa parintilor ei pentru a-mi vedea fiul, ea locuind in prezent cu baiatul meu intr-o comuna situata la 200 km distantă. Nu sunt impotriva contributie financiare pentru fiul meu, dar contest atitudinea unei femei care vrea bani si pentru intretinerea ei, intrucat, a plecat de acasa cu fiul meu, fara a avea o discutie pe acest subiect, ea actionand pe cont propriu, probabil sfatuita si de parintii ei. Cauzele pe care le-a invocat sunt fara o sustinere temeinica, intrucat toate afirmatiile ei sunt sutinute de parintii ei care nu au locuit cu noi in casa (de cand s-a nascut fiul nostru, parintii ei au venit doar de 2 ori la noi), si care cunosc situatia doar din conversatiile telefonice purtate de mama fiului meu cu ei, majoritatea exagerate, promovandu-mi o imagine de nedescris. In acelasi timp, toate aceste afirmatii sunt combatute de catre martori care au trecut aproape zilnic prin casa noastra de cand s-a nascut fiul meu. Imi iubesc fiul enorm de mult si, desi mic, imi doresc din tot sufletul, daca mama lui nu vrea sa ne impacam, sa-l iau acasa si sa-l cresc. Ce ma poti sfatui ca mama probabil, ca femeie, sa fac eu in acest caz?
PS...la mediator mi-a cerut doar bani pentru pensia alimentara si nu a fost de acord cu suma propusa momentan, intrucat eu am angajat niste rate cu mai mult timp in urma, iar daca i-as da 25% din venitul net as ramane cu foarte putini bani, cat sa imi permit sa supravietuiesc, fara sa mai amintesc faptul ca nu mi-as mai putea permite sa ma duc sa-mi vad fiul, macar o data pe luna.
Răspunde
 
# jimmy 21-Ianuarie-2014
Ai dreptate Erica, dar in acelasi timp am intalnit un mediator care nici nu stia sa medieze, apeland la avocatul reclamantei pentru anumite date. La mine nu mai este vorba de divort, nu am fost casatoriti. Numai ca mama copilului a plecat cu fiul meu din casa, invocand tot felul de motive iar in prezent imi interzice dreptul sa-l vad. Si nu este usor sa te duci de mai multe ori la 200km si sa nu te lase sa intri in casa ca sa-ti vezi propriul fiu.
Răspunde
 
# Denisa Nelson 15-Ianuarie-2014
1. Pensia de întreţinere (indiferent de modalitatea sa de executare - în natură sau prin plata sumei de bani) se achită periodic, la termenele stabilite de părţi de comun acord. Dacă nu există un asemenea acord, plata se face la termenele stabilite de instanţa de tutelă, prin hotărâre judecătorească.

2. De regulă, pensia de întreţinere fiind stabilită în scopul satisfacerii nevoilor creditorului, se achită lunar.

3. Sintagma „plata la termenul stabilit de comun acord sau, în lipsa acordului, la termenul stabilit de instanţă" nu trebuie înţeleasă ca obligând instanţa să stabilească data exactă la care sau până la care debitorul trebuie să-şi execute obligaţia (în natură sau în bani). Credem că este suficient ca, prin hotărâre, instanţa de tutelă să stabilească plata lunară, trimestrială etc., ceea ce presupune obligaţia debitorului de a plăti şi dreptul creditorului de a beneficia de întreţinere cel târziu la sfârşitul lunii, trimestrului etc. stabilit. Desigur, în ipoteza în care instanţei i se solicită să stabilească o anumită dată pentru plată, nimic nu o împiedică să indice în hotărârea pe care o pronunţă şi ziua plăţii.

4. în ipoteza morţii creditorului pe parcursul executării întreţinerii, obligaţia de întreţinere încetează, însă rata aferentă lunii în care a decedat creditorul trebuie achitată în întregime, pe întreaga lună, şi nu doar până la data survenirii morţii.

5. Pentru motive temeinice, părţile de comun acord sau instanţa de tutelă, în lipsa unui acord, pot stabili ca întreţinerea să se execute anticipat, prin plata unei sume globale care să acopere nevoile creditorului pe o anumită perioadă de timp mai îndelungată ori pe toată perioada pentru care s-a stabilit obligaţia. Condiţia plăţii anticipate este aceea ca debitorul să aibă mijloacele necesare acoperirii obligaţiei.

6. în cazul pensiei de întreţinere stabilite în sumă fixă, obligaţia de întreţinere poate fi plătită anticipat, însă creditorul nu va fi îndreptăţit, ulterior plăţii anticipate, şi la beneficiul diferenţei dintre sumele achitate şi cele cuvenite ca urmare a indexării sumei fixe cu rata inflaţiei. Aceasta întrucât, primind plata anticipată, el nu mai suportă riscul devalorizării monetare.
Răspunde
 
# Denisa Nelson 15-Ianuarie-2014
JURISPRUDENŢĂ

Este de principiu că obligaţia de întreţinere, fiind cu execuţie succesivă, nu poate fi stabilită sub forma unei sume globale, care ar reprezenta plata anticipată a ratelor viitoare de întreţinere. în cauză, stabilirea obligaţiei de întreţinere la suma de 16.932.000 lei, care este echivalentul cotei legale din compensaţia încasată de recurent, nu constituie o plată anticipată, deoarece compensaţia a fost încasată fără ca unitatea plătitoare să reţină cota de 16,6% stabilită ca obligaţie de întreţinere printr-o hotărâre anterioară (I.C.C.J., s. civ., dec. nr. 2648/2004).
Răspunde
 
# Lissy 14-Februarie-2014
In 2009 Instanta din Romania a stabilit copilului de 6 ani o pensie alimentara minima de 150 lei, fara plati retroactive motivul ( tatal copilului studiaza ).Adevarul este ca tatal copilului lucreza in Londra si este stabilit acolo
Unde sa ma adresez si ce demersuri am de facut? Multumesc
Răspunde
 
# Erica 25-Ianuarie-2014
Jimmy, in primul rând copilul trebuie sa creasca cu mama lui. Un bebe nu doar mănâncă si doarme sa stii, iar un barbat nu are rabdarea sa creasca un copil atât de mic, nu te supara. De ce nu incerci sa ai o discuție matura de împăcare cu mama copilului, așa ca de ultima data. Sunt mediator si am "salvat" numeroase cupluri. Femeile sunt labile ata in timpul sarcinii si chiar si dupa o perioada de câteva luni sau chiar un an. Daca o mai iubesti si vrei sa formezi o familie cu ea si fiul vostru, ia-o tu la o discuție serioasa. Poate e imatura si influentata si de părinții ei, poate ai rănit-o fara sa iti dai seama. Niciodata o femeie nu pleaca de acasa fara motive. Daca nu reușiți sa depasiti acest hop, mergeți in instanța. 25% din venitul tau, ii va reveni copilului. Așa e legea. Trebuie sa te gândești ca ea va avea grija de el, tu il vei lua in vizita si atât. Nu ii va fi foarte ușor singura. E normal sa se gândească si la ea, daca nu are niciun venit, ea ce mai mănâncă? Nu isi poate lua un servici atâta timp cat trebuie sa aibă grija de un bebelas. Iti doresc succes si intelepciune sa faci ce e mai bine pentru copil!
Răspunde
 
