Procedura internării persoanei cu tulburări psihice într-o unitate medicală de specialitate

procedura internării persoanei cu tulburări psihice într-o unitate medicală de specialitate, ansamblu de norme şi reguli având drept scop internarea, din considerente medicale, a unei persoane cu tulburări psihice într-o unitate de psihiatrie, pentru a fi supusă unor proceduri de diagnostic şi de tratament. Internarea poate fi voluntară sau nevoluntară.

1) Internarea voluntară se face în acelaşi mod ca şi primirea în orice alt serviciu medical şi pentru orice altă boală. Internarea voluntară într-un serviciu de psihiatrie se realizează cu respectarea normelor de îngrijire şi a drepturilor pacientului, prevăzute de lege. Orice pacient internat voluntar într-un serviciu de sănătate mintală are dreptul de a se externa la cerere, în orice moment, cu excepţia cazului în care sunt întrunite condiţiile care justifică menţinerea internării împotriva voinţei pacientului.

2) Procedura de internare nevoluntară se aplică numai după ce toate încercările de internare voluntară au fost epuizate şi în condiţiile în care un medic psihiatru abilitat, constatând că persoana suferă de o tulburare psihică, apreciază că: a) din cauza acestei tulburări psihice există pericolul iminent de vătămare pentru sine sau pentru alte persoane;

b) în cazul unei persoane suferind de o tulburare psihică gravă şi a cărei judecată este afectată, neinternarea ar putea antrena o gravă deteriorare a stării sale sau ar împiedica să i se acorde tratamentul adecvat.

Internarea nevoluntară se realizează numai în spitale de psihiatrie care au condiţii adecvate pentru îngrijiri de specialitate în condiţii specifice.

Solicitarea internării nevoluntare a unei persoane se poate face de către:

a) medicul de familie sau medicul specialist psihiatru care are în îngrijire această persoană;

b) familia persoanei;

c) reprezentanţii serviciilor abilitate ale administraţiei publice locale;

d) reprezentanţii poliţiei, jandarmeriei, parchetului sau ai pompierilor.

Motivele solicitării internării nevoluntare se certifică sub semnătură de către persoanele sus-menţionate, cu specificarea propriilor date de identitate, descrierea circumstanţelor care au condus la solicitarea de internare nevoluntară, a datelor de identitate ale persoanei în cauză şi a antecedentelor medicale cunoscute.

Transportul persoanei în cauză la spitalul de psihiatrie se realizează, de regulă, prin intermediul serviciului de ambulanţă.

În cazul în care comportamentul persoanei în cauză este vădit periculos pentru sine sau pentru alte persoane, transportul acesteia la spitalul de psihiatrie se realizează cu ajutorul poliţiei, jandarmeriei, pompierilor, în condiţiile respectării tuturor măsurilor posibile de siguranţă şi respectării integrităţii fizice şi demnităţii persoanei.

Medicul psihiatru, după evaluarea stării de sănătate mintală a persoanei aduse şi după aprecierea oportunităţii internării nevoluntare, are obligaţia de a informa imediat persoana respectivă cu privire la hotărârea de a o supune unui tratament psihiatric, precum şi de a informa reprezentantul personal sau legal al pacientului, în termen de cel mult 72 de ore, asupra acestei hotărâri, în cazul în care medicul nu deţine informaţii referitoare la existenţa sau la adresa unui reprezentant personal ori legal al pacientului, are obligaţia de a informa autoritatea tutelară. Dacă medicul psihiatru consideră că nu există motive medicale pentru internare nevoluntară, nu va reţine persoana adusă şi va înscrie decizia sa, cu motivarea respectivă, în documentaţia medicală.

Decizia de internare nevoluntară se confirmă în termen de cel mult 72 de ore, pe baza notificării făcute de către medicul care a internat pacientul, de către o comisie de revizie a procedurii, alcătuită din trei membri numiţi de directorul spitalului, şi anume: doi psihiatri, pe cât posibil alţii decât cel care a internat persoana, şi un medic de altă specialitate sau un reprezentant al societăţii civile. Această comisie procedează la examinarea periodică a pacientului internat nevoluntar, în termen de maximum 15 zile, sau la solicitarea medicului care are pacientul în îngrijire. Comisia are obligaţia de a consemna decizia luată în dosarul medical al pacientului şi de a informa pacientul şi reprezentantul său personal sau legal asupra deciziei luate.

Decizia de internare nevoluntară trebuie notificată în cel mult 24 de ore şi este supusă revizuirii parchetului de pe lângă instanţa judecătorească competentă. În acest scop, unitatea spitalicească în care se află internat pacientul este obligată să pună la dispoziţie parchetului de pe lângă instanţa judecătorească competentă documentele medicale referitoare la pacientul în cauză.

În situaţia în care parchetul de pe lângă instanţa judecătorească competentă consideră că internarea nevoluntară este nejustificată, se va dispune efectuarea unei noi examinări psihiatrice de către o altă comisie medico-legală, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.

Împotriva hotărârii de internare nevoluntară pacientul, reprezentantul personal sau legal al acestuia poate sesiza instanţa judecătorească competentă, potrivit legii. În cadrul procesului, dacă starea sa o permite, pacientul este audiat de către judecător; în situaţia în care acest lucru nu este posibil, judecătorul se deplasează la unitatea în care este internat pacientul pentru audieri. Judecarea se face în procedura de urgenţă.

Pacientul, familia sau reprezentantul său legal ori personal are dreptul să solicite efectuarea unei noi expertize medico-legale psihiatrice, în condiţiile legii.

În cazul în care un pacient internat voluntar îşi retrage consimţământul şi sunt întrunite condiţiile prevăzute de lege, medicul psihiatru curant declanşează procedura de menţinere a internării nevoluntare.

În situaţia în care nu se mai constată condiţiile care au determinat hotărârea de internare nevoluntară, fapt confirmat şi de medicul psihiatru care are în îngrijire pacientul, comisia de revizie a procedurii decide externarea, după examinarea directă a pacientului, în acest caz, pacientul are dreptul de a părăsi imediat unitatea spitalicească sau poate solicita continuarea tratamentului în urma consimţământului scris.

Dacă instanţa judecătorească competentă nu autorizează internarea nevoluntară sau retrage autorizaţia, persoana în cauză are dreptul de a părăsi imediat unitatea spitalicească sau poate solicita, în urma consimţământului scris, continuarea tratamentului.

