Ești aici > Forum > Alte acte normative

SPORUL DE SUPROSOLICITARE NEUROPSIHICĂ, NEACORDAT, DEȘI SUNT DIRECTOR ADJUNCT NEDEGREVAT DE ORE

Forum întrebări juridice - Alte acte normative
Bine aţi venit Vizitator   
[Cont nou]  Conectare
Răspunde
 12-01-2019
Vizitator
Numele meu este Mariana Pruteanu și sunt profesor pentru învățământul primar la o școală din mediul rural, județul Buzău. Nu am beneficiat de degrevare de ore, cu alte cuvinte, îmi prestez la catedră întreaga normă, potrivit planuluicadru al clasei I,18 ore pe săptămână, pe care o conduc anul acesta.
Prin Legea 153 care acordă personalului didactic de predare spor de suprasolicitare neuropsihică în procent de 10% din salariul de bază, nu am primit acest procent la salariul aferent lunii decembrie, motivându-mi-se faptul că aș fi personal didactic de conducere și acest spor, potrivit legii mai sus amintite, nu se acordă acestui tip de personal.
Mă consider discriminată, deoarece eu îmi prestez norma didactică întreagă la clasă, zilnic, plus atribuțiile ce-mi revin prin fișa postului, ca și director adjunct.
Unde aș putea să mă adresez pentru soluționarea acestui aspect ?Aș avea câștig de cauză în acest sens?
Răspunde
 13-01-2019
Vizitator

Dvs NU aveti dreptul sa primiti sporul de suprasolicitare neuropsihica numai daca in legea mentionata de dvs se prevede in mod EXPRES ca personalul didactic de conducere NU are dreptul de a primi acest spor.

Daca in lege nu exista o asemenea mentiune atunci dvs trebuie sa primiti sporul de suprasolicitare neuropsihica chiar daca exercitati o functie de conducere, deoarece - acolo unde norma juridica din lege nu distinge nici noi nu trebuie sa distingem - fiind vorba de o restrangere a unor drepturi.
Răspunde
 13-01-2019
Vizitator
Temei legal: art. 11 alin. 1 din Codul civil - "legile care deroga de la o dispozitie generala, care restrang exercitiul unor drepturi civile sau care prevad sanctiuni civile se aplica numai in cazurile expres prevazute de lege".