# jimmy 07-Februarie-2014
Iti multumesc Erica pentru raspuns. Ca o completare...ea nu lucreaza de 5 ani de zile, mai are un alt copil dintr-o casatorie anterioara, iar copilul in prezent se afla la tatal ei. In plus, deși nu s-a deschis niciun proces pana in prezent, imi interzice sa-mi vad fiul de 2 luni, parintii ei si cu ea ma jignesc si pe mine si pe parintii mei. Sunt multe de spus, despre atitudinile ei, de dinainte de a se naste fiul nostru precum si dupa ce s-a nascut. M-as bucura sa putem avea o discutie in particular si poate asa situatia s-ar intelege altfel.
Răspunde
 
# Kia 26-Ianuarie-2014
Jimmy, pe mama copilului tau trebuie sa o respecti deoarece ea te-a facut tata pentru prima data. Femeile insarcinate sunt mai sensibile, vad totul pe dos, isi fac scenarii, iar dupa naștere devin de-a dreptul diabolice gata sa facă orice pentru puiutul lor. Si eu trec printr-o situație aproximativ similara. Tatal baietelului meu s-a căsătorit in timp ce eu eram însărcinată. Intr-adevăr eu am fost cea care a pus punct relatie deoarece nu a fost alături de mine nici fizic si nici moral decât financiar in clipele in care am aflat ca aștept un copil in condițiile in care nu ii cunoaștem bine tatal si aveam cu totul alte planuri. Nu m-a căutat deloc pe timpul sarcinii care a fost una cu nenumărate probleme, nu a răspuns la nici un mail, dar mi-a dat vestea ca s-a căsătorit fara sa ii pese ca tocmai i-am născut fiul si as putea intra intr-o depresie, spunandu-mi ca dorește ca baietelul nostru sa stea 6 luni pe an alături de el si noua lui soție pe alt continent. M-am speriat groaznic, am contactat un avocat care m-asigurat ca nici un judecător din lumea asta nu ia copilul mamei decât daca aceasta este denaturata, consumatoare de droguri, alcool etc iar in ceea ce privește situația noastră si antecedentele lui, sub nici o forma. Eu spre deosebire de fosta ta partenera, nu am nevoie de banii lui decât pentru copil deoarece am un venit al meu, dar tu trebuie sa te gândești ca daca mama copilului tau nu isi permite sa isi ia un job in condițiile in care copilul este inca mic, trebuie sa ai grija oarecum si de ea. Daca ea este tot timpul stresata, copilul nu va fi linistit. Nu e usor sa fii mama singura, ti-o spun cat se poate de sincer. Cum poti sa te gândești sa iei copilul la tine? Mama nu trebuie sa lipseasca din viața unui copil. Sfatul meu este sa incerci sa treci peste orgoliul tau si sa te gândești la binele copilului. Daca mai sunt sentimente între voi si nici unul dintre voi nu va aflați in alta relatie ar fi bine sa reflectati si sa va dați o șansa. Probabil si părinții ei o influentata, si vor spune adesea ca e tânara si viața merge înainte. Sa stii ca nu e chiar așa. Ca si mama nu poti sa iti bulversezi copilul, sa ii prezinti un barbat pe care sa il vadă des si sa creadă ca e tatal lui, iar dupa ceva timp sa ii dai vestea ca de fapt are alt tata. Atâta in situația ta cat si a mea, copiii sunt foarte mici. Nu e ca si cum ar fi crescut in familie, ar fi știut ca parintii lui s-au separat, tati a plecat de acasa, dar ca se întoarce mereu sa il vadă. Bebelasii noștri efectiv nu au experimentat asta, din pacate. Succes!
Răspunde
 
# jimmy 07-Februarie-2014
Multumesc pentru interventie. Am citit cu deosebita atentie. Numai ca sunt cateva detalii pe care nu le-am precizat si de care tu te-ai lovit in sens negativ. Mama fiului meu, atat pe timpul sarcinii cat si dupa, pana la data la care a fugit cu baiatul nu a avut venituri. Eu m-am ocupat 100% de tot ce a insemnat controale medicale pe timpul sarcinii, am fost langa ea de la nastere pana la externare asigurandu-i tot ce avea nevoie. M-am preocupat de tot ce a insemnat amenajarea casei pentru un bebelus, iar pe parcurs tot ce a fost necesar ca fiul meu sa aiba. Singurul ei venit de 5 ani a fost pensia alimentara pe care o primea pentru un copil dintr-o casatorie anterioara, pe care, după ce tatal ei a luat-o sa locuiasca la el, cu o luna inainte de nastere, nu a mai primit-o. Eu am asigurat tot traiul in casa, de la mancare, cheltuielile curente in casa, mici suprize din cand in cand, hainute pentru bebe si iesiri la munte la 2-3 saptamani pentru relaxare si recreere. Si in final sa ma trezesc ca fuge din casa cu el. Sunt multe lucruri necunoscute, pe care un cititor, la prima vedere, daca nu le cunoaste ar spune "mai tată esti complet nebun....mama trebuie sa se ocupe de copil". Cat a stat in casa cu mine, nu cred ca a fost data in care sa-mi spuna vreau...si..in functie de cati bani ne mai ramaneau sa nu-si cumpere. Dar dorintele ei erau altele....sa aiba banii ei "ca de bona"...sa faca ea ce dorea cu ei, in conditiile in care ce imi ramanea din salariu ii foloseam pentru interesul copilului in primul rand si apoi pentru noi. Si apropo de sentimente, eu inca o mai iubesc, pentru ca daca nu o iubeam nu-mi doream sa avem un copil impreuna, numai ca in fata parintilor ei m-a acuzat numai de mizerii si lucruri care nu s-au intamplat si nu are curajul sa le mai spuna ca nu a fost chiar asa, mai ales ca ai ei s-au imprumutat de bani ca sa ma dea in judecata...iar imi prezent imi interzice sa-l vad, sa intru in curte, si ma jigneste mereu impreuna cu parintii ei, care o sustin, pe baza celor povestite de ea. Acum sper ca intelegi de ce voi lupta sa il iau pe fiul meu. Avand in vedere interesul superior al copilului privind educatie si cresterea, consider ca trebuie sa merg pana la ultima instanta, pentru ca imi cunosc posibilitatile de a-i asigura o educatie net superioara, chiar si privind limbajul si sa ma ocup de cresterea lui asigurandu-i tot ce va avea nevoie, fara sa ma sprijine nimeni.
Răspunde
 
# Kia 08-Februarie-2014
Jimmy, imi pare rau. Ca si mama nu pot decât sa iti spun ca un bebelas are nevoie in primul rând d mama lui. Nu trebuie sa t gândești ce părere au părinții ei despre tine ci sa te gândești daca merita sa fiti o familie. Copilul vostru merita cu desavarsire, iar tu daca o mai iubesti poti sa repari lucrurile. Las-o sa se calmeze, ti-am mai zis si ma repet, e greu sa fii mama singura si atacată din toate părțile. Lupta in primul rând pentru familia voastra, iar daca chiar nu se poate, atunci fa ce crezi ca e mai bine pentru copilul vostru. In cazul vostru chiar exista o șansa pentru copil. In alte cazuri expuse chiar si aici, nu exista. Profita de ea. Succes!
Răspunde
 
# jimmy 08-Martie-2014
i-am cerut macar o sansa sa-mi lase, de dragul fiului nostru. nu numai ca refuza, si-a facut parintii sa ma urasca si cu totii sa ma tina departe de fiul meu. Stiu ca este o situatie foarte urata, dar sper ca acolo sus exista Cineva si stie ce face. Imi iubesc f mult fiul.Cand dispar calitatile morale, integritatea, onoarea si cinstea si se inlocuiesc cu minciuni spuse in fata parintilor, pentru care nu mai poate da inapoi, singura solutie, intr-adevar, este sa lupt sa-mi tin fiul aproape, dar pe cai legale. Este greu. Sunt tati dezinteresati, indiferenti si nepasatori. nu sunt asa. Sufletul meu este langa el, chiar daca nu pot sa-l vad sau sa-l aud. o zi buna iti doresc si la multi ani de 8 martie.
Răspunde
 
