Ești aici > Forum > Legea pensiilor

Pensie cu reducere grupa 2

Forum întrebări juridice - Legea pensiilor
Bine aţi venit Vizitator   
[Cont nou]  Conectare
Răspunde
 24-06-2020
Vizitator
-Buna ziua,as dori sa va intreb si eu ceva
-Eu lucrez ca personal contractual la o institutie bugetara si m-am pensionat luna trecuta
-Este vreo problema daca nu anunt la servici,ce se poate intampla?
-Imi pot cere inapoi banii de salariu pe perioada in care lucrez si cu pensie si cu salariu?
-Daca o sa fie nevoie sa suspend pensia, sa lucrez in continuare cum ar trebui sa procedez?
-Sa zicem ca lucrez in continuare si cu pensie si cu salariu,ce se poate intampla daca sunt depistata?
-Daca suspend pensia, o restitui inapoi la data care fac suspendarea sau imi raman mie banii de pensie pe care i-am incasat pana la data respectiva?
-Cand ma hotarasc sa ma pensionez din nou cum procedez cu suspendarea?
-
Răspunde
 24-06-2020
Vizitator

La data cand va este comunicata decizia de pensie contractul dvs de munca inceteaza de drept - conform art.56 alin.1 lit.c din Codul muncii si la data respectiva dvs trebuie sa anuntati angajatorul pentru desfacerea contractului dvs de munca conform art.56 alin.1 lit.c din Codul muncii si pentru incheierea unui nou contract de munca, in caz contrar dvs sunteti somera oricand dupa data comunicarii deciziei de pensie - daca angajatorul nu va desface contractul de munca la data respectiva si nu va incheie un alt contract de munca, conform legii (Codul muncii).

Art. 56. [cazurile incetarii de drept a contractului individual de munca] - Codul muncii

(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:

a) la data decesului salariatului sau al angajatorului persoana fizica, precum si in cazul dizolvarii angajatorului persoana juridica, de la data la care angajatorul si-a incetat existenta conform legii;