Dacă o persoană aflată în procedura de internare nevoluntară părăseşte unitatea spitalicească, fără să existe decizia comisiei de revizie a procedurii sau hotărârea instanţei de judecată competente, unitatea spitalicească are obligaţia de a sesiza imediat organele de poliţie şi parchetul de pe lângă instanţa judecătorească competentă, precum şi familia, reprezentantul personal sau legal al pacientului.

Pacientul internat nevoluntar este tratat în condiţii similare celor în care sunt îngrijiţi ceilalţi pacienţi din unitatea de psihiatrie respectivă.

Restricţiile privind libertăţile individuale ale pacientului internat nevoluntar pot fi diferite, fiind limitate de starea sa de sănătate şi de eficienţa tratamentului. Nu pot fi însă limitate drepturile pacientului privind: comunicarea, conform dorinţei sale, cu orice autoritate cu atribuţii în domeniul de competenţă legat de situaţia sa, cu membrii familiei sau cu avocatul; accesul la corespondenţa personală şi utilizarea telefonului în scop privat; accesul la presă sau la publicaţii; dreptul la vot, dacă nu se află într-o situaţie de restrângere a drepturilor cetăţeneşti; exercitarea liberă a credinţei religioase.

Pacientul internat nevoluntar are dreptul de a fi informat asupra regulamentului de funcţionare a unităţii spitaliceşti. Internarea nevoluntară nu constituie o cauză de restrângere a capacităţii juridice a pacientului.

Vezi şi altă definiţie din dicţionarul juridic:

Comentarii despre Procedura internării persoanei cu tulburări psihice într-o unitate medicală de specialitate




Moisin Ioan Denis 29.01.2025
Bună ziua am un coleg care are probleme psihice,refuza internarea pe motiv ca nu are probleme, ca și tratament i-a o pastila pe zi Midora.Deasenenea comportamentul este deviant adică suna mai multe persoane zilnic ,le cere bani ,apoi înjura, tipa și mai apoi amenință cu tot felul de chestii cum ar fi exemplu:dau foc la casa,bag cuțitul în persoana respectiva,tai cablul TV.Mai rău este ca vinde alimente din casa pe preturi derizorii pt țigări, dacă nu are țigări și mâncare bună tipa și amenință. Cum sa procedez ca nu am nici o soluție. Am chemat salvarea de doua ori anul trecut ,a refuzat