# Florin 27-Ianuarie-2014
Buna ziua.
Actuala mea soție este însărcinată. As vrea sa stiu daca dupa ce va naște va trebui sa plătesc tot 25% din venitul meu, fetiței din prima căsătorie? Va multumesc!
Răspunde
 
# Mihaela 29-Ianuarie-2014
Si eu ma aflu pe acest site datorită faptului ca tatal baiatului meu in varsta de 2 ani refuza sa ii plătească cota stabilită de comun acord in urma cu 6 luni, respectiv 25%. Doamnelor, impostorii astia care nu au nicio responsabilitate fata de creșterea copilului si se plâng pentru niște bani fara sa ia in considerare cate sacrificii fac mamele pentru copiii lor, merita dați in judecată. 25% si gata fara alte comentarii, domnule Florin. Așa e legea, proaste sa fim sa negociem cu bărbați care si-au abandonat familia si copiii. Doamna Kia imi pare rau prin ceea ce ati trecut, bărbatul acela nu merita sa fie tata din moment ce a procedat așa. Nu va pierdeti speranța, stiu ca e greu si copilul e mic dar va creste si veți putea sa va refaceti viața. Fostul meu sot m-a parasit cand Catalin avea 9 luni. El a pierdut, copilul nu il recunoaste, nu e atasat de el, iar actuala lui sotie a pierdut deja doua sarcini. Dumnezeu potriveste lucrurile întotdeauna chiar daca nu doresc raul nimănui. Numai bine, doamnelor si fiti puternice pentru puisori.
Răspunde
 
# ramyfloryna 31-Ianuarie-2014
Bine spus Mihaela,asa este,bravo,vezi si mes meu ,si eu sunt diz de 13 ani ,fiul meu aveea 10 luni si din 2004 nu imi da un leu,acum are 14 ani,nu il cunoaste ,el a plecat cu femeia pt care am div ,a facut 1 sau 2 copii ,traiesc fericiti,,,,in schimb fiul meu ,,,,
Răspunde
 
# ramyfloryna 30-Ianuarie-2014
Buna ziua,sunt divortata de 13 ani ,fiul meu este in incredintarea mea,tatal lui,nu mi-a ai platit pensia alimentara din 2004,eu am marito intre timp de 2 ori,am facut plangeri la politie,dar niciodata nu sa rezolvat nk,deoarece este plecat din tara din 2003,mi sa spus ca eu trebuie sa gasesc actuala lui adresa ,veniturile,,, pensia este stabilita la minimul pe economie din Ro.(120 roni),acum dupa atatia ani eu am reusit sa am toate datele lui,este in Italia ai am putut obtine actele cu veniturile lui de la 01.01.2007,are salariu peste 1200 1300 € sunt aproape 100000€ in acesti ani (inainte de 2006 nu eram in EU si nu am date)beneficiaza de toate drepturile din Italia(somaj,medical,,,),cand am marit pensia ultima oara el a trimis scris la tribunal in dosar ca este in Italia ,are un alt copil mic ,nu are servici si sa se tina cont ca el nu poate platii pensia alimentaraz.e posibil asa ceva ,acum am vazut ce venituri are,sunt ani si ani decand este plecat si niciodata nu a dat un leu fiului nostru,ce trebuie sa fac acum cu noile legi ?politia mi-aa spus ca -cu noul cod penal totul este in avantajul lui
Răspunde
 
# Kia 31-Ianuarie-2014
Mihaela, ia-ti un avocat si acuza-l de abandon de familie. Cred ca cei din poliție care ti-au spus ca totul e in avantajul fostului sot, sunt niște misogini porci precum sotul tau care a fugit de responsabilitate. Repet, ia-ti un avocat si citeaza-l in instanța, poate infunda pușcărie pentru faptul ca s-a sustras de la plata pensiei minorului. Daca ai dovezi ca el lucrează, e fix problema lui ca mai are un alt copil. Trebuie sa ii creasca pe amândoi, nu doar pe unul.Succes si nu te da bătută!
Răspunde
 
# ramyfloryna 04-Februarie-2014
multumesc de incurajari Kia,banuiesc ca mesajul tau imi este adresat mie,chiar daca ai scris ,,Mihaela,,multumesc ,pana acum mi sa cerut mie sa deonstrez ca el munceste in italia si ce salariu are,credeti ca e normal?doar pt faptul ca era inutil sa pun un avocat ,eu am pus avocat doar ca sa maresc pensia ,pe care mi au marito la salariu minim din ro ,si nici asa nu mia platit de atatia ani,el avand in Italia un salariu enorm,acum am toate datele si voi merge pana in panzele albe,,,,multumesc de incurajare,,,,o zi buna
Răspunde
 
# Cornelia 04-Februarie-2014
Am crezut acum un an ca sunt singura de pe planeta asta a cărui iubit s-a căsătorit in timp ce eu eram însărcinată asa ca KIa te inteleg mai mult decat crezi. Eu sunt in proces cu el, proces pe care il voi câștiga așa ca va încurajez pe toate sa ii acționati in instanța. Nu va lăsați intimidate si mqnipulate, oricum ne este foarte greu sa ne creștem copiii singure si material si fizic si emotional, iar dupa cum spunea si doamna KIa, nu e ușor pentru O mama sa isi refacă viața, nu ca nu am mai fi interesante pentru altcineva ci din lipsa de timp si pentru a i proteja pe cei mici. O sa răsare soarele si pe strada noastră. Jimmy esti complet aerian. Nimeni nu iti va da fetița tie, nu ai decât sa ii plătești pensie alimentara si sa o vizitezi. Si fostul meu iubit ma acuza prin instanța ca nu il las sa p vadă pe Maia, am toate dovezile care arata contrariul si totusi nu a venit pana acum sa o vada si are 9 luni deja, cred ca nicio femeie oricât de razbunatoare ar fi, nu i-ar face așa ceva copilului ei. Fetelor, va zic sincer, eu sunt din Bucuresti iar la prima înfatisare, Judecatoarea a luat foc cand a auzit ca el s-a căsătorit in timp ce eu eram gravida cu copilasul lui. Nici pe mine nu m-a căutat deloc dupa ce ne-am certat chiar daca i am scris ca imi pare rau si s dam o șansa fetiței. Nici pensie nu i-a platit sa nu mai zic de restul cheltuielilor si are o situație materială foarte buna. Dar va plăti daune morale, pensie 25% din venitul lui, adică vreo 4000 de lei si cheltuielile cu nasterea si procesul. Daca vreti, răspundeti si va pun in legătura cu avocatul meu. E foarte bun. Succes si sănătate piticilor.
Răspunde
 
