Ești aici > Forum > Drept civil

Radiere ipotecă din CF. Construcţii proprietatea unei persoane juridice ridicate pe terenul altei PJ

 Forum întrebări juridice - Drept civil
Bine aţi venit Vizitator   
[Cont nou]  Conectare
Avatar mic
Răspunde
 16-01-2017
AvatarMacson
Vizitator
Aș doriu un punct de vedere cu privire la soluţionarea radierii unei ipoteci din cartea funciară privind mai multe construcţii proprietatea unei persoane juridice edificate pe suprafaţa de teren proprietatea altei persoane juridice. În speţă, 23 de construcţii (hale indistriale) proprietatea unei persoane juridice, au fost edificate pe un teren aflat în proprietatea altei persoane juridice şi asupra lor a fost instituită o ipotecă în anul 2009, care a fost înscrisă în cărţile funciare deschise pentru fiecare construcţie în parte. Proprietarul construcţiilor solicită radierea din cartea funciară a ipotecii. BCPI a refuzat eliberarea extraselor de informare, solicitate în vederea întocmirii declaraţiei pentru radierea dreptului de ipotecă, deoarece construcţiile sunt edificate pe un teren aflat în proprietatea altei persoane juridice, teren pentru care a fost deschisă o singură carte funciară (cuprinzând terenul aferent tuturor celor 23 de construcţii), neputându-se efectua astfel conversia cărţilor funciare ale construcţiilor fără a fi deschisă carte funciară separată pentru terenul aferent fiecărei construcţii în parte, aşa cum prevede programul e-Terra. Notarul public consideră că nu este necesară actualizarea documentaţiei cadastrale şi dezmembrarea terenului pe care sunt amplasate construcţiile în vederea radierii dreptului de ipotecă. Ce părere aveți?
Răspunde
 16-01-2017
AvatarRicarda
Vizitator

Nu este necesară întocmirea în prealabil a unei documentaţii cadastrale de actualizare, în vederea radierii dreptului de ipotecă. în situaţia în care furnizarea serviciului solicitat- respectiv eliberare extras de carte funciară pentru informare - nu este posibilă prin intermediul sistemului integrat de cadastru şi carte funciară, asistentul registrator va întocmi un referat motivat prin care va propune soluţionarea cererii în format analog, urmând ca registratorul şef sau registratorul coordonator să decidă aprobarea sau respingerea acestuia, astfel cum stipulează art. 364 alin. (1) din Regulamentul de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară aprobat prin Ordinul nr. 700/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.