Detalii: legeaz.net/dictionar-juridic/procedura-internarii-persoanei-cu-tulburari-psihice-intr-o-unitate-medicala-de-specialitate#comentarii
Răspunde
Manea Cristian 21.01.2024
Bună ziua am o sora care are probleme psihice,refuza internarea pe motiv ca nu are probleme, ca și tratament i-a o pastila pe zi Midora.Deasenenea comportamentul este deviant adică suna mai multe persoane zilnic ,le cere bani ,apoi înjura, tipa și mai apoi amenință cu tot felul de chestii cum ar fi exemplu:dau foc la casa,bag cuțitul în persoana respectiva,tai cablul TV.Mai rău este ca vinde alimente din casa pe preturi derizorii pt țigări, dacă nu are țigări și mâncare bună tipa și amenință. Cum sa procedez ca nu am nici o soluție. Am chemat salvarea de doua ori anul trecut ,a refuzat
Citește mai mult internarea, a semnat ca nu vrea sa se interneze.multumesc.Astept un răspuns de la dvs.
Răspunde
Maria Iliuță 17.10.2023
Bună ziua, am un vecin cu probleme grave, psihice ,ne face numai probleme ,am făcut numeroase sesizări ,îl ia poliția îl internează după care spitalul îl tine 2 -3 săptămâni după care ii da drumul,
Nu își ia medicamtele ne amenință cu focul și multe altele astea de ani de zile ,am făcut plângere penală, dar fără nici o rezolvare.
Vă rog să mă ajutați să pot face ceva pentru situația în care suntem.
Sunt disperată!!!!
Vă rog frumos să mă contactați la tel 0723 356 227
Mulțumesc frumos!
Răspunde
Stafie Florina 3.03.2024
Bună ziua, va rog frumos sa ma ajutați și pe mine , am un unchi în vârstă de 48 , acesta având probleme mintale încă din copilărie, însă în curma cu 4 luni acesta a plecat voluntar de casa mergand pe la multe stani din zona , unde a fost bătut și înfometat. Gansindul în cele din urma într o stare foarte grava. L am internat la spitalul din orașul Bârlad, însă după scurt timp aceștia ni l au dat acasă, după venirea lui acasă a avut multe crize am sunat iarăși sa îl internat însă acest lucru nu a mai fost posibil spunandu-ne mere ca nu mai sunt locuri. Va rog sa ma ajutați cu un spital de boli psihice în care sa îl pot interna.
Răspunde
Mitela Badea 29.06.2023
Buna !
Vin si eu cu o intrebare !
Mamá are probleme cu alcohol de foarte multi ani ,si acum mai rau
A avut si un accidente foate urat a fost batuta de un nenotocit ce intra peste femei batrane si le maltrata au fost 5 cazuri in comuna
Va rog frumos daca imi dati o ideie de cum o pot interna intr un ospiciu
Mentionez nu are nici un fel de pensie doar un ajutor social de la primarie
As dori sa ma informar de ce acte sunt necesare si ce pot face
Sunt o femeie singura si chiar nu stiu ce sa fac ?
Umbla pe ña toate portile prim sat pt a cere de paine de fapt nu i a paine vrea bani!
Va rog din suflet
Citește mai mult daca ma puteti ajuta cu un sfat ceva!
Va multumesc frumos!
Răspunde
Nopti la Padure 21.06.2023
Tatal meu ne-a mancat viata, mai ales acum la batranete, are crize tipa urla isi ataca propria familie pentru nimic. M-a batut cu pumnii in cap, se transforma intr-un monstru si nu mai rezistam. Ne distruge psihic atata cearta si atatea urlete. De la un timp face numai rau in fiecare zi numai cearta si panarama. Simt ca nu mai rezist.
Răspunde
X 28.02.2023
Deși scrie in lege că persoanele au dreptul la comunicare și la telefon privat, in majoritatea spitalelor din tara se interzice accesul la telefon celor internați nevoluntar. De ce? Trăim totuși în secolul 21...
Răspunde
XxX 11.12.2023
Prin telefon privat si comunicare nu se refera la faptul ca au voie sa stea pe telefon 24/7, inseamna ca au dreptul la un numar de apeluri telefonice care nu sunt ascultate, intr-o anumita perioada de timp. Acest numar si perioada pot sa difere in functie de anumiti factori
Răspunde
Danny 2.06.2022
Buna ziua, eu am fost luat cu japca de politie, am zis doar buna seara si s-a luat de mersul meu si dc sunt arogant, doar ca am zis buna seara, vazand oraganul ca m-am impuns cu vorba la el, a zis punetii bratara si la nebuni cu el, pe urma un organ m-a intrebat daca sunt de acord sa merg cu el la un psiholog, i-am zis ca da, dar azi intarziu la servici, el a zis ca ma va duce el la servici, am zis ok, dar organele m-au trimis la nebuni si chiar ma asteptau ca pe painea calda, mi s-a zis daca sunt de acord sa mi se ia tensiunea, am colaborat, intre timp a venit si doctorita zicand ca deja ma
Citește mai mult dezbrac?deci m-a luat ca pe un nebun, am zis sa fiu finut, sa nu o intreb:,,da dc?nu e rasa?''dar dansa a continuat sa ma trateze ca pe un nebun, in final i-am aratat ca e proasta de 5 ori si m-am oprit, intre timp i-am explicat totul, se pare ca daca ti se arata Dumnezeu esti nebun sau drogat, a vrut sa imi dea drumul, dar m-a intrebat ce are fata aia asa de special ca ii dau sms...a intrebat asa raspicat, i-am raspuns simplu:,pe ea(doctorita) o vad fata si pe ea(aleasa)o vad femeia, fiind inconjurati de colegii ei si a simtit umilinta a plecat nervoasa in birou chemand un echipaj de organe si trimitandu-ma la spitalul mare de nebuni. Unde plm e dreptatea? Toate astea au fost ca mi-am gasit sufletul pereche si i-am zis 2 intalniri, una cu ochii ei si alta cu ochii mei, fiind timid a fost doar cu ochii ei din pacate si la final a zis:,,na sa te vad cum ma mai scoti tu din casa de acum incolo''eu fiind primul berbec si totul a fost divin cu ea, am incercat cu frumosul, ea a zis sa fim prieteni, nu i-am acceptat jocul ei, atunci m-a blocat zicandu-mi ca nici cea mai buna prietena nu a scos-o din casa timp de 1 an, am incercat cu frumosul nu a mers, am schimbat tactica si i-am dat cateva mesaje, in jur de 50 ca sa faca plangere la organe ca sa o pot scoate afara din casa pt mn, in dragoste si razboi totul e permis de aceea este totul simplu, am scoso din casa, dar a intervenit ciuda...acum astept tribunalul pt aceasta minunata doamna mi-am pus viata in joc sii doar pt a 2 a intalnire cum a fost vb de la inceput, sa se vada prin ochii mei ce este cu adevarat pe urma ce va decide va ramane sfant. Sunt nebun?pt ca ma bat pt sufletul pereche si totul a fost divin, dar nimeni nu crede...acum daca eu nu o urmaresc pe femeie, doar sms i-am dat, s-a facut dosar penal, dc organele m-au rapit ducandu-ma la nebuni?dc doctorita pt umilire m-a trimis la un spital mare de nebuni? Acum cn e nebun? Eu cu doctorul care dimineata mi-a dat drumul? Sau organele cu doctorita? Bn adevarul prostii cand nu inteleg cv ii fac pe altii nebun8, chit ca am si plans in timp ce dadeam d3claratia, povesteam ce s-a intamplat cu aceasta doamna(care zic ca e sufletul pereche) am fost intrebat daca plang dupa ea, am raspuns, nu am cum sa plang dupa ea ca nu am fost cu ea, plang dupa sufletul ei, cand am iesit cu ea, i-am zis sa se uite la mn si atunci am vazut copilul din ea si sufletul, fiind ca si o auro, am vazut exact ca e ca si mn, i-am complectat si vorbele ca sa vada ca ne potrivim, cand am schimbat tactica de joc si nu i-am mai dat nimic timp de 2 saptamani ea imi suna familia si la mama mea ia zis ca ar sta cu mn, dar ii este frica, dar na mama mea in loc sa ma ajute a intaratato sa mearga mai departe, etc...si in fata mamei mele m-am pus in genunchi in plina strada sa ma ajute sii ea m-a terminat...si tot ce le-am spus parintilor mei ca va fii, totul s-a adeverit...70-80% ma cunosc cu ea...unde e dreptatea??si acum organele zicand iar ca nu ma crede si sa merg la IML... pai in mortii lor de pruputuri daca e un dosar, dc ma trimit iar la toate centrele?plus organele au vrut sa ma ia cu forta si sa ma injecteze...culmea ca si voi medicii sunteti cu ei...nu va este frica ca va bate Dumnezeu?stiu un caz cand a fost luata cu japca o fata si dusa la nebuni pt simplu fapt ca a vrut sa faca dreptate tatalui ei, el fiind omorat de doctori la nebuni, omul a vazut multi morti la revolutie si se speria de pocnituri si mai tipa..doctorii l-au injectat si a murit, fata a facut plangere, organele au luat-o si au dus-o la spitalul de nebuni, unde au indopato cu chimicale si cand a vazut ca e pe duca a trimis-o acasa, fata a mai trait 2 luni...acum cn e nebunul?unde e dreptatea? Unde e egalitatea? Cn are putere decide ce sa faca cu viata altor persoane? Stii? De cand te nasti pana la o anumita varsta esti copil, de la o anumita varsta pana la moarte esti batran, iar mijlocul ala, toti suntem egali indiferent de sexul pe care il purtam in pantaloni, plus daca iti faci singur dreptate, suntem ucisi...