# Kia 04-Februarie-2014
Te înțeleg, Cornelia. Si eu ma simt impacata. Am avut o pasa proasta cum toate am avut in timpul sarcinii si m-am descarcat pe el, dar imediat i-am trimis un mail in care i-am explicat ca imi pare rau si ca imi doresc copilul si vreau o familie pentru el. Nu mi-a răspuns decât dupa ce am născut si asta pentru ca i-am spus ca il acționez in instanța. A creat pretenții si mi-a zis ca s-a căsătorit cu o femeie care intr-o zi va fi o mama buna. Ei bine, aceea femeie din cate am aflat a pierdut doua sarcini pana acum, Dumnzeu nu doarme niciodata. Nu ai cum sa iti cladesti fericirea pe nefericirea altuia. Ce fel de femei se căsătoresc cu bărbați care așteaptă copii cu altele? Disperatele si nerusinatele doar si tot ce ii doresc respectivei e sa simtă durerea pe care am simțit-o eu 8 luni de zile in care nu știam ce o sa se întâmple cu mine sau copilul meu. Mai mult, alta grosolanie, mi-a zis ca vrea sa vina la mine in casa sa isi vadă copilul alături de ea. Poti sa iti inchipui cat e de imbecil? Si tot el face pe victima. Imi trimite banii deoarece știe ca daca il dau in judecată cer 25%. Eu nu am nevoie de banii lui. Sa ii trimită copilului si atât. Din pacate, copiii sunt cei ce sufera, al meu bebe analizeaza fiecare barbat cu care intra in contact, se vede ca are nevoie de prezenta masculina in viata lui. Ma doare si acum cand ii vad pe iubitii prietenelor mele cum se joaca cu el si cat e copilul de incantat. Si eu il iau si il fac avion, dar nu pot sa o fac cum o fac barbatii. Succes Cornelia si tinem legătura,scrie-mi pe .
Răspunde
 
# ramyfloryna 04-Februarie-2014
SANATATE COPIILOR SI PUTERE NOUA ,SALUTARI SI FI PUTERNICA ,TREBUIE SA FIM,PENTRU EI:PT COPII NOSTRII
Răspunde
 
# jimmy 08-Februarie-2014
Buna Cornelia. Nu am prezentat asa situatia.
1 ea mai are o fetita dintr-o casatorie anterioara, iar fetita sta la tatal ei;
2. de cand a plecat (2 luni), am incercat, in limita posibilitatilor sa ma duc (200 km) in comuna in care a plecat cu fiul meu, aproape saptamanal, dar am fost tinut la poarta de parintii ei, umilit, jignit si de mai multe ori m-au tinut la poarta si nu mi-au dat voie sa-mi vad baiatul.
3. Prin mesaje si de fiecare data cam m-am dus acolo, si am putut sa intru in curte, am incercat sa o conving sa se intoarca acasa. Numai ca, parintii ei, cunoscand un adevar povestit doar de ea la telefon, mereu ma acuzau si ma jigneau mereu.
4. Accesul in interior s-a facut dupa bunul lor plac, iar o data, ca sa intru in curte sa-mi vad fiul mi-au cerut cheia de la masina, iar dupa ce am intrat in casa au incuiat usile de teama de a nu pleca cu copilul;
6. in acest interval de timp i-am trimis bani iar cand m-am dus acolo, am adus fructe, pampers si hainute la copil, cam la 2 saptamani. Odata mi-au luat plasele, m-au lasat sa-l vad pe baiat la poarta doar 5 minute, pentru ca "se grabeau sa plece intr-o vizita", desi ii anuntasem ca vin. Oare este normal sa bati 200 km si ea, sustinuta de parinti, sa se comporte in acest mod?
5. Daca citesti comentariile de mai sus o sa intelegi mai multe, legate de tot ce s-a intamplat. Nu sunt aerian. Sunt un om care si-a dorit enorm de mult un copil si un tata care isi iubeste fiul la fel de mult. Si nu mi-am dorit un copil pur si simplu ci cu femeia pe care am iubit-o si am avut incredere in ea. Ba mai mult, nu m-a deranjat faptul care mai are o fetita, avand in vedere faptul ca imi plac enorm de mult copiii. Numai ca pe perioada postnatala, tatal fetitei, a fost de acord sa o ia pentru o perioada de timp, si ulterior a decis sa o inscrie la o scoala de langa casa lui.
6. Este mai mult decat razbunatoare. De ce spun asta? daca timpul iti va permite sa citesti ce am scris pe 07.02.2014 sper ca vei avea o imagine mai clara.
7. Si cu fostul sot a procedat la fel, ducand din fetita din Bucuresti tot la parintii ei, pentru ca i-a fost incredintata prin hotarare, facandu-l si pe el sa sufere. Numai ca acum, dupa atata timp in care si tatal fetitei s-a luptat sa mentina legatura paterna cu fiica lui, a reusit sa o aiba.
8. Ea nu-mi raspunde la mesaje, la telefon, o face doar cand are chef,, desi aveam/am tot dreptul sa stiu cum se simte fiul meu si ce nevoi are.
9. In conditiile in care, cu o seara inainte de fuga ei si nu numai, cuvintele de baza pentru situtiile in care nu-i convenea ceva la mine, erau idiot, cretin, dracuia, ma injura de mama si ma trimitea sa ma duc dracului in pamant cu casa mea cu tot, consider ca are probleme de comportament si voi lupta cat pot sa aduc copilul acasa. Iar daca voi reusi, nu voi avea nicio pretentie de la ea si va putea sa-l vada de cate ori isi doreste, asta in cazul in care nu-i vine mintea la cap sa revina si sa fim impreuna. Cu toate jigniriile ei. O fac pentru fiul meu, ca sa creasca cu mama si cu tata langa el, nu cum a procedat cu fiica ei.
Răspunde
 
# Cornelia 10-Februarie-2014
Jimmy nu ai de ce sa iei copilul mamei lui. Punct.
Răspunde
 
# Mihaela 04-Februarie-2014
Si eu sunt de părere ca in instanța e cel mai bine deoarece ce e pe hârtie, acolo ramane mai ales la ce neamurile poarta bărbații cu care ne luptam. Succes!
Răspunde
 
# Cornelia 05-Februarie-2014
Si domnule Florin, nu ne razbunam si nici nu ii uram. Ne cerem dreptate atâta tot si eventual sa treacă si actualele lor neveste prin ce am trecut noi toate care scriem aici sa aprecieze ce am facut pentru copii ca altfel nu va dați seama nicicum. La gunoi cu voi. Întotdeauna următorul este mai bun, doamnelor! Ce am scuipat, așa ramane.
Răspunde
 
# Andreea 06-Februarie-2014
Am vreo sansa sa inaintez procedura pentru obtinerea pensiei alimentare fara avocat? Fetita mea are 11 luni, o cresc singura de la 4 luni, si stam in chirie. Neavand un loc de munca, tatal ei nu m-a ajutat nici inainte cu cresterea ei, daramite acum, dupa ce ne-am despartit. As vrea sa stiu ce pot face in acest caz, pe cont propriu, pentru ca momentan nu imi permit avocat. Va multumesc mult si sper la un raspuns din partea dumneavoastra! (precizez ca nu suntem casatoriti)
Răspunde
 
# Kia 07-Februarie-2014
Domnule Florin, e o pierdere de timp sa te razbuni pe cineva care nu mai reprezintă nimic pentru tine. Ce facem noi aici e spre binele copiilor noștri. Atâta timp cat emotional nu au parte de celălalt părinte, măcar sa aibă parte de un trai decent. Ramy, la tine ma refeream, scuze ca te-am " botezat". Merita sa lupti pentru copilul tau mai ales ca tatal lui isi permite sa ii plătească pensie. Ia-ti urgent un avocat, vei plăti doar consultatia, cheltuielile procesului vor fi suportate de către el deoarece iti garantez ca vei avea câștig de cauza. Din pacate, avocatul trebuie sa se intereseze unde lucrează, ce venit are. Al meu in momentul in care l-am consultat era pregătit sa facă asta chiar si daca si tatal copilului meu nu locuiește in România doar ca tot pentru copil am considerat primordial sa am odiscutie cu tatal lui si sa stabilim de comun acord care sa fie aportul lui financiar in aceasta situație. Pana acum, si-a respectat obligația financiară, de partea asta se pare ca ii pasa, dar am nemulțumiri legate de faptul ca nu ii pasa de copil, nu întreabă de el etc. Sa il iubeasca, nu pot sa il oblig, dar in momentul in care va sari calul, il voi acționa in judecată. Dupa cum spunea si Cornelia, foarte rar mamele pierd procese de genul. Doamna Andreea, același sfat vi-l dau si dumneavoastră. Nu e foarte scumpă consultatia, dar e in funcție de avocatul pe care ti-l iei si e bine sa apelezi la cel mai bun din domeniu deoarece e in joc viitorul copilului tau. In Cluj-Napoca, pentru prima consulatie am platit undeva in jur de 100 de euro, dar a meritat. Sper sa nu am de mers prin tribunele deoarece dupa cum am spus, financiar deocamdata e ok situația. Va urez succes!
Răspunde
 
