Ești aici > Forum > Drept civil

Acte necesare adeziune Asociatie de Proprietari

 Forum întrebări juridice - Drept civil
Bine aţi venit Vizitator   
[Cont nou]  Conectare
Avatar mic
Răspunde
 12-08-2025
AvatarNITA RALUCA
Vizitator
Buna ziua Dupa decesul tatalui meu am mostenit jumatate din apartament si acum vreau sa ma inscriu in Asociatia de Proprietari. Pe langa cererea de adeziune catre Presedintele Asociatiei va trebuie mers si la judecatorie cu actualizarea statutului ? Stiu ca la sfarsit Statutul avea si componenta Asociatiei cu nume si prenume si aceasta s-a schimbat prin deces si mostenire.
Răspunde
 12-08-2025
AvatarVizitator
Vizitator

Statutul si acordul de asociere (sub forma unui act aditional) actualizate cu datele de identificare ale noului proprietar care sunteti dvs trebuiesc depuse de presedintele asociatiei de proprietari la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul - conform prevederilor legii 196/2018 (art.17 alin.8 si art.21 alin.3 din aceasta lege).

LEGE nr. 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Articolul 17

(1) Cererea pentru dobândirea personalității juridice a asociației de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere și procesul-verbal al adunării de constituire se depun și se înregistrează la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.

(2) Statutul și acordul de asociere se întocmesc în baza prezentei legi.

(3) Acordul de asociere trebuie să conțină:

a) adresa și individualizarea proprietății individuale, potrivit actului de proprietate;

***b) numele și prenumele tuturor proprietarilor asociați;
......................

(4) Asociația de proprietari dobândește personalitate juridică în baza încheierii judecătorului desemnat de președintele judecătoriei în a cărei circumscripție teritorială se află condominiul.
..................

***(7) Înscrierea ulterioară în asociație a proprietarilor care *** nu au fost prezenți la adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari sau care *** au dobândit calitatea de proprietari *** ulterior adunării de constituire, după caz, se face la cererea scrisă a acestora, prin semnarea unui act adițional la acordul de asociere.

Prin grija președintelui asociației de proprietari, actele adiționale se atașează dosarului de înființare a asociației, se păstrează la sediul asociației și se prezintă compartimentelor de specialitate din cadrul primăriei, la solicitarea acestora.

***(8) Acordul de asociere și statutul asociației de proprietari, ***actualizate, se depun de către președintele asociației de proprietari, ori de câte ori sunt modificări, la *** judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.

(9) Odată cu pierderea calității de proprietar în condominiu încetează statutul de membru al respectivei asociații de proprietari.
............................

Articolul 21

(1) Pentru modificarea sau completarea statutului ori a acordului de asociere, în cadrul adunării generale a asociației de proprietari este necesar acordul a cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor din condominiu.

(2) Modificările și/sau completările trebuie să fie motivate și aprobate prin hotărâre a adunării generale a asociației de proprietari într-o ședință convocată și desfășurată cu respectarea prevederilor statutului asociației de proprietari și ale prezentei legi.

(3) *** Orice modificare sau completare a statutului sau a acordului de asociere se înregistrează la judecătoria care a emis încheierea judecătorească de înființare, fără alte formalități.

(4) Modificările și/sau completările aduse statutului sau acordului de asociere fără respectarea prevederilor alin. (3) *** nu sunt opozabile față de proprietarii care nu sunt membri ai asociației de proprietari sau față de terți.
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.