Răspunde
XxX 11.12.2023
Ce ai facut tu se cheama hartuire, ma bucur ca ai ajuns unde ai ajuns
Răspunde
Platon Ecaterina 30.12.2021
Buna ziua, mama mea are probleme cu alcoolul, are 52 de ani si de multi ani consuma alcool, de internat in spital am incercat de nenumarate ori dar de fiecare data refuza, acuma am ajuns la asta sa o internam in spital nevoluntar daca este posibil fiinda se simte tot mai rau deja dar ea nu recunoaste asta, de ce acte avem nevoie pentru a o interna cu forta in spital ? ea are si dereglari psihice cind e servita e periculoasa pentru toti care sunt alaturi
Răspunde
Mitela Badea 29.06.2023
Aceias problema o am si eu
Daca cineva ne poate ajuta
Va rugam frumos !
O facem spre binele ei
Umbla pe drum prin tot satul
cade se loveste o ridica lumea
Nu o pot tine in curte
Răspunde
Mititelu Floarea 6.12.2021
Vin cu rugămintea către Dumneavoastra sa pot primi un răspuns că nu știu cum să procedez va rog mult sa ma ajutați.Fiul meu este internat la spitalul de psihiatrie Alexandru Obreja din data de 25 octombrie intr-un episod pshiotic si a fost internat non voluntar discutând cu Doctora care il trateaza imi spune ca nu poate fi externat din cauza ca mai sunt unele probleme în starea lui de sănătate mentionez ca eu vorbesc în fiecare zi cu el la telefon ,mentionez ca eu nu am drept de semnătură ptr.a putea face externarea la cerere.Ce pot eu face sa imi aduc băiatul acasă?Va multumesc frumos
Răspunde
Bosanceanu Elena 16.05.2021
Buna ziua.
Fratele meu a fost internat cu forta de catre fiul sau, la un ospiciu de langa Brasov.
In 23 Aprilie,fratele meu a fost sunat de catre fisu intreband-ul ce face .
Era in jur de ora 10dimineata.El statea la masa.
(Culmea este ca era sfantu Gheorghe ziua onomastica a fratelui meu).
La 5 minute,intra fisu care avea cheie, doi barbati si cu un scaun cu rotile.
Afara il astepta salvarea.II spune ca il duce la spital.Fratele meu ramanand surprins.
Eu fusesem in vizita la el ,am facut curat toata casa si urma sa ma duc inainte de paste si sa raman sa sarbatorim pastele impreuna.Eu locuiesc in
Citește mai mult Iasi.Nu era bolnav si vorbeam zilnic la telefon.
Eu fiind foarte apropiata de familia lui,cu ani in urma fiind eleva in Brasov.
Fratele meu locuia singur intr-un apartament cu trei camere si se gospodarea singur.
Fiul sau il vizita o data la doua luni si atunci 5 min si se auzeau la telefon doar cand il suna fratele meu.
Fratele meu conducea masina.El a fost profesor la Liceul Hidromecanica din Brasov.
Un tip foarte respectat si iubit de toti,profesori ,elevi, foarte cald si foarte calm.
Sotia i-a murit anul trecut in Ianuare.
Are doar un singur fiu care este director administrativ la un spital din Brasov.
Are casa in Sanpetru,Brasov, casa luata cu credit.Spun acest lucru gandindu-ma ca motivul internarii poate fi .....apartamentul?
Fratele meu a fost dus la un ospiciu care se afla intre Sanpetru si Bod.
Acolo i-sa luat tot ce avea aspra lui...el nu a semnat nici o hartie ...l-au dus intr-un salon l-au legat de pat si sedat.
La o saptamana a fost dus in alt salon ,cu bulina deasupra usii,pus pampersi ,in carut, infirmiera a vrut sa il lege din nou de pat spunand ca asta este regulamentul.
La insistentele fratelui meu ca este cel mai calm om de pe fata pamantului si nu a facut rau niciodata nimanui ,a fost lasat liber.
I sa dat telefonul si a constatat ca eram toti blocati de pe aplicatia Facebook si Watzzup.
La mine fiind scoasa soneria sa nu auda cand il apelez.
Si-a sunat colegii si a spus unde este si ca nu intelege de ce fisu la adus la,, sanatoriu;..explicand tot ce i -sa intamplat si colegii iar fi explicat unde este , ramanand cu totii in stare de soc...
M -a sunat si pe mine relatandu- mi totul si cerandu-mi ajutorul.
Astazi imi spune ca a vorbit cu matusa sotiei sale si ca la sfarsitul lunii fisu il va lua acasa .
Eu tind sa am suspiciuni ca va fi luat acasa fiindca un om internat la psihiatrie cu forta ,daca l-a declarat nebun ....nu are cum sa fie vindecat.Banuiesc ca este nevoie de o reevaluare psihiatrica .
Nu pot sa il ajut,fiind si eu pensionara si nu am bani de procese si medici.
Ma doare sufletul ca la doar 68 de ani fratele meu va putrezi intr-un ospiciu.
Daca aveti idei ,orice credeti ca mi-ar fi de ajutor v-as fi recunoscatoare.
Va multumesc mult.
Răspunde
Bosanceanu Elena 16.05.2021
Buna ziua.
Am un frate internat cu forta de catre fiul sau, la un ospiciu de langa Brasov.
In data de 23Aprilie in jur de ora 10 a fost sunat de catre fiul sau intrebandu-l ce face.
Fratele meu statea la masa .(Culmea ca pe fratele meu il cheama Gheorghe, deci era ziua onomastica)
La 5 minute fisu suna la usa si intra cu doi barbati cu un scaun cu rotile si ii spune fratelui meu ca trebuie sa mearga cu ei.La luat asa cum era, cu un pantalon scurt si un tricou.
Afara il astepta o salvare .Nu a vrut sa i se spuna unde il duce.
Apoi ii spune ca la spital.La internare i sa luat tot ce avea supra lui.
El
Citește mai mult nu a semnat nimic .
Nu stie ce i sa intamplat acolo ,probabil fiind sedat.
Tot ce tine minte este ca l-au legat de pat.
Mentionez ca fratele meu a fost profesor in cadrul Liceului Hidromecania,un tip foarte apreciat si respectat de toti.Calm cu mult bun simt si iubit de toti.
Toti colegii sunt in stare de soc,afland ce sa inatmplat cu el.
Fratelui meu i-a murit sotia anul trecut in Ianuarie.
Locuia intr-un apartament cu trei camere ,singur, iar fiul sau nu se ocupa de el nici macar facand o vizita sau vreun telefon.
Se intampla foarte rar cand vorbeau si atunci il suna fratele meu.
El se descurca singur cu piata cu tot... gatit.Conducea masina .
Eu sora cea ma apropiata de el,mergeam si mai faceam curat toata casa desi locuim la distante foarte mari.eu locuind in Iasi.Fiul fratelui meu este director administrativ la un spital din Brasov.
Dupa o saptamana de iad cum spune fratele meu ,a fost adus intr-un salon, pus in carut ,cu pameprsi,salon cu bulina si au incercat sa il lege din nou de pat ca asa este regulamentul.Fratele meu sa rugat sa nu fie legat, ca el de felul lui este un tip foarte calm.Infirmiera a inteles si la lasat liber.Si i-sa dat telefonul .Asa a luat legatura cu mine povestindu-mi totul.Avea si aplicatia Facebook si Watzzup unde a vazut ca are toti prietenii blocati iar la mine scoasa soneria la apelul catre el,probabil sa nu auda cand il sun eu.