# Cornelia 08-Februarie-2014
Kia, tinem legătura. Ti-am scris pe mail, aștept sa imi raspunzi, iar tuturor mamelor le urez mult succes, fericire si sănătate atat lor cat si piticilor. Jimmy daca iti iubesti atat d mult copilul, ia-o pe mama lui acasa, Florin fa economii, pe ci doi copii pe care ii ai trebuie sa ii cresti la fel.
Răspunde
 
# jimmy 12-Februarie-2014
Eu inca o iubesc dupa toate cele intamplate. I-am trimis zeci de sms-uri sa se intoarca. La telefon nu pot sa discut cu ea decat sa-i dau bani, cand vine vorba de altceva ori imi inchide ori ma trimite undeva.....Ea nu vrea sa se mai intoarca, vrea doar bani, vrea sa fie independenta si de aceea doreste sa-i dau pensie alimentara, altceva nu are nevoie. Nu se gandeste ca si eu vreau sa fiu cu fiul meu, ca si fiul meu are nevoie de tata
Răspunde
 
# Cornelia 14-Februarie-2014
Atunci, da-i pace si cauta-ti alta. O sa creasca acel copil si așa cu voi separati. Important este sa rămai atasat de el si sa il vizitezi sa simtă micutul ca are un tata. Al meu nu a venit sa isi vadă fetița, lucru care ma doare nu pentru ca mai am sentimente fata de el ci pentru ca e fetita mea si e dureros sa stiu ca tatălui ei nu ii pasa de ea. Femeia aia înseamnă ca nu are nimic in cap, eu as fi trecut peste toata nesimtirea daca mi-ar fi cerut fostul meu o șansa, dar nu a facut-o niciodata, nici înainte de căsătorie si nici dupa. Succes!
Răspunde
 
# jimmy 08-Martie-2014
i-am cerut o sansa , de dragul fiului nostru. nu numai ca refuza, si-a facut parintii sa ma urasca si cu totii sa ma tina departe de fiul meu. Stiu ca este o situatie foarte urata, dar sper ca acolo sus exista Cineva si stie ce face. Imi iubesc f mult fiul.Cand dispar calitatile morale, integritatea, onoarea si cinstea si se inlocuiesc cu minciuni spuse in fata parintilor, pentru care nu mai poate da inapoi, singura solutie, intr-adevar, este sa lupt sa-mi tin fiul aproape, dar pe cai legale. Este greu. Sunt tati dezinteresati, indiferenti si nepasatori. nu sunt asa. Sufletul meu este langa el, chiar daca nu pot sa-l vad sau sa-l aud. o zi buna iti doresc si la multi ani de 8 martie.
Răspunde
 
# Dana 19-Februarie-2014
Buna ziua. Daca ma poate ajuta cineva cu urm speta: parintii sunt divortati de cativa ani, eu am 23 de ani, am lucrat cu Carte d emunca la un supermarket, mi-am intrerupt p un an scoala postliceala pe care o fac si am sentinta judecatoreasca sa primesc pensie pana la 24 de ani, daca facv dovada ca urmez cursurile unei institutii de invatamant. Avand in vedere ca am lucrat deja cateva luni, mai a dreptul la pensie alimentara, desi acum m-am intors la scoala??? Multumesc anticipat de raspunsuri. O zi minunata!!
Răspunde
 
# Dana 19-Februarie-2014
Buna ziua. Daca ma poate ajuta cineva cu urm speta: parintii sunt divortati de cativa ani, eu am 23 de ani, am lucrat cu Carte de munca la un supermarket, mi-am intrerupt pt un an scoala postliceala pe care o fac si am sentinta judecatoreasca sa primesc pensie pana la 24 de ani, daca fac dovada ca urmez cursurile unei institutii de invatamant. Avand in vedere ca am lucrat deja cateva luni, mai am dreptul la pensie alimentara, desi acum m-am intors la scoala??? Multumesc anticipat de raspunsuri. O zi minunata!!
Răspunde
 
# Bogdan 25-Februarie-2014
Buna ziua.
Ca mai toata lumea de pe aici, am nevoie de un sfat, pentru care multumesc anticipat.
Am terminat de putina vreme un divort notarial. Din fosta casnicie au rezultat doi copii pentru care, conform conventiei notariale, platesc o pensie alimentara. Suma respectiva a fost stabilita de comun acord luandu-se in calcul faptul ca am preluat si creditele contractate in perioada casatoriei. Acum fosta sotie revine, solicitand majorarea pensiei alimentare. In cazul in care ar ajunge in instanta cam ce sanse ar avea?
Multumesc anticipat
Răspunde
 
# George 26-Februarie-2014
Buna ziua
Va rog sa ma ajuti cu un raspuns. Copilul meu (caruia i-am platit pensie alimentara pa na la 18 ani) m-a chemat la o mediere in vederea continuarii platii pensiei alimentare. De 2 ani si 5 luni am un copil din a doua casatorie, dar pana acum nu am cerut recalcularea pensiei de cand am cel de-al doilea copil. Care este cuantumul pensiei ce trebuie platatita in continuare (conform legii) daca fac dovada celui de-al doilea copil si daca acest lucru se poate face retroactiv, adica pentru ultimii 2 ani si 5 luni???
Astept un raspuns cat mai repede, deoarece am domiciliul in alt oras si vreau sa stiu ce pot face pana la data de 10 martie cand e stabilita intalnirea pentru mediere.
Va multumesc anticipat.
Cu respect,
George
Răspunde
 
# monica 28-Februarie-2014
buna ziua.As dori sa stiu daca fiul meu in varsta de 21ani student la o facultate de stat la zi se duce la un mediator pentru majorarea pensiei alimentare cine plateste mediatorul daca el nu are nici un venit fiind student.Deasemenea daca pensia se calculeaza numai din venitul net dat fiind faptul ca tatal lui beneficiaza in fiecare luna de prime daca are dreptul si din acestea.Mentionez faptul ca este singurul lui copil.Va multumesc.
Răspunde
 
# markocsan georgiana 03-Martie-2014
Va rog sa ma ajutati cu um sfat concubinul meu mia luat cu forta ma batut si mia luat copiilul de 11 luni si a plecat cu el ce sa fac am vrun drept sal recuperez copilul este recunoscut de el mai imi pot vedea copilul pana il voi da in judecata va rog sa ma ajutati cu un sfat sunt o mama disperata .
Răspunde
 
