Forum întrebări juridice - Jurisprudenţă, speţe, hotărâri judecătoreşti |
|
|
02-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Orice lege are un secret, are un mister pe care fiecare jurist trebuie sa il descopere la randul lui. Asa cum medicul trebuie sa descopere antidotul unei boli, inginerul o inventie, etc. Iar profesorul trebuie sa descopere calea, drumul pe care trebuie sa il urmeze un elev pentru a deveni jurist, medic, inginer, profesor, etc. | |
|
|
|
03-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Juristul trebuie sa fie specializat pe toate domeniile sub aspectul reglementarii acestora prin lege. Orice jurist are datoria si, pana la urma, pasiunea de a descoperi secretul, logica pe care o contine o anumita lege, ce reglementeaza un anumit domeniu. Toate domeniile trebuie sa fie reglementate prin lege, si daca exista un domeniu care nu are o reglementare legala, se vor aplica principiile de drept, al caror secret, mister, logica, de asemenea, trebuie descoperita de fiecare jurist, la randul sau. | |
|
|
|
03-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Pentru a face mai mult, pentru a avea rezultate mai bune, mai intai, un jurist trebuie sa stie cu ce sa inceapa: cu descoperirea secretului, misterului, cu descifrarea logicii unei legi, ce reglementeaza un anumit domeniu. | |
|
|
|
03-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Va spun care sunt toate profesiile pentru care se cere calificare juridica: jurist, consilier juridic, grefier, notar, avocat, procuror, judecator, executor judecatoresc, practician in insolventa si consultant fiscal. | |
|
|
|
05-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| 1.Clasele cu profil real din liceu sunt sau ar trebui sa fie: matematica-informatica, matematica-fizica, fizica-chimie si chimie-biologie. 2.Clasele cu profil uman din liceu sunt sau ar trebui sa fie: romana-istorie, romana-geografie si romana-limbi straine. | |
|
|
|
05-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Intr-o clasa ar trebui sa fie inscrisi maxim 15 elevi, intr-un an scolar. | |
|
|
|
05-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Daca in total sunt 30 de elevi, ar trebui formate doua clase a cate 15 elevi fiecare; Daca in total sunt 20 de elevi, ar trebui formate doua clase a cate 10 elevi fiecare; Daca in total sunt 16 elevi, ar trebui formate doua clase a cate 8 elevi fiecare. Daca in total sunt 15 elevi, trebuie formata o singura clasa de 15 elevi. Aplicatie: Daca in total sunt 40 de elevi, ar trebui formate: -doua clase a cate 15 elevi fiecare si o clasa de 10 elevi sau -doua clase a cate 14 elevi fiecare si o clasa de 12 elevi sau -doua clase a cate 13 elevi fiecare si o clasa de 14 elevi, si atat. Daca prin Legea invatamantului s-ar prevedea un numar maxim de 15 elevi intr-o clasa, intr-un an scolar, atunci acest numar maxim de 15 elevi intr-o clasa, trebuie respectat in mod obligatoriu, atat timp cat exista prevedere legala in acest sens. Jurist: Maria Floricel, Piatra Neamt | |
|
|
|
05-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Alte aplicatii: Daca in total sunt 26 de elevi, ar trebui formate doua clase a cate 13 elevi fiecare; Daca in total sunt 24 de elevi, ar trebui formate doua clase a cate 12 elevi fiecare; Daca in total sunt 22 de elevi, ar trebui formate doua clase a cate 11 elevi fiecare; Daca in total sunt 18 elevi, ar trebui formate doua clase a cate 9 elevi fiecare. | |
|
|
|
10-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Procesul didactic de invatare-educare – obiectivul principal In principal, materia trebuie invatata si cunostintele trebuie dobandite de elevi la scoala, in timpul orelor de curs, prin munca si ajutorul didactic pe care profesorul trebuie sa il acorde tuturor elevilor din clasa, la disciplina pe care profesorul respectiv o preda si pentru care are calificarea profesionala ceruta de lege. Elevii care doresc, pot sa invete suplimentar prin efectuarea temelor date de profesor pentru acasa, fie singuri, fie apeland la ajutorul unui profesor calificat la disciplina respectiva. De asemenea, numarul mic de maxim 15 elevi intr-o clasa, contribuie la atingerea obiectivului principal al procesului de invatare-educare, si anume dobandirea cunostintelor de catre elevi la o anumita materie, la o anumita disciplina, la scoala, in timpul orelor de curs. Pentru a fi posibila atingerea acestui obiectiv al procesului didactic de invatare-educare, este necesara prezenta elevilor la toate orele de curs, care se desfasoara in fiecare zi. Concluzionand, cei trei factori principali care faciliteaza atingerea obiectivului principal al procesului didactic de invatare-educare sunt: 1.calificarea profesionala legala a profesorului la disciplina pe care acesta o preda; 2.numarul mic de maxim 15 elevi intr-o clasa; 3.prezenta elevilor la toate orele de curs, care se desfasoara in fiecare zi. Jurist: Maria Floricel, Piatra Neamt | |
|
|
|