Noi suntem foarte apropiati ca si suflet pentru ca in anii adolescentei am fost eleva in Brasov.
Acum el imi cere ajutorul...si nu intelge de ce a fost dus acolo si ce are de gand sa faca fiul sau cu el.
Sa fie motivul apartamentul?
Fisu are casa cumparata la Sanpetru Brsov ,cu credit.
Este peste puterile mele de a intelege de ce a facut acest lucru si nu pot comunica cu fiul fratelui meu sa vad ce se intampla.
Sa merg la Brasov ,nu am unde sta. Fratele meu are o matusa din partea sotiei ,care i-ar fi spus ca la sfarsitul lunii Mai, il va externa.Eu am suspiciuni, ca o persoana internata cu forta la nebuni sa fie exteranat dupa o luna.
Din cate stiu ...va trebui o reevaluare psihiatrica de catre o comisie .
Daca ati intalnit cazuri de genul...poate ma puteti ajuta cu ceva informatii.Eu la randul meu sunt pensionara si nu imi pot permite un proces sau orice altceva.
Fratele meu are 68 de ani si ma doare sufletul sa stiu ca va putrezi intr-un ospiciu.
Va multumesc pentru tot ce credeti ca mi-ar putea fi de folos .
Este la un ospiciu intre Sanpetru si Bod.
Răspunde
RAMONA 22.04.2021
VARZA DE BRUXELLES..mama mea era i.acesta a dus-o doar la zam ptr pensie nu si la tratament.bolnava..un strain a manipulat0o astfel ca desi vorbisem cu ei pe apel video desi ea nu judeca nu au adus-o la mine in CLUJ unde as ingri jit-o mai bine apoi cand a murit acesta nu a anuntat pe mine..regret ca nu am insistat ptr a face procedura de aducere in Cluj noi fiind de fapt familia ei!asta a facut un contract de uzufruct pe o garsoniera desi ea nu avea discernamant! aveti mare grija! daca lasam dupa altii pacientii sufera si noi asemenea!iar excrocii si sarlatanii profita!acum ne judecam cu excrocul.
Răspunde
RAMONA 22.04.2021
mama mea era bolnava pe pat.o leguma.i-a luat telefonul..nici el nici fata lui nu raspundeau la telefon..ne costa acum 5000 de ron sa il actionam in instanta!dar ii voi cere mult mai mult.idiotu asta a declarat in primarie ca e verisoru ei si ca nu mai are rude in viata!pe proprie raspundere..am fost sunati de una din fomeile care o ingrijeau!nu gasesc pe net cat pot sa ii cer si de fapt in afara de cateva articole244,238,247..nu tiu mai e uz de fals si fal in declaratii..nu gasesc ce articol acuza privarea cu intentie de dreptul si obligatii familiale de a o ingropa ..inca caut..avocatu
Citește mai mult trebuie sa tie mai bine sper.ma doare desi era o pacoste..viata ne-a separat si prin actiunile ei nebunesti si viata periculoasa care o ducea! aveti grija oameni buni ca unii vor profita de faptul ca nu ne stim drepturile!
Răspunde
Samartzi elena 15.03.2021
Ie cineva bolnav mintal care ne da telefon si ne ameninta ne injura ce putem face ieste foarte periculos
Răspunde
Mihăilescu razvan 23.09.2020
Am o individa deasupra apt. unde locuiesc cred ca are probleme mintale grave, nu iese deloc din casa, sicanează permanent vecinii cu aparate de făcut zgomot, locuiește cu alți indivizi care și ăștia după părerea mea au probleme mintale dar într o măsură mai mica. Nu știu cine ii este tutore sau cine răspunde de ea. Nu știu dacă ii luata în evidenta la psihiatrie, nu poate întra nimeni în apartament sa o vadă la fata, persoanele ce locuiesc cu ea nu dau detalii, se feresc sa de a socoteala Unde sa apelez concret sa între peste ei cu forța dacă ii nevoie sa o salte pe ființă și sa o ducă la
Citește mai mult nebuni dacă acolo i locul, asa nu se mai poate trăii cu tembele de genul asta printre oameni sănătoși la cap
Răspunde
trasca maria 13.02.2020
Nu se poate asa ceva ce legi dati mai oameni buni cum sa le dati drumul sunt violenti omoara omul pe strada si nu raspunde nimeni am o vecina bolnava pshic si e foarte violenta bate orice femeie prinde pe strada iti e frica sa iesi sa iti cumperi si o piine o interneaza 3 zile si ii da drumul nu se poate asa ceva faceti ceva schimbati cacatul asta de lege care este acum internati pentru minim 5 ani inrun loc special nevoiiilor lor sa fie tratati corespunzator si daca se vindeca atunci da le dati derumul in sccietate daca omora pe cineva atunci este prea tirziu sa ma faceti ceva unde este siguranta si integritate noastra a cetatenilor
Răspunde
Tepes 4.10.2020
Doamna Maria nu sinteti dumneavoastra sa hotariti in numele altei persoane ,cine hotareste sa plateasca in mod obligatoriu cu penalitati spitalizarea ,transportu si alte cheltuieli pentru persoana care este internata,sa i se faca factura de plataconform tarifelor in vigoare
Răspunde
Mariana Ghile -12 02 2020 11.02.2020
Buna seara! Ma numesc Ghile Mariana. Fratele meu a fost în Cipru în anul 2009, acolo a avut un accident si de la acel accident are diagnosticul de schizofrenie paranoida cu tulburări de epilesie. Mărturisesc că în decursul celor 11 ani l-am avut internat cu ajutorul politiei de peste 20-30 de ori la spitalul Alexandru Obregia. L-am avut internat la un azil în Voluntari ( particular, cu paza). L-am avut internat la Sapoca ( de la acel spital ne-am pomenit cu el acasa, el fiind acolo internat fără nici un ban la el). Mama mea este tutorele lui, el neavand discernămînt si nici drept de
Citește mai mult semnatura. Eu sunt curatorul lui. Avem acte in acest sens. El locuia cu mama si cu tatăl meu. Tatăl meu a decedat anul acesta, el rămânând acum cu mama mea. Tata a fost cel care i-l pondera cand intra nebunia lui. Mama acum este singura. Este pensionară, este o mână de om, are 66 ani. Eu sunt la casa mea, am familia mea, copil si servici, rata la casa si o alta rata operandu-l pe tata ( cancer la plămâni cu metastaza la coloana, avem credit pe 5 ani). Fratele meu are tratament medicamentos si o injecție la 10 zile. A cazut pe sistem nervos si face ce vrea din mama. Imi este mila de el dar mai mila imi este de mama. Am vorbit împreună cu mama si am vrea sa-l internam la un cămin definitiv cu pensia lui. Fratele are handicap de gradul 1 accentuat, având o pensie de 700 ron + 200 handicap si cei 500 care ii ia de la primărie.( în dec s-au dat 250 ron). El are vârsta de 43 ani. Va rugam daca se poate sa ne spune-ti ce putem face pentru a-l interna definitiv fără a putea veni singur acasa.
Răspunde
Adina 30.06.2023
Sper ca ati gasit o solutie si ca traiti o vista mai linistita acum. Comentariile rautacioase si imature trebuie ignorate
Răspunde
Tepes 4.10.2020
Asa este cautati solutii de a scapa de el,dar vavine rindul ,asa ca ginditiva si la porunca lui Dumnezeu - nu asupri pe aproapele tau!
Răspunde
Ana.maria 10.02.2020
Aceeasi problema o am si eu cu tata!e operatde 2 ori pe creier!sare la bataie...sparge geamurile si usile!!nu mai este sanatos psihic!politia si salvarea nu se baga sa facem o internare!tre sal ducem noi!el nu vreaa!ce facem pana la urma asteptamsa ne omoare in casa sa se ia masuri?
Răspunde
Ana.maria 10.02.2020
Tatal meu a fost operat de doua pe creier acum 2 ani!avem 2 ani de cand ma chinui sai fac o internare la psihiatrie ..cand sia dat seama ce vreau sa fac nu mai vroia sa vina la cabinet!face scandal in fiecare zi ! Are chef de bataie non stop el nu ne mai lasa nici sa dormim!sparge usi si geamuri !ma termina psihic...atat pe mn cat si ceilalti membri ai familiei!politia nu se baga si nici salvarea sai fac internare de urgenta!ce fac oameni buni??pana la urma noi ce facem!??va rog datimi un sfat ceva!!suntem disperati
Răspunde
Andra 1.06.2020
Buna Ana,