# lara 09-Martie-2014
am nascut un copil singura la varsta de 19 ani ,in prezent am 29,pt ca tatal lui nu s-a interesat de noi,am incercat sa fie totul bine pt copil si i-am lasat pe familia lui si el sa aiba parte la cresterea lui pt ca bunicii copilului lau iubit totusi,dar la un timp dupa ,pe la varsta copilului de doi anisori acestia au intentat proces si au incercat sa mi-l ia.M-am luptat prin tribunal si am castigat custodia,acesta fiind pus la plata pensiei alimentare,care in toti acesti zece ani nu a facut-o.in urma cu doi ani venind tatal lui in vizita, acesta a vrut sa ne impacam si sa ii fim o familie,eu acceptand asta am hotarat sa ne casatorim si sa ne mutam dar dupa cum se pare acesta a renuntat la noi iarasi din motive patetice.acum eu nu vreau sa ma razbun dar cred ca dupa atata timp nu a platit absolut nimic si tot el isi bate joc.Vreau sa il dau de pensie alimentara inca o data si poate chiar de abandon de familie pt ca nu se joaca nimeni cu sufletul unui copil dornic sa ii aiba pe ambii parinti langa el,ce sanse am sa ii recalculez pensia si sa obtin asta?
Răspunde
 
# radu 02-Aprilie-2014
am o fetita de 7 ani pe care o cresc de la 2 ani. in acesti ani mama ei a venit sa o vada de 6 ori. acum am inteles ca este plecata in anglia. nu o intereseaza de fetita. pot sa ii maresc pensia la salariul mediu din anglia.
Răspunde
 
# olga 28-Martie-2014
salut,sunt devortata din 2006,fostu a achitat piensia alimentara pina in luna august 2009shi pina in momentul de fata nu a mai achitat ,executorul nu face nimica spuneti ce sa fac dela vor fii 5 ani in august
Răspunde
 
# romeo 28-Martie-2014
daca prin imprejurari nu am un loc de munca si de aceea nu am cum sa platesc pensie alimentara ce pot face pentru a o reduce de la suma initiala?
Răspunde
 
# ainival 31-Martie-2014
Buna ziua, am o intrebare! Am primit o condamnare cu suspendare pentru neplata pensiei alimentare. De la acea data, platesc lunar intr-un cont. Tribunalul, atunci cand mi-a dat condamnarea nu a cerut sa achit si din urma, restanta, pentru care am fost condamnat! Ma intereseaza ce risc, daca nu achit restanta respectiva, in cazul in care fosta sotie hotaraste sa ma actioneze in instanta! Va multumesc!
Răspunde
 
# Madalina 08-Aprilie-2014
Ma numesc Madalina,am 18 ani si primesc pensie alimentara.tata mia facut declaratie la notariat precum ca imi plateste pana la terminarea studiiloor liceeale la zi.daca eu ma angajez,pot pierde pensia?
Răspunde
 
# Alle 14-Aprilie-2014
Am urmatoarea situatie : am doi copii de 4 si respectiv 7 ani dintr-o casatorie de 8 ani. .Sotul a plecat de acasa cu o tipa de 25(el avand 34) si de aproximativ un an nu ne sprijina in nici un fel . A intentat el divort de 3 ori si instanta I-a respins cererea . Pot sa-l oblig sa ajute financiar copii fara a intent divort .Cum pot dovedi ca are venituri (la negru )este taximetrist, Cu rea credinta nu vrea sa plateasca nimic ajungand la santaj de genul : platesc doar daca " beneficiez si eu de copii" , adica sa I-a copii in weekend sa doarma cu el si amanta in pat, intrucat locuieste intr-o garsoniera.
Răspunde
 
# Daniela 28-Aprilie-2014
Este posibil prin sentinta judecatoreasca data pensia alimentara stabilita la suma de€40,( Irlanda ) achitata timp de 5 ani sa fie recunoscuta in Romania ca si pensie anticipata precum sustine tatale copilului? Pensis alimentara a fost platita in fiecare saptamina precum sentina spune . Nu am primit anticipat nici o suma doar pensia stabilita .
De 2 ani numai vrea sa platesaca si acum a plecat in Australia. O alta problema nu a vrut sa--mi semneze pentru copil imputernicirea pentru calatorie si pasaport . Daca el a plecat si este cetatean roman pot legal sa obtin prin tribunal pensie alimentara si de semnatura pentru copil? Daca poate cineva sa I-mi dea un sfat . Va multumesc
Răspunde
 
# Daniel 14-Mai-2014
Buna seara!platesc pensie alimetara, mai mult decat este in hotararea judecatoreasca,metionez ca sunt pensionar de drept,unde trebuie rezolvata problema? Multumesc ft mult!
Răspunde
 
# oana b. 20-Mai-2014
Buna ziua,
Sunt angajata la o firma privata in belgia; anul acesta am platit impozit pe venit pentru anul 2013 si am constatat ca in declaratia de venit exista posibilitatea de a deduce cheltuielile avute pt. persoane pe care le-as avea in grija (un fel de renta alimentara ii spun ei in declaratie)
Eu ii trimit mamei sume de bani lunar, pt ca are pensia f. mica; cei de la admin. financiara din BE mi-au spus ca daca vin cu dovada ca platesc aceste sume formal (ca si pensie de intretinere, presupun), daca dovedesc ca aceste sume sunt impozitate in RO, atunci as putea sa le declar ca si sume deductibile din venitul pe anul viitor, de exemplu.
Cum sa fac sa formalizez aceasta procedura? este nevoie de o decizie judecatoreasca, sau doar notariala? apoi presupun ca se creeaza un cont unde se trimit banii, din care se plateste si impozitul catre statul RO.?
Are cineva idee?
Va multumesc,
Oana
Răspunde
 
# Melinda 02-Iunie-2014
Buna ziua ,tatal copilului meu ne a lasat dupa nasterea copilului la 6 luni,dar pana in ziua de azi nu a trimis pensia pt copilul meu,azi am primit o scrisoare ca as fi primit prima pensie pt copilul mau,daca scot bani este dovada ca are salariu si am dreptul sa cer inapot pt 10 ani pensia?
Va multumesc !
Răspunde
 
# MARIA 11-Iunie-2014
Buna ziua ! Am divortat 2010,pana in 2012 X-ul nu a platit ,,pensia alimentara ''pt. copii cu aceasta specificatie,in schimb a trimis banii pt. unele datorii cu care ma lasat inainte de div.Dupa un timp mi-a zis ca banii care mi ia trimis ajung pt. 3 ani de pensie alimentara. Vreau sa stiu daca alte sume se iau in considerare juridic ca fiind pensie alim. din moment ce nu au fost trimisi cu aceasta specificatie si daca se iau in calcul infimele sume trimise pt. copii.
Răspunde
 
