Art. 44 Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate

CAPITOLUL III


SECŢIUNEA a 4-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate

Art. 44

(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.

(2) Dacă facturarea serviciilor publice de utilităţi este individuală, pentru consumurile de pe spaţiile comune furnizorii vor încheia contracte de furnizare cu asociaţia de proprietari, în condiţiile stabilite de comun acord.

Vezi şi alte articole din aceeaşi lege:

Comentarii despre Art. 44 Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate




Mihai Popescu 30.05.2020
Buna ziua,
La noi in bloc pierderile de apa calda si rece (blocul este contorizat - toate apartamentele au contoare de apa calda si rece, plus cele de la bransamentul blocului), se platesc pe cota indiviza. Sunt locatari care sunt plecati cu anii in strainatate, la consumul individual de apa calda si rece au "0,000 mc", dar platesc pierderile de apa calda si rece pe cota indiviza. Este normal asa ? Este o prevedere legala care sa stipuleze acest lucru, adica pierderile sa fie (sau nu) platite pe cota indiviza ?
Multumesc pentru raspuns.
Răspunde
brinza 8.02.2019
buna ziua va rog sa ma ajute si pe mine cineva se strang bani pentru reparatii scara , acoperis etc. eu detin un apartament cu 4 camere si o suprafata utile de 100 m patrati iar ceilalti vecini cate un ap de 50 m patrati deci pe fiecare nivel un ap cu 4 camere si 2 cu 2 camere Doamna presedinta spune ca eu sa platesc mai mult la reparatii ca asa spune legea dar eu am contract individual la enel, apa , caldura etc DECI pe casa scarii nu am nimic mai mult deccat ceilalti vecini CAT ? ar trebui sa platesc eu mai mult si de ce ? VA MULTUMESC
Răspunde
Sultana 22.05.2018
Nu sunt de acord cu plata administrator si personal curățenie pe cota parte indiviza de propietate,nu sunt justificate serviciile.
Răspunde
dana kelemen 23.05.2016
Buna ziua.
Ce inseamna ch cota parte indiviza? Aceasta este 25 de lei. Din ce am citit pe aici pe colo asta ar reprzenta un fond de reparattii. Dar pe langa aceasta chirie se platesc separat, interfonul, usa noua, tencuiala usii si desfundarea beciului (care culmea se infunda lunar)
Este normal asa??
Mentionez ca toate apartamentele au centrala proprie, deci doar apa rece o platim la asociati(avem contoare)
Multumesc anticipat
Răspunde
popa marin 1.01.2015
cum se repartizeaza reparatiile la coloanele verticale de instalatii ?pe tot blocul sau pe aparteamentele care sunt deservite de aceste coloane ?
Răspunde
albu marin 5.10.2014
sunt de acord cu cheltuielile pe cote prti indivize de proprietate
dar cum facem ca acele cote sunt ocupate in mod abuziv de uni locatari fara semnatura
tuturor locatarilor din imobil
iar noi platim acele taxe de peste 25 de ani
o mproprietate comuna (uscatorie)de la demisol a fost vinduta unei firme de un vecin
Răspunde
Chivu Vasile 29.08.2014
Locuiesc intr-un bloc (scara) cu 24 apartamente, prevazut prin constructie cu incalzire centrala.
Recent, 15 locatari (apartamente), au optat pentru racordarea la gaze, cu instalarea de
centrale termice individuale. Toate apartamentele au fost prevazute cu repartitoare de caldura
si apometre, cu mult timp in urma.
Cei care si-au instalat centrale pe gaze, vor sa rezilieze atat contractul cu furnizorul de
agent termic/apa calda RADET cat si cu societatea care executa defalcarea/calculul facturii
de incalzire pe apartamente, respectiv FLUID SERV CONSTANTA, caz in care cei ramasi
racordati la
Citește mai mult incalzirea centrala nu vor mai putea controla cheltuielile cu incalzirea, acestea
crescand exponential, aparand probleme si in cazul consumului de apa (rece/calda),
inclusiv posibilitatea de frauda prin interventii asupra apometrelor.
Motivatia celor ce doresc rezilierea contractului cu FLUID SERV si renuntarea la
repartitoarele de caldura : NU VOR SA MAI PLATEASCA AGENTUL TERMIC PENTRU SUBSOL,
(care, potrivit HG 1588/2007 se plateste SOLIDAR, de catre toti locatarii, inclusiv de catre cei
debransati, si care in prezent si-au instalat centrale termice pe gaze), prevalandu-se de
o asa-zisa majoritate pe o lista nominala semnata tot de catre ei.
INTREBARE : Exista reglementari legislative pentru acesasta situatie ?
Multumesc.
Răspunde
ana 1.08.2014
Buna ziua,