Ai gasit vreun raspuns? Am o problema asemanatoare si nu stim cum sa procedam.
Răspunde
Georgel 23.11.2019
Nu au niciun drept sa puna stapanire pe viata unei persoane.Sunt infractiuni
Singurul care este in masura sa dea un verdict este judecatorul,dar fara a anunge o persoana sanatoasa dusa cu forta de politie la psihiatrie.Sunt numai aberatii.
Răspunde
grigor valeriu 24.06.2025
Am 90 ani, fiica după 37 ani vine cu ginerele musulman acasă, primul lucru să le dau locuința pentru a face din ea casă de rugăciuni musulmană, refuz mă trezesc cu citație pentru internare nevoluntară, sunt mobilizat la pat locomotor. Rog ajutor
Răspunde
Tepes 4.10.2020
Nimeni nu se poate pune stapin peste alta persoana ,sa l bage in spital definitiv si sa si insuseasca averea celui internat in mod fraudulos
Răspunde
Stefan 8.02.2021
Si nimeni nu poate fi obligat sa aiba grija de un nebun sau sa-si riste viata sau sanatatea locuind cu el, tovarase. Tot ii dai cu tampeniile astea cu pus stapanire pe viata altuia cand oamenii nu vor decat sa se duca dracului in viata lor de nebuni, sa-si ia banii si sa se duca sa traiasca pe picioarele lor. Dar nu, astia nu pleaca ei, iti stau pe cap si iti sug fiecare strop de vlaga si timp ca sa le faci pe plac si daca ii lasi dracului sa crape in casa lor tot pe tine te arata lumea cu degetul ca vezi Doamne i-ai parasit si nu le-ai aratat afectiune si intelegere... Pt ce sa le arati asa
Citește mai mult ceva cand ei nu o arata celorlalti? Uite nu vreau si daca serviciile de sanatate ale statului la care au contribuit o viata intreaga cu asigurari acum deodata nu vor sa ii trateze, lasati-i sa crape in coltul lor sau sa dea cuiva in cap si sa umple puscariile/spitalele de nebuni post factum daca chiar traim intr-o tara unde preventia nu exista, de multe ori nici macar pedeapsa...