# MARIA 11-Iunie-2014
Buna ziua, Doresc un raspuns va rog la problema mea.Am div. 2010,cand fetitele mele gemene aveau 3 ani, ca X-ul a plecat in America 2007,cand fetele aveau 1 an.Cu timpul sa retras am avut o perioada cand eram disperata de a da de soarta lui si nu am aflat decat ca traieste cu alta femeie si tot in 2010 dupa div. sa recasatorit.Am div. pt. abandon de fam.am custodia exclusiva.In 2011 a facut cauza in Romania pt. drept de vizita,a obtinut ce a dorit. Eu in 2012 am plecat impreuna cu copii in Italia,aici viata noastra sa asezat frumos,rezidenta fetele la sc......totul bine si frumos.Va intreb daca el a obtinut drept de vizita si dreptul de a corespunde prin intermediul tel. internet, eu sunt obligata sa respect si sa ma supun de fiecare data cand el are chef sa vb. cu fetele impunandu-mi diverse ordine de a avea disponibilitatea 24 din 24,plus ca sunt agasata,stresata,acuzata.....de el, in alta ordine de ideii ma poate acuza de ceva din moment ce el nu a venit o data in 7 ani sa-si vada copii nici in Rom. SI NICI DE CAND SUNT IN iTAL. EU AM PUS LA DISPOZITIE TOT CE A FOST NORMAL PT. A INTEGRA UN RAP[ORT TATA ,COPII.Nu e deajuns ma ameninta cu avocatii lui ca eu nu respect decizia judecat.de-a avea legaturi cu copii doar virtual desi nu participa in nici un fel la cresterea si educarea copiilor doar suma de 100.lei de copil lunar cu mare efort si asta,NU INTREABA NIMIC CE E LEGAT DE COPII,DOAR CA VREA SA VB. CU ELE.Alta problema e ca fetele erau de un an cand a plecat,pana la 3 ani au tinut leg. pe internet cu el,dupa nu am avut posibil. dea avea un internet,am luat-o practic de la zero,el nu nea oferit nimic,IAR FETELE PRACTIC NU IL CUNOSC SI CAND LE SPUN CA EL VREA SA LE VB. SI AM INCERCAT SA LE INFLUENTEZ POZITIV CA E NORMAL CHIAR DACA PARINTI SE DESPART,COPII TREBUIE SA RAMANA MEREU IN RELATII BUNE CU AMBII.... ca asa e normal... ELE MA CRITICA SI IMI SPUN DE CE LE OBLIG SA VB. CU EL,CA ELE NICI NU-L CUNOSC si nu a venit macar odata sa ne vada,copii sau maturizat in urma experientei chiar daca eu am incercat sa le feresc de-a simti greul.Aici am reluat leg. cu el incurajandu-l ca are posibilit. dea vb. cu fetele prin interm. internet..a fost o perioada cand le fortam sa ai vb. intr-un mod familiar pana cand copii au clacat si au facut depresii,Acum sunt intr-o situatie dificila,la mijloc,copii nu vor sa ai vb. el ma acuza in toate modurile si ma ameninta cu avocatii....ca ai obstructionez drepturile virtuale.Are vreo reusita daca deschide o cauza impotriva mea? Eu pot deschide aici in Itaia la randul meu cauza pt. a se aseza lucrurile bine pt. toti ? Ce Institutii abilitate ma pot ajuta pt. a consilia aceasta situatie sau un suport juridic sau de ce natura poate fi pt. a se rezolva si remedia situatia tensionata..nu scrie un mes.nu intreaba nimic,iar la un anumit timp imi scrie direct amenintandu-ma cu avocatii...cand am de gand sa-i dau fetele sa vb......
Răspunde
 
# Danciu 19-Iunie-2014
Buna ziua doresc sa stiu exact asta o spun pentru ca am auzit diverse variante: sunt tatal unui baietel de 3 ani nu am fost casatorit doar in concubianj iar copilul e trecut cu numele meu de Familie eu pina in prezent nu am venit si nici nu a fost pina acum o hotarire judecatoreasca dar intrebarea mea e daca doresc sa deschid proces pentru stabilirea unui program de vizita ma obliga legea si instanta sa platesc pensia alimentara din urma de aproximativ 3 ani ?
Răspunde
 
# Gia 24-Septembrie-2014
daca cere mama acest lucru... Da
Răspunde
 
# ANDRECA D. 22-Iunie-2014
Doresc o informatie,am un credit ipotecar pe amandoi,eu fiind principalul creditor,e mare si nu fac fata situatiei va rog mult spuneti-mi daca il obliga la plata jumatatii de rate in urma divortului,si daca fuge cum o sa pot face ,ameninta ca fuge in lume,si nu o sa imi spuna unde.
Răspunde
 
# ANDRECA D. 22-Iunie-2014
Este apartamentul in care locuim si rata e de 250 euro,iar eu singura nu pot plati.
Răspunde
 
# castan 06-Iulie-2014
dupa un divort, ce pensie alimentara se plateste, pentru 2 copii (studenti) in contidiile in care nu realizez venit in romania. Multumesc
Răspunde
 
# Gia 24-Septembrie-2014
30% din venitul pe care il realizezi, indiferent de tara, cu contract de munca; sau 30% din minimul pe economie daca nu aveti contract de munca.
Răspunde
 
# Elena 07-Iulie-2014
Buna ziua! Ma numesc Elena, sunt divortata de 5 ani si detin custodia totala a unui copil de 10 ani. La divort s-a stabilit un procent de 1/4 din veniturile tatalui ca pensie alimentara. Stiu ca venitul, respectiv salariul acestuia a crescut cu mult, intre timp, dar suma pe care el o vireaza ramane mereu aceeasi. Pot cere in instanta o recalculare sau pot sa ma adresez locului de munca al tatalui pentru a vira procentual intreaga suma?? Mentionez ca viramanetul se face de catre departamentul de resurse umane al firmei angajatoare in ziua de salariu si nu de el personal. Va multumesc
Răspunde
 
# Gia 24-Septembrie-2014
trebuie sa vezi mai intai daca pe contractul de munca are salariul pe care il ia efectiv in mana... ci nu salariul minim pe economie....Poti sa te adresezi firmei la care lucreaza si daca ei nu accepta sa trimita suma aferenta, poti cere in instanta recalcularea la salariul de acum.
Răspunde
 
# ganea veronica 16-Iulie-2014
buna ziua,
Am divortat in 2010 si am un copil in intretinere,dupa divort s-a stabilit pensia alimentara de 375 lei,de comun acord,el castiga atunci mai mult,dar asa am stabilit,declarand ca castiga mai putin.De vreo 2 ani lucreaza in Italia si de atunci imi trimite lunar aceeasi suma.Insa acum nu mai vrea sa-mi dea suma respectiva,imi da cat se cuvine din minimul pe economie,zicandu-mi ca el lucreaza fara contract.As vrea sa stiu daca pot sa-l dau in judecata pentru marirea pensiei alimentare.Va multumesc!
Răspunde
 
# cornea elena luiza 16-Iulie-2014
Daca sunt la facultate in anul 1, si as dori sa ma angajez la part time sau norma intreaga cu carte de munca mai beneficiez de pensie alimentara?
Răspunde
 
# bianca 23-Iulie-2014
daca divortez la notar de comun acord iar fostul sot nu lucreaza,nu este salariat,de unde imi plateste pensia alimentara,din salariul tatalui lui este posibil!!!
Răspunde
 
# Gia 24-Septembrie-2014
nu conteaza daca lucreaza sau nu.... copilul trebuie sa primeasca cuantumul aferent din salariul minim pe economie.
Răspunde
 
# tudor 28-Iulie-2014
pentru recalcularea pensiei de intretinere a unui copil minor se socoteste si norma de hrana daca este cadrul militar paratul
Răspunde
 
# Elina Johnson 29-Iulie-2014
Sunteți în căutarea pentru un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluții de împrumut chiar aici! Elina Johnson firma împrumut ne sunt limitate pentru a oferi împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail de astăzi de la

Date privind solicitantul:

  1) Numele Intreg:
  2) Țara:
  3) Adresa: o
  4) de stat:
  5) Sex:
  6) Starea civila:
  7) Ocupatia:
  8) Numărul de telefon:
  9) poziția prezent în locul de muncă:
  10) Venitul lunar:
  11) Suma de împrumut Necesare:
  12) Împrumut Durata:
  13) Scopul de împrumut:
  14) Religie:
  15) Ați aplicat înainte;
  16) Data nașterii;
  mulțumiri,
Doamna Elina Johnson
Răspunde
 
# Nicoleta 01-August-2014
Buna ziua, am o fetita de 10 ani cu un cetatean francez, am stabilita custodia totala a copilului din 2007 iar de 3 ani ma lupt in instanta romana pentru a putea stabili pensie alimentara. De fiecare data, d-l isi schimba si angajatorul si domiciliul. intrebare:ii pot face plangere de abandon de familie? va multumesc anticipat
Răspunde
 