10-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Revizuire: 1.Clasele cu profil real din liceu sunt sau ar trebui sa fie: matematica-informatica, matematica-fizica, chimie-biologie. 2.Clasele cu profil uman din liceu sunt sau ar trebui sa fie: romana-istorie, romana-geografie si romana-limbi straine. Jurist: acelasi. | |
|
|
|
10-02-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Concluzii: Obiectivul principal al procesului didactic de invatare-educare = invatarea materiei si acumularea cunostintelor de catre elevi, la scoala, in timpul orelor de curs, prin munca si cu ajutorul didactic pe care profesorul trebuie sa il acorde tuturor elevilor din clasa, profesor care trebuie sa aiba calificarea profesionala prevazuta de lege, pentru materia, pentru disciplina, pe care acesta o preda. Elevii care doresc pot invata suplimentar, prin efectuarea temelor date de profesor pentru acasa, fie singuri, fie cu ajutorul unui profesor calificat la materia, la disciplina respectiva. Cei trei factori principali, prin care poate fi atins obiectivul principal al procesului didactic de invatare-educare sunt urmatorii: 1.calificarea profesionala legala a profesorului la disciplina pe care acesta o preda; 2.numarul mic de maxim 15 elevi intr-o clasa; 3.prezenta elevilor la toate orele de curs, care se desfasoara in fiecare zi. Jurist: acelasi. | |
|
|
|
06-03-2020 |
 | Consultant Vizitator |
| Cartea nu este grea daca iti place sa o inveti. Lectia nu se invata mecanic, pe de rost, ci trebuie citita si invatata cu logica. Pe o foaie de hartie elevul poate face scheme, insemnari, note in legatura cu notiunile si continutul lectiei. La inceput se vor analiza elementele mai simple, usor de inteles si apoi se va trece la analizarea elementelor complexe, mai greu de inteles. | |
|
|
|
23-04-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| O profesie (o activitate) poate fi exercitata de orice persoana care dispune de: a)resurse psihice (capacitate intelectuala); b)resurse fizice (sanatate); c)resurse afectiv-emotionale (sufletesti, afectivitate, tarie de caracter, vointa, placere); d)resurse materiale (situatie financiara); e)resurse de timp (timp liber). | |
|
|
|
23-04-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| In opinia mea, mintea (stiinta) unui om cuprinde: 1.Gandirea (discernamantul) - cu ajutorul careia putem distinge ce este bine si ce este rau; 2.Inteligenta - cu ajutorul careia putem descoperi metoda de realizare a binelui; 3.Constiinta (si subconstientul): cu ajutorul careia putem decide daca realizam binele sau daca realizam raul. | |
|
|
|
02-05-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| O carte, pentru a fi citita cu placere, trebuie sa aiba un aspect placut si sugestiv al copertilor, al paginilor, al literelor, un continut fluent si usor de inteles si memorat (logic, explicativ, analitic, sintetic) si o structura clara si bine definita. | |
|
|
|
03-05-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| O carte poate fi citita si memorata mai usor, fie subliniind sau marcand cuvintele mai importante pe carte, fie scriind cuvintele mai importante pe carte sau pe o foaie de hartie separata, urmand o anumita logica si un anumit plan al cartii. | |
|
|
|
03-05-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| Invatare = citire logica si memorare logica | |
|
|
|
03-05-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| O informatie stiintifica, literara, artistica, tehnica, poate fi prezentata la televizor, la radio, pe un site pe internet, intr-un articol in ziar sau intr-o carte (intr-un manual). Cea mai eficienta metoda de difuzare, de conservare si de verificare a informatiei o reprezinta prezentarea acesteia intr-o carte (intr-un manual), deoarece: -pe de o parte, o carte are si un autor, ce poate fi contestat in cazul in care informatia prezentata de acesta nu este una reala si corecta, si -pe de alta parte, o carte poate fi vanduta mai usor unui numar mare de cititori, fapt care poate aduce autorului ei si unele beneficii materiale si profesionale, sub protectia juridica a dreptului de autor. | |
|
|
|
03-05-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| Autorul care scrie sau "spune" o informatie, concepe, creeaza si, implicit, memoreaza logic (invata) informatia respectiva. Cititorul sau ascultatorul informatiei, poate scrie, citi si asculta informatia respectiva, adica o poate memora logic (invata). | |
|
|
|
03-05-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| Autorul poate concepe, crea si prezenta o informatie in scris, verbal sau prin imagini si, implicit, poate memora logic (invata) informatia respectiva. Cititorul, ascultatorul sau privitorul informatiei poate citi, scrie, asculta sau privi informatia respectiva si, implicit, poate memora logic (invata) informatia respectiva. Invatare = memorare logica, intelegere, cunoastere Modul de invatare a unei informatii = privire, ascultare, scriere, citire si memorare logica a informatiei. | |
|
|
|
|
|
Răspuns rapid |
Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te) E-mail: |