Locuiesc intr-un bloc cu 4 nivele si patru scari. Administratorul, care locuieste pe scara mea, doreste sa schimbam tevile verticale de alimentare cu apa rece si calda de la baie si bucatarie, numai de pe scara noastra, iar costul sa fie suportat numai de apartamentele deservite de aceste tevi. Aceste tevi nu se afla in apartamentul meu si dupa cate stiu, acestea sunt parti comune. Cine trebuie sa suporte costul lucrarii?
In astepraea raspunsului, ma multumesc anticipat
Răspunde
seba 26.03.2014
Legile care reglementeaza activitatile de administrare&organizare pentru asociatiile de proprietari sunt anacronice, in multe situatii nu au nici o legatura cu realitatea .Exista situatii in care aceste legi incalca drepturile asupra proprietatii private si/sau te obliga la plata unor cheltuieli pentru servicii de care nu beneficiezi in nici un fel . In plus se creeaza in mod artificial tensiuni intre proprietarii condominiilor. Exemple:
-de ce trebuie ca la cheltueilile pentru reabilitare termica proprietarul apartamentului cu 3 camere sa plateasca mai mult decat propr. apart cu 2 camere
Citește mai mult , desi acesta din urma are o suprafata fatadelor mult mai mare decat apart cu 3 camere?! DE CE trebuie ca fatada casei scarii sa fie platita in sistem -cota indiviza si nu impartite la numarul aprtamentelor CUM ESTE LOGIC(!!) ( in sistem cota indiviza trebuie platite subsolul , acoperisul - DE ACORD)
-de ce pierderile de apa(diferentele de brasament) nu se platesc pe apartament (CUM ESTE LOGIC SI NORMAL)si nu proportional cu consumul pe apartement
-de ce daca platile comune se fac la cota indiviza ,in adunarile generale valoarea voturilor proprietarilor sa nu fie proportionale cu marimea cotei indivize?!
-de ce proprietarii de apartamente cu centrala termica proprie trebuie sa plateasca cheltueili de incalzire pntru partile commune aproape la fel mari cu incalzirea unor apartamente din cladire(proprietarii acestora nu sunt inregistrati cu consumuri individulale semnificative).DOAR CA SA AIBA PROFIT NISTE FIRME INTERMEDIARE CARE CITESC SI CALCULEAZA SUMELE PT INCALZIRE?! SAU NISTE REGII INEFICIENTE?
- DE CE ASOCIATIILE DE PROPRIETARI NU POT AVEA O MAI MARE AUTONOMIE IN CEA CE PRIVESTE ADMINISTRAREA CONDOMINILUI.DOAR ESTE ASOCIATIA CELOR CARE SUNT PROPRIETARII ACESTUI CONDOMENIU?!
Am ramas oare in COMUNISM? MAI E MULT PANA CAND.....O SA FIM NORMALI!Din pacate...
Răspunde
condrea 25.03.2017
Legea 230 este foarte buna, va spun acest lucru si in calitate de proprietar a unui ap. cu 3 camere si in calitate de administrator. Problema se pune doar daca nu este utilizata corect valoarea cotei indivize. Din ce am vazut in practica multi administratori nu inteleg cum se foloseste acest concept. Pentru o mai mare acuratete la distribuirea cheltuielilor cota trebuie transformata din procent in mp si in functie de anumiti factori se face repartizarea cheltuielilor in mod corect. Din pacate atunci cand am fost facuti proprietari nimeni nu ne-a explicat ca acest lucru va insemna si costuri
Citește mai mult suplimentare. In ceea ce priveste votul proportional e o idee interesanta am sa studiez. Repet nu legea este problema si modul cum este aplicata.
Răspunde
olimpia J 4.10.2013
este nedrept ca acele cheltuieli destinate intretinerii si repararii spatiilor si instalatiilor comune sa fie socotite in functie de suprafata apartamentului...femeia de serviciu matura spatiu comun , nu in interiorul apartamentului meu...administratorul nu face mai multe calcule pentru un apartament cu 3 camere fata de o garsoniera...toti locatarii beneficiaza de aceleasi conditii in folosirea spatiilor comune, dar plata e diferentiata...cat de corecta este aceasta prevedere din lege ?