# gica 07-August-2014
buna seara. va rog frumos sa imi spuneti si mie daca locuind in italia si lucrand cu contract de munca ,doar 6 luni pe an se poate stabili pensia alimentara in romania din veniturile mele realizate aici.din cate stiu procesul se desfasoara in romania pensia trebuie stabilita in functie de salariul minim pe economie din romania.se stabileste pensia dupa veniturile din italia sau din romania?? multumesc astept raspuns
Răspunde
 
# Gia 24-Septembrie-2014
Se stabileste in functie de venitul dovedit, indiferent de tara in care aveti contractul de munca.
Răspunde
 
# kiss 01-Octombrie-2014
Salut crezi ca cineva iti va raspunde:))asti a.nu tin cu barbati....nu vad cealalta parte a paharului.....doar sa stoarca bani de pe noi....si eu sunt intr.o situatie din asta curva so futut bine sia cum face bussnis cu asat si isi construieste casa cu alfu!!asta I legea lui pacala!!!
Răspunde
 
# szabo melinda 19-August-2014
nuu a mai platit pensia de 36 luni, pt 2 copii minori , 155 lei/persoana,,, Pe acest motiv nu s-a angajat cu carte de munca, iar in prezent are si pensie de boala, +este paznic, dar fara carte de munca... Bani ar avea, dar nu plateste pensia de intretinere din rea vointa.
Răspunde
 
# ELENA SEITAN 27-August-2014
# elena 12-05-2014
Buna ziua,
sunt divortata din 2010 si in hotararea de divort nu s-a stabilit pensie de intretinere pentru fiica mea care urma sa implineasca 18 ani datorita faptului ca fostul sot urma sa se pensioneze pe caz de boala avand cancer de colon cu grad de handicap.Pensia este de 600 ron.Nu i-am cerut nici un ban pentru copilul care acum este student stiind cat de mari sunt cheltuielile unui om asa bolnav.Acum ,la facultate,fiicei mele pentru a solicita bursa sociala i se cere dovada ca a facut toate demersurile pentru obtinerea pensiei de intretinere de la tata.Va rog sa imi spuneti daca se poate incheia o conventie amiabila prin care tatal contribuie cu o suma la intretinerea studentei pe perioada studiilor in intanta sau se poate da o declaratie ca primeste 25 % din pensie,ca sa nu il actioneze in intanta .Va multumesc
Răspunde
 
# KAYDEN ITUA 04-Septembrie-2014
Ai nevoie de un împrumut? daca DA sa ne contactati prin e-mail:

Aplica pentru un împrumut. Vreau să știți că noi oferim toate tipurile de împrumut cu o interesează scăzut de 3%, astfel încât să oferim împrumuturi personale cu rate anuale ale dobânzii foarte minime la nivelul de 3%. Ne da împrumuturi în intervalul minim de la 1000 la maxim de 500.000.000. Contactati-ne prin e-mail:
Răspunde
 
# claudia 06-Septembrie-2014
buna am o sora care a divortat de sotu eisa terminat divortu in iunie 2014 si copii au ramas tot la el ea trebuie sa plateasca pensie daca nu are nici un fel de venit nu a muncit niciodata este posibil sa nu mai plateasca
Răspunde
 
# Gia 24-Septembrie-2014
Trebuie sa plateasca cuantumul aferent .. in functie de salariul minim pe economie.
Răspunde
 
# Maria 11-Septembrie-2014
Buna,ma numesc Maria si am 17 ani.Parintii mei au divortat cand eu aveam 3 ani ,iar eu in tot acest timp nu am stiut mai nimic despre "tatal"mea ,numai lucruri marunte aflate de la niste rude .Cert este ca in tot acest timp el nu mi-a platit pensie alimentara,iar mama nu a vrut sa-l dea in judecata ,insa consider ca acesta este dreptul meu si as vrea sa-mi cer acedt drept.In acest caz el ar fii nevoit sa-mi plateasc si din urma,chiar daca o sa-l dau in judecata cand o sa implinsc varsta majoratului?..va multumesc anticipat !
Răspunde
 
# niko 15-Septembrie-2014
Ce se intampla cu cuantumul pesiei alimentare in conditiile in care paratul lucreaza in strainatate
Răspunde
 
# Irina 24-Septembrie-2014
Daca lucreaza cu acte in regula si dovedeste suma pe care o primeste .. pensia este 25% daca este doar un copil sau cuantumul aferent in functie de cati copii aveti.
Răspunde
 
# adr 18-Septembrie-2014
buna ziua. cum se stabileste pensia alimentara pt un angajat din politie ? 25% din venit fara norma de hrana sau 25 % in care intra si norma de hrana. se ia in calcul asa zisa NORMA DE HRANA? in cazul in care sotul mai prestea si alte activitati din care obtine venituri la negru se iau in calcul si ele in cazul in care pot dovedi in instanta de veniturile respective? in asteptarea unui raspuns va multumesc pt timpul acordat
Răspunde
 
# Irina 24-Septembrie-2014
Daca fiul meu este major, a castigat procesul pentru prelungirea pensiei de intretinere cu tatal lui.... cum procedam sa se puna hotararea in aplicare... ca el de buna voie nu plateste?? Trebuie sa vorbim cu un executor? sau cu "sectoristul" asa cum faceam cand nu platea la timp aceasta pensie?
Răspunde
 
# relu 28-Septembrie-2014
ma numesc relu si am a fetita care a anplinit 18 antrebarea este ca mai trebuie sa platesc pesia alimentara?
Răspunde
 
# Elena 28-Septembrie-2014
Buna! Daca vreau sa dau pe cineva de p.a am neaparat nevoie de un avocat?
Răspunde
 
# Inga 08-Octombrie-2014
Buna ziua, am si eu o mica intrebare referitor la ceia, ca am dat la divort,dar nu este inca semnat din cauza ca sotul nu se prezinta. Vreau sa stiu care este modalitatea de a mi se calcula pensia alimentara?
Răspunde
 
# camy 10-Octombrie-2014
Chiar asa va arde de pensia asta? eu nu am venituri f mari dar nici nu ma milogesc ce ar trebui sa vina din inima din partea lui. niciodata nu va suplini lipsa lui acei banuti. Eu as vrea sal pot obliga sasi fac timp pentru ea ,sa vorbeasca cu ea,nu la nenorocitii aia de bani care nu va inteleg,de ce va hartuiti pt ei? Daca ati hotarat ca nu-l mai vreti langa voi,dar il chemati mereu sa-l vedeti pt 20 lei care se mai pun. incercati sa traiti si nu prin banii ;lui; sau bagand caopilul la innaintare. nu de bani are nevoie un copil ci de o vb de la cineva din sangele lui. invatativa copiii ca indiferent cum a fost sau va fi este plamadit din sangele lui. sangele se respecta. Eu am o vorba : asa cum este ,este tatal copilului meu si trebuie respectata ca atare:
Răspunde
 
# alecsandra 19-Octombrie-2014
sunt insarcinata si sunt clasa a 10 la fara frecventa pot lua indemnizatie?
Răspunde
 
# Bezarau Daniel 26-Octombrie-2014
Sunt in divort si in instamta sa cerut toate veniturile mele si diurnal pe care o castig eu lunar,lucrez la o firma ca sofer pe comunitate,si sunt platit in tara cu minimul pe economie si diurnal aferenta zilelor lucrate,nu am o diurna ficsa.au dreptul legal sa se lege si de diurna atata timp cat eu din aceasta diurna trebuie sa ma intretin.Va multumesc
Răspunde