Ești aici > Forum > Drept civil

Intrebare

 Forum întrebări juridice - Drept civil
Bine aţi venit Vizitator   
[Cont nou]  Conectare
Avatar mic
Răspunde
 30-08-2019
AvatarStef Cris
Vizitator
Buna ziua,

In 2009 o achizitie de 20000 lei se putea face cu o singura oferta ?
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator

Trebuie studiata Legea achizitiilor publice nr.98/2016.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarȘtef Cris
Vizitator
Multumesc
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Alte acte normative relevante, in vigoare in anul 2009: OUG 30/2006; OUG 19/2009; Legea 314/2009.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
OUG 34/2006; OUG 19/2009

OUG 30/2006; Legea 314/2009.

Legea 98/2016.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
In opinia mea, conform legislatiei in domeniul achizitiilor publice, atribuirea unui contract de achizitie publica unui operator economic, de catre o autoritate contractanta, se realizeaza prin acordarea unui interval de timp tuturor operatorilor economici interesati in care acestia sa isi depuna ofertele in SEAP.

Daca dupa expirarea acestui interval de timp, in SEAP s-a inscris (a depus o oferta) un singur operator economic, atunci acesta poate fi desemnat castigator (chiar daca a existat o singura oferta) si i se poate atribui contractul de actizitie publica, de catre autoritatea contractanta.

Temei legal: art.41, art.71 si art.72 din OUG 34/2006 modificata prin OUG 19/2009 privind atribuirea contractelor de achizitii publice de bunuri, lucrari si servicii.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Prevederi legale - OUG 34/2006 (modificata prin OUG 19/2009 privind atribuirea contractelor de achizitii publice).

Art. 17.
Autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiile prevăzute la art. 2 alin. (2) în relația cu operatorii economici interesați să participe la procedura de atribuire.

Art. 18.
(1) Procedurile de atribuire a contractului de achiziție publică sunt:

a) licitația deschisă, respectiv procedura la care orice operator economic interesat are dreptul de a depune oferta;

b) licitația restrânsă, respectiv procedura la care orice operator economic are dreptul de a-și depune candidatura, urmând ca numai candidații selectați să aibă dreptul de a depune oferta;

c) dialogul competitiv, respectiv procedura la care orice operator economic are dreptul de a-și depune candidatura și prin care autoritatea contractantă conduce un dialog cu candidații admiși, în scopul identificării uneia sau mai multor soluții apte să răspundă necesităților sale, urmând ca, pe baza soluției/soluțiilor, candidații selectați să elaboreze oferta finală;

d) negocierea, respectiv procedura prin care autoritatea contractantă derulează consultări cu candidații selectați și negociază clauzele contractuale, inclusiv prețul, cu unul sau mai mulți dintre aceștia.

- negociere cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare;

- negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare;

e) cererea de oferte, respectiv procedura simplificată prin care autoritatea contractantă solicită oferte de la mai mulți operatori economici.

(2) Autoritatea contractantă are dreptul de a organiza un concurs de soluții, respectiv o procedură prin care achiziționează, în special în domeniul amenajării teritoriului, al proiectării urbanistice și peisagistice, al arhitecturii sau în cel al prelucrării datelor, un plan sau un proiect, prin selectarea acestuia pe baze concurențiale de către un juriu, cu sau fără acordarea de premii.

Art. 19.
Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziționa direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care VALOAREA achiziției, ESTIMATA conform prevederilor secțiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depășește echivalentul în lei a 5.000 euro pentru fiecare produs, serviciu sau lucrare.
Achiziția se realizează pe bază de document justificativ care, în acest caz, se consideră a fi contract de achiziție publică, iar obligația respectării prevederilor prezentei ordonanțe de urgență se limitează numai la prevederile art. 204 alin. (2).

Art. 20.
(1) Autoritatea contractantă are obligația de a atribui contractul de achiziție publică, de regulă, prin aplicarea procedurilor de licitație deschisă sau licitație restrânsă.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), autoritatea contractantă are dreptul de a aplica celelalte proceduri prevăzute la art. 18 alin. (1), după caz, numai în circumstanțele specifice prevăzute la art. 94, art. 110 alin. (1), art. 122 sau 124.