Răspunde
Calinescu Virgil 30.03.2017
Ai perfecta dreptate de aceasta problema ma lovesc si eu platesc cu aprox 4a d3 lei mai mult decat cel cu doua camere , totul mi se calculeaza la suprafata apartamentului . Administratorul , presedintele si femeia de serviciu nu muncesc mai mult ptr. mine decat pentru cel cu spatiu mai mic . Chiar si un bilet de autobuz calculul ptr mine este mai mare .. Ce dobitoc a gandit legea asta nu stiu .
Răspunde
condrea 25.03.2017
administratorul nu este normat pentru repartizarea cheltuielilor ci pentru administrarea condominiului.
Răspunde
aur 21.05.2014
oamenii isi cumpara un apartamente potrivit nevoilor de locuire, astfel incat numarul personanelor care care le vor locui sa aiba conditii decente pentru nevoile cotidiene.
Daca o familie formata dintr-o singura persoana alege sa-si cumpere un apartament cu 3 camere, deci ocupa un spatiu care satisface necesitatile de locuit pentru circa 3 sau 4 persoane, criteriul repartizarii egale pe apartamente nu poate substitui criteriu repartizarii dupa numarul de persoane si/sau cota parte indiviza, care este instituit corect de prevederile Legii 230/2007.
Oriunde in lume luxul se plateste. Iar aici
Citește mai mult luxul se traduce prin spatiu excesiv, extrem de confortabil.
Corectitudinea principiului repartizarii dupa cota indiviza si numarul de persoane poate fi confirmata prin calcule simple pe cazuri practice, pe care consider ca orice ca il poate efectua orice locatar cu minime cunostinte de aritmetica si legislatie.
Răspunde
condrea 25.03.2017
in sfarsit imi face placere sa vad o opinie corecta. Foarte multi nu au inteles acest lucru.
Răspunde
geo 26.02.2014
este foarte corect deoarece pe scara unde sunt 10 ap. de 3 camere se plateste mai putin decat ppe una pe care sunt 19 ap .de 2 cam ,desi de cele mai multe ori spatiul pe care se face curatenie la prima scara este mai mare
Răspunde
nico 10.06.2013
Nu inteleg de ce, HG 400/2003 CAP. III A - Rep. cheltuielilor pe prsoana Art.43 unde se specifica plata femi de la curatenie pe nr. de persoane. Se regaseste in Leg. 230/2007 la plata pe cota-parte individa, pe casa scari circula persoane, iar cota-parte individă a fost o modalitate de a se vinde odata cu apartamentu si partile comune. Aceasta cota-parte nu stie nimeni unde o are ,ca este 1 m. sau 4 m., toate persoanele din bloc circula pe acolo. Eu ce sa fac, sa cer chirie pe metrii care îi am in plus, că doar îi plătesc în plus. Cum ati judecat ? Dacă e vorba de reparatii la
Citește mai mult acoperis,subsol,exterior s.a. Acestea se fac la 30 ani si atunci vin oferte, la care administratorul face o simpla împărtire.
Aceiasi situatie si la plata administratorului. La noi toate serviciile sînt separate, administratorul face aceiasi socoteala pentru toti, totusi trebuie sa plătim separat la metru individa. Cum e asta, la servicii egale plăti diferentiate. S-au creat discutii pe aceasta temă. Ar fi bine să se adopte un paragraf în lege, in care să se reglementeze situatia cand proprietari sunt separati cu toate serviciile, iar plata sa se faca egal
Răspunde
condrea 25.03.2017
nu aveti ce cauta la hg 400. acesta nu mai este valabil. este abrogat. Nu are nici o relevanta. Din pacate cea mai mare pacaleala pe care am luat-o cu totii a fost sa consideram ca daca ne separam nu mai avem ce sa achitam. ATATA TIMP CAT IN CONTRACT SUNTEM PROPRIETARI SI PE O PARTE COMUNA AVEM OBLIGATII.
Răspunde
Prodanflori 26.01.2019
E normal sa platim pe cota indiviza (caldura,apa, gaze)dar nu mi we pare correct sa platesc utilitati la parti commune la fel cu cei care sant 2,3,4,in apart.E normal?(lumina ,gunoi,reparatii interfon si sa se adune bani inainte de a we defects intercom up?
Răspunde