Politia nu face nimic preventiv, doar reactiv; medicii nici de frica nu vor interna unul care refuza tratament chiar daca tot ei sunt idiotii care il prescriu deci stiu ca are nevoie de el. Singurii care sufera sunt membrii familiei care se trezesc cu nebunul pe cap si trebuie sa-l "vindece" ei prin grija si afectiune... Mancati rahat toti care spuneti asa ceva, sa va vad cu unu ca asta in casa macar o saptamana ca va trec toate ideile tampite. Cine nu e in stare sa stea pe picioarele lui trebuie tratat sau, daca nu exista leac, sa fie ingrijit de personal specializat ca de asta platim asigurari o viata, nu ca sa primim doar bataie de joc cum ajungem sa vb cu un medic de la stat.
Răspunde
Cristina 10.10.2019
Buna ziua!As dori sa o internez pe Mama mea este un caz psichiatrico
Răspunde
Suciu Ramona 23.03.2020
La fel e și mama mea. M-a terorizat de când m-am născut și o face în continuare. Dacă nimeni nu face nimic o să ajung să o omor cu mâna mea. Am un copil de crescut și urlă la mine în fața fetiței mele. Mă provoacă. Nu mai suport. Mă înnebunește și pe mine. Îmi scoate ochii cu apartamentul ei de 2 bani. Se bate cu pumnul în piept că mă scoate afară din averea ei. Asta se numește mamă???? M-a blestemat de mică și mă bătea când venea de la lucru nervoasă.
Răspunde
Andrea 4.09.2019
Bună ziua, o îngrijesc pe străbunica mea care are un caracter destul de urât și că sa scape de mine face scandal non stop și a lăsat si gazul deschis în câteva cazuri după care a plecat la vecina... Mă termina psihic și nu știu ce as putea sa fac... Mama mea nu vrea sa o lăsăm singura pt că îi este mila de ea ..dar eu chiar nu mai fac față la tot ce face...noaptea nu mă lăsa să dorm ziua se ceartă non stop... Ce as putea sa fac?
Răspunde
Andrei 24.09.2019
Salut, nu sunt specialist insa inteleg ce vrei sa spui. Si eu trec cam prin aceleasi probleme cu bunica mea, are multe fobii si comportamente ciudate plus ca uita chestii esentiale si cel mai rau este ca nu ne mai lasa sa o vedem, tine de clanta sa nu putem intra.In cazul in care consideri ca doamna nu mai poate sa traiasca independent ai putea vorbi frumos cu ea sa fie internata intr-un azil de batrani decent in care sa aiba toate conditiile.In cazul in care nu poti comunica cu ea si se ajunge la ceva mai rau va trebui din pacate sa apelezi la pompieri sau la salvare si va trebui sa o duca
Citește mai mult ei l. Eu sper sa nu ajungeti la astfel de procedee pentru ca in cazul bunicii mele si asta ar fi una din solutii.
Sper ca ti-am fost de folos, toate cele bune!
Răspunde
Andrea 7.01.2021
Bună Andrei pai situația sa agravat e foarte violenta verbal cât și fizic.. are halucinați ,inventează tot felul de lucruri că sa se certe și ne bruschează... Spune la vecini că nu o ajutam ,dispera vecini că sa ii facă cumpărături că nu are ce manca... Și am vb cu un psiholog sa ii facă un consult sa o pot duce la un azil unde e mai sigur și pentru ea cât și pentru noi dar a spus că nu pot face nimic pt că ea nu vrea acest consult pe motiv că ea nu e nebuna ... Și de bună voie nu vrea să meargă....
Răspunde
Ciltaru Mariana 10.07.2019
Fratele meu a fost internat de către Poliție și cu acordul verbal al tatalui meu la secția de psihiatrie, la urgență. El are probleme grave de sănătate mintală. Problema apare acum , la ecternare, căci nu mai are carte de identitate , întrucât a distrus- o și nici nu a mai lucrat din luna aprilie.Nu mai este asigurat în România, căci are doar un card european de sănătate despre care doamna doctor spune că nu este valid.Cum pot rezolva aceste probleme?
Răspunde
Andreas 24.05.2019
Deci am un nivel super mare de iq dar, mama nu ma lasa sa ies pe afara si as vrea sa ies pe afara si cosdy ma face prost eu ce vina am si am cazut de acord ca ma internez in spital la ora 9-43 vin sa ma internez in camera 69 pe 31febroarie
Răspunde
Flory 28.01.2019
Am si eu pe mama mea care sufera cu depresie a fost dusa la urgenta si pe urma la spitalul din poroschia pentru a i se da un tratament, cei de la urgenta asa au spus ii vor da reteta si poate pleca acasa, acum ea este internata acolo fara acordul nostru si nu putem sa o mai externam, ea sufera de depresie de vreo 6 anii dar tot timpul a fost tratata acasa cu pastile antidepresante, ea nu este violenta sau sa cauzeze vreun pericol ptr nimeni dar ei refuza sa o externeze, ce pot sa fac sa o scot de acolo ?
Răspunde
Mihailescu razvan 14.01.2019
Unde treaba sa ma adresez dacă am 2 astfel de specimene nebune,dar si spurcate pe deasupra,fac multe lucruri intenționat ca sa provoace omul Unde sa reclama,ce sa cer concret.Individul la care stau le a adus în casa intenționat să le exploateze,știe că s tacite,le a facut copii deși astea nu trebuiau lăsate medical sa faca acest lucru,dar nu sunt in evidenta nimănui.Au devenit al dracului după ce sau obișnuit cu civilizatia,dar oamenii normali nu traba sa suporte integrarea lor Eu stiam ca nebunii traba batuti periodic ca sa stie de frica sa nu faca pe NEBUNII !
Răspunde
Solomon Mihaela 28.12.2018
Cum as putea proceda pentru o internare în cazul refuzului
Răspunde
Solomon Mihaela 28.12.2018
Aș avea nevoie de reecomadari sau ajutor pt a remedia situatia tatălui ,care a luat o razna în urma consumului de alcool si devenind doar violent si destul de amenințător pt cei din jur
Răspunde
Marian 4.09.2017
Va salut.