Art. 21.
(1) Orice autoritate contractantă are dreptul de a aplica procedurile de atribuire prevăzute la art. 18 și prin utilizarea mijloacelor electronice.

(2) Aplicarea procedurilor de atribuire prin utilizarea mijloacelor electronice se realizează prin intermediul SEAP.

(3) Guvernul are dreptul de a stabili prin hotărâre obligația anumitor autorități contractante de a aplica procedurile de atribuire a unor contracte de achiziție publică numai prin utilizarea mijloacelor electronice.

SECȚIUNEA 1 Etape premergătoare inițierii procedurii de atribuire

Art. 71.
Fără a afecta aplicabilitatea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență referitoare la perioadele minime care trebuie asigurate între, pe de o parte, data transmiterii spre publicare a anunțurilor de participare sau data transmiterii invitațiilor de participare și, pe de altă parte, data limită pentru depunerea ofertelor/candidaturilor, autoritatea contractantă are obligația de a stabili perioada respectivă în funcție de complexitatea contractului și/sau de cerințele specifice, astfel încât operatorii economici interesați să beneficieze de un interval de timp adecvat și suficient pentru elaborarea ofertelor și pentru pregătirea documentelor de calificare care sunt solicitate prin documentația de atribuire.

Art. 72.
Autoritatea contractantă are obligația de a prelungi perioada pentru elaborarea ofertelor în cazul în care acestea nu pot fi elaborate decât după vizitarea amplasamentelor sau după consultarea la fața locului a unor documente-anexă la caietul de sarcini, precum și în cazul în care autoritatea contractantă nu are posibilitatea de a transmite documentația de atribuire sau răspunsul la solicitarea de clarificări în termenele limită stabilite de prezenta ordonanță de urgență, deși a primit în timp util o solicitare în acest sens.
Într-o astfel de situație, data limită de depunere a ofertelor se decalează cu o perioadă suficientă, astfel încât orice operator economic interesat să dispună de un timp rezonabil necesar pentru obținerea informațiilor complete și relevante pentru elaborarea ofertei.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
***Daca pana la expirarea acestui interval de timp, in SEAP s-a inscris (a depus o oferta) un singur operator economic, atunci acesta poate fi desemnat castigator (chiar daca a existat o singura oferta) si i se poate atribui contractul de actizitie publica, de catre autoritatea contractanta.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
***Exista prevederi legale referitoare la numarul minim de participanti (de candidati) la procedura de atribuire prin SEAP.

Art. 116. - OUG 34/2006 modificata prin OUG 19/2009

(1) Orice operator economic are dreptul de a-și depune candidatura pentru a participa la procedura de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare.

(2) Înainte de începerea negocierilor, autoritatea contractantă are dreptul de a realiza o preselecție a candidaților care vor participa la negocieri, utilizând în acest sens numai criterii referitoare la capacitatea tehnică și cea economico-financiară.

(3) Autoritatea contractantă are obligația de a indica în anunțul de participare criteriile de preselecție și regulile aplicabile, numărul minim al candidaților pe care intenționează să îi preselecteze și, dacă este cazul, numărul maxim al acestora.

***(4) Numărul minim al candidaților indicat în anunțul de participare prevăzut la alin. (3) nu poate fi mai mic de 3.

Art. 117.
(1) Numărul de candidați preselectați trebuie să fie cel puțin egal cu numărul minim indicat în anunțul de participare.

(2) În cazul în care numărul candidaților care îndeplinesc criteriile de preselecție este mai mic decât numărul minim indicat în anunțul de participare, autoritatea contractantă are dreptul:

a) fie de a anula procedura de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare;

b) fie de a continua procedura de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare numai cu acei candidați care îndeplinesc criteriile solicitate, în măsura în care numărul acestora este totuși suficient pentru a asigura o concurență reală.

Art. 118.
(1) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite, concomitent, o invitație de participare la etapa a doua a procedurii de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare tuturor candidaților preselectați.