Am o sora vitreg (dupa mama) Mama vrea sa o cada din drepturi pe aceasta sora acresiva. Ea suferă de schizofrenie paranoidă. O bate mereu, o înjură, nu te poti înțelege cu ea.

A chemat salvarea si a luat-o la Spital 1 din Braila. Cei de la salvare ți-o poate lasă acasa forțat daca tu ca mama nu dorești sa semnezi?

Ce demersuri, formular trebuie pentru cădere din drepturi parintesti sau pentru internare de finitiv (daca se poate) in centru specializat. Menționez ca ea are 22 ani. Dau funda.
Răspunde
jon 4.05.2021
Ce s-a mai intamplat ? acelasi caz si la mine. Poti fi obligat sa ai grija de sora nebuna ?
Răspunde
Meli 17.08.2017
Buna. Am si eu o problema cu un frate care a trait in Germania din 90 pana in 2014 apoi a revenit in tara. Acolo s-a delectat cu marihoana pana s-a distrus apoi a stat pe spatele mamei mele, el nelucrand deloc. Acum dupa moartea mamei mele probabil i se termina banii si nu mai poate cumpara droguri a inceput sa imi ameninte familia ca ne omoara. De o saptamana stau in telefon cu politia si pe la sectia de politie. Maine cer si ordin de restructie de care lui chiar nu ii va pasa. Are si probleme psihice. Politia parca nu misca, il cauta acasa el nu raspu de si asta este tot. Cum pot sa il
Citește mai mult internez sau sa fac ceva ca este extrem de periculos. Multumesc
Răspunde
Romancutza 4.05.2016
Si totusi care este solutia atunci cand ai o sora la sute de km de tine ,care nu-si recunoaste boala,nu ia tratament, dar bea litri de congniac si se pune in pericol si pe ea dar si vecinii...Si ce vina ai tu ,care ai si tu o varsta si nevoi medicale sa fii pe drumuri de doua trei ori pe luna , chemat de vecini...ba ca da foc, ba ca nu raspunde cu saptamanile la usa si cand spargi in sfarsit usa crezand c-a murit, o gasesti beata sau in criza, putind a hoit de atata nespalat cu parul valvoi cu casa ghena de gunoi...dar care spune intr-una ca e bine si n-are nevoie de nimic..!?.
Răspunde
Diana 5.08.2017
Daca asta e adevaratul motiv si nu faptul ca v-a picat cu tronc imobilul in care locuieste (motiv care apare deosebit de frecvent in astfel de cazuri), puteti sa faceti o cerere de punere sub interdictie. Atentie, in aceasta procedura participa inclusiv parchetul, si in cazul in care faceti declaratii mincinoase se poate autosesiza. Doar va avertizez, nu zic ca ar fi cazul dvs.!
Răspunde
Mihai 23.07.2017
Buna. Aceiasi problema o am si eu cu tatal meu. Chiar a incercat sa se sinucida de cateva ori. Partea cea mai rea este ca si eu si sotia stam cu el...si nu lutem face ninica. Cum ai procedat?? Ai reusit sa o internezi pe sora ta??
Eu as dori sa il internez undeva la un azil psihiatric...sau ceva de genul...pentru ca reprezinta un pericol..pentru el si familie.
Răspunde
Diana 5.08.2017
@Mihai, comentariul de mai sus este valabil si in cazul tau...
Răspunde
eross jozsef 13.01.2016
Am depresie nu am asigurara cum pot sa ma internez intr un spital?am incercat dar fara asigurare nu primesc tratament medicamente ect.din cauza bolii nu pot sa lucrez.incredibil dar adevarat.daca nu ai bani poti sa mori.
Răspunde
Andy 3.12.2015
Buna ziua! Intrebarea mea este urmatoarea: Daca pe fondul alcoolului persoana devine agresiva cu membri familiei de ex: sotie, copii, si sufara de tulburari de comportament pe tot parcursul zilei, adica si atunci cand nu bea cum se poate interna intr-un spital de specialitate,? Precizez ca persoana refuza sa fie examinata de un medic de specialitate, nici macar la domiciliu.
Răspunde
Mihai 23.07.2017
Aceeiasi problema o am si eu cu tatal meu... chiar nu stiu ce sa mai fac. Si politia vine odata la cateva zile... rot timpul suna ca are persoane in camera...ca sunt vrajitoare, ca il fura...ca vor sal omoare...ETC. daca ai reusit ceva, spunemi si mie cum ai procedat. Precizez ca este divortat si suntem 3 frati. Cum trebuie procedat pentru internare. Sincer as vrea undeva sal tine cat mai mult daca nu permanent.
Răspunde
Diana 5.08.2017 Răspunde
crist 29.07.2015
Poate cineva sa ma ajute cu un model cerere de chemare in judecata in vederea internari medicale de specialitate( actiune inaintata de primarie)
Multumesc
Răspunde
aka 19.09.2015
Daca e vorba de un transplant de rinichi cu forta, nu o sa te ajute nimeni.
Răspunde
me 10.05.2015
Prea usor se interneaza cateodata un om care nu i nebun sau e sensibil si nu e de locurile alea. Trebuie ingreunat procesul de a baga la balamuc pe cineva.
Răspunde
Diana 5.08.2017
Corect, si de cele mai multe ori cand este vorba de un om fara casa, nimeni nu e interesat sa-l bage la balamuc. Dar daca omul are casa pe "persoana fizica". Eee, se schimba situatia! Serpi, nu oameni
Răspunde
costi 23.04.2015
Si daca cineva din famila ta de gradu 1 a luat.o razna si vrea sa iti dea in cap cu ce apuca de cate ori te vede...astepti pana obtii mandat?pt ca nu vei obtine,si te omoara dupa care el este examinat ca sufera si este eliberat dupa ce il drogheaza cum zici tu....dar tu esti mort pt ca nu ai actionat la timp...exista atata violenta domestica si politia nu face nimic pana cand cineva nu moare agresorul sau cel agtesat/a...
Răspunde
Corcodel 5.08.2017
Unii poate vor sa-ti dea in cap ca vrei sa le iei cu japca bunuri pentru care au muncit o viata
Răspunde
DAC 20.02.2015
Internarea nevoluntara fara mandat judecatoresc e ilegala si compromisa. E o forma mascata de lipsire de libertate si mai apoi de responsabilitate juridica. Nu poate completa un apartinator pur si simplu un formular si gata. Apartinatorul daca nu e reprezentant legal al persoanei prin hotarare judecatoreasca risca pedeapsa penala in drept. Spitalele de Masuri de Siguranta detin in mod ilegal si oneros persoane sub incidenta art.113 c.p.. Art. 113 c.p. e un articol prin el insusi ilegal pentru ca incalca drepturile bazale ale omului de a refuza tratamentul. In alte tari se discuta de dreptul
Citește mai mult de a muri in conditii demne iar in Romania se gasesc satrapi sa te drogheze cu forta. Necesitatea deschiderii de ospicii de siguranta cu supraveghere demna unor conditii de siguranta interne insa de ce nu si rasiale este evidenta. Rasiale pentru ca miros un soi de fascism Bleulerian in care majoritatea persoannelor psihice sunt fie romani fie barbati cu ochi albastri in paralel cu segregarea internationala a dreptului de autodeterminare a rasei cu ochii albastri. propaganda amestecului rasial si Oedipizarea barbatilor cu ochi albastri daca isi doresc o pereche asemenea e evidenta. Ponderea natalitatii si numarul perechilor cu ochi albastri stau marturie.
Răspunde
Cristian 21.01.2024
Am o sora care refuza internarea deși are probleme psihice, suna pe telefon,cere bani,amenință etc.Cum trebuie sa procedez ca nu am nici o soluție.
Răspunde
Dr.Evil 29.03.2019
Interesantă postarea ta,ușor radicală însă interesantă.
Răspunde
Johnny 14.06.2016
Sunt foarte de acord cu tot ce ai scris pana la partea rasiala. Psihiatrii nu fac discriminare, ei vor sa ii interneze pe toti.
Răspunde
rutu 3.03.2015
O, Doamne! Chiar ai nevoie de tratament medical! Pentru binele tau si al familie tale!
Răspunde