(2) Este interzisă invitarea la etapa a doua a procedurii de negociere a unui operator economic care nu a depus candidatura în prima etapă sau care nu a îndeplinit criteriile de preselecție.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Fac o PRECIZARE:

Numarul minim de candidati de 3 prevazut de art.116 alin.4 din OUG 34/2006 se aplica numai in cazul procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica prin NEGOCIEREA CU PUBLICAREA PREALABILA A UNUI ANUNT DE PARTICIPARE.

***Dvs prin ce procedura ati achizitionat (sau ati vandut) bunul de 20000 lei, dintre procedurile enumerate la art.18 alin.1 din OUG 34/2006? (de procedura de atribuire aleasa depinde numarul de candidati/ofertanti/participanti in SEAP).
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Exista si contracte de achizitii publice care nu pot fi atribuite prin licitatie electronica (SEAP) si anume contractele de servicii și de lucrări, care presupun prestații intelectuale cum ar fi consultanță, proiectare și altele asemenea - art.163 din OUG 34/2006 modificata prin OUG 19/2009.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Procedura de atribuire de Negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare

Art. 122. - OUG 34/2006

Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare numai în următoarele cazuri:

a) atunci când, în urma aplicării licitației deschise sau restrânse, nu a fost prezentată nici o ofertă sau au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, datorită faptului că acestea sunt complet irelevante în raport cu obiectul contractului.
Aplicarea procedurii de negociere în acest caz este posibilă numai după anularea procedurii inițiale de licitație deschisă sau licitație restrânsă și numai dacă cerințele inițiale prevăzute în documentația de atribuire nu sunt modificate substanțial; autoritatea contractantă are, în acest caz, și obligația de a transmite o informare către Comisia Europeană, dacă această informare este solicitată;

b) atunci când, din motive tehnice, artistice ori pentru motive legate de protecția unor drepturi de exclusivitate, contractul de achiziție publică poate fi atribuit numai unui anumit operator economic;

c) ca o măsură strict necesară, atunci când perioadele de aplicare a licitației deschise, a licitației restrânse sau a negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare nu pot fi respectate din motive de extremă urgență, determinate de evenimente imprevizibile și care nu se datorează sub nici o formă unei acțiuni sau inacțiuni a autorității contractante.
Autoritatea contractantă nu are dreptul de a stabili durata contractului pe o perioadă mai mare decât cea necesară, pentru a face față situației de urgență care a determinat aplicarea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare; ..........................
................................................
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Art. 123. - Negocierea fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

În cazul în care acest lucru este posibil și în măsura în care nu se încalcă condițiile prevăzute la art. 122 lit. h), i) și j), autoritatea contractantă are obligația de a invita la negocieri un număr de operatori economici care să asigure o concurență reală.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Concluzionand, numarul de participanti/candidati/ofertanti (opeartori economici) depinde de procedura de atribuire a contractului de achizitie publica de bunuri, lucrari sau servicii, dintre cele prevazute la art.18 alin.1 din OUG 34/2006 (modificata prin OUG 19/2009), urmata de autoritatea contractanta.
Răspunde
 31-08-2019
AvatarNet
Vizitator
Participantii la procedurile de achizitii publice sunt:

1.Autoritatea contractanta - participantul care achizitioneaza un bun, lucrare sau serviciu, si atribuie contractul de achizitie publica de lucrari, bunuri sau servicii;
2.Operatorul economic - participantul care primeste contractul de achizie publica si poate fi: ofertant/candidat/concurent/contractant.

Procedurile de atribuire a unui contract de achizitie publica sunt cele enumerate la art.18 si art.19 din OUG 34/2006.

Modalitatile prin care se atribuie un contract de achizitie publica sunt: acordul-cadru, cand un contract de achizitie publica este alcatuit din mai multe contracte mai mici; sistemul deschis de achizitii publice, pentru achizitiile curente, obisnuite ale autoritatii contractante; licitatia electronica - SEAP (sau licitatia obisnuita diferita de cea electronica), pentru procedurile de atribuire prevazute la art.18 alin.1 din OUG 34/2006 (in vigoare pana la adoptarea Legii nr.98/2016 privind achizitiile publice).
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.