Model de declarație privind acordul vecinilor pentru construcție

Modele de formular privind acordul vecinilor pentru construirea unui imobil care se autentifică numai la notariat și care este necesar  necesar la eliberarea autorizației de construcție:

Exemplu nr. 1

DECLARAȚIE

Subsemnatul_, domiciliat în_, identificat cu CI seria_ nr._ eliberată de_ la data de_, CNP_, în calitate de proprietar asupra imobilului situat în Bucureşti str._, sector 5, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Noul Cod Penal cu privire la falsul în declaraţii, declar că sunt de acord ca vecinii mei,_, domiciliat în_, sector 6, identificat cu CI seria_ nr._ eliberată de Secţia_ Poliţie la data de_, CNP_ şi_, domiciliată în_, sector 6, identificat cu CI seria_ nr._ eliberată de Secţia_ Poliţie la data de_, CNP_, soți, proprietarii imobilului situat în Bucureşti str._, sector 5, având număr cadastral_, întabulat în cartea funciară nr._ a Mun. Bucureşti la OCPI - sector 5 Bucureşti, să edifice o nouă construcţie (după demolarea celei existente) pe limita de nord-vest a proprietăţii mele, construcţie ce va fi lipită pe calcan de construcţia mea, precum şi pentru efectuarea operaţiunii de subzidire a construcţiei.

Dau prezenta declarație pentru a fi depusa la Primărie, Prefectură, ANCPI și oriunde va fi necesar în vederea obţinerii autorizaţiei de construire.

Tehnoredactată şi autentificată la Notari Publici_, Societate Profesională Notarială, într-un singur exemplar original, care rămâne în arhiva biroului notarial și 3 (trei) duplicate, din care unul va rămâne în arhiva biroului notarial și 2 (două) exemplare au fost eliberate părții.

Tehnoredactată și autentificată la BNP_ in 3(trei) exemplare din care 2(doua) exemplare s-au înmânat parţii.

DECLARANT,

(semnătură)

 

Exemplu nr. 2

DECLARAŢIE

Subsemnaţii_, domiciliat în mun. Bucureşti, str._, sector 3, posesor al cărtii de identitate seria_ nr._ eliberată la data de_ valabilă până la data de_, cod numeric personal_, în calitate de proprietar al imobilului situat în mun. Bucureşti, str._, sector 3, şi_, domiciliat în mun. Bucureşti, str._, sector 3, posesor al cărții de identitate seria_ nr._ eliberată la data de_ valabilă până la data de_, cod numeric personal_, în calitate de proprietar al imobilului situat în mun. Bucureşti, str._, sector 3, cunoscând prevederile art. 326 din Noul Cod Penal privind falsul în declaraţii, declarăm pe propria noastră răspundere următoarele:

Suntem de acord ca vecinii noştri_ şi_, proprietarii imobilului situat în mun. Bucureşti, str._, sector 3, să efectueze lucrări de construcţie conform certificatului de urbanism nr._ din data de_ eliberat de Primăria Sectorului 3 Bucureşti, cu subzidire la calcan cu imobilul situat la nr._ şi alipire la limita de proprietate cu imobilul de la nr._, pe o distanţă maximă de 4,00 m şi o înălţime maximă de 2,50 m, înălţimea gardului.

Prezenta declaratie este necesară soţilor_ şi_ în vederea obţinerii autorizaţiei de construire care va fi eliberată de către Primăria Sectorului 3.

Tehnoredactată şi autentificată la Notari Publici_, Societate Profesională Notarială, într-un singur exemplar original, care rămâne în arhiva biroului notarial și 3 (trei) duplicate, din care unul va rămâne în arhiva biroului notarial și 2 (două) exemplare au fost eliberate părții.

DECLARANŢI

(semnături)

Exemplu nr. 3

DECLARAŢIE

Subsemnatul _, domiciliat în Municipiul Bucureşti, Str._, sector 4, identificat cu C.I. seria_ nr._ eliberată la data de_ de Secţia_ Poliţie, CNP_, în calitate de proprietar al imobilului situat în Bucureşti, Str._, sector 4, compus din teren în suprafaţă de 300 m.p. şi construcţie edificată pe acesta, cunoscând prevederile art. 326  Cod Penal, privind falsul în declaraţii, declar, pe proprie răspundere, că sunt de acord ca vecinii mei_ şi_, soţi, domiciliaţi în Municipiul Bucureşti, Str._, sector 4, proprietari ai imobilului situat în Bucureşti, Str._, sector 4, să construiască pe limita de proprietate dintre cele două imobile mai susmenţionate (alipire la calcan), lucrare ce urmează să se execute cu respectarea tuturor normelor şi normativelor în vigoare şi cu subzidire.

Prezenta declaraţie serveşte la eliberarea autorizaţiei de construire de către Primăria Sectorului 4 Bucureşti precum şi oricăror alte instituţii.

Tehnoredactată şi autentificată la Notari Publici_, Societate Profesională Notarială, într-un singur exemplar original, care rămâne în arhiva biroului notarial și 3 (trei) duplicate, din care unul va rămâne în arhiva biroului notarial și 2 (două) exemplare au fost eliberate părții.

DECLARANT,

(semnătură)

Vezi și alte modele de acte:

Comentarii despre Model de declarație privind acordul vecinilor pentru construcție




Vladu Viorel 29.07.2024
Bună seara! Acum 19 ani eu împreună frații mei am plecat din țară și în timpul acesta acasă a rămas tatăl cu mama mea și sora noastră iar lângă casa noastră sa ridicat o vilă cu 3 etaje cu vedere în curtea noastră (balcoane, geamuri, etc) la nici 2 metri distanță față de gard unde tatăl meu spune că nu i-a dat nici-o aprobare pentru acestea și aș dori dacă după atâta timp revenind în țară și văzând construcția aș dori să știu dacă se mai poate face ceva în cazul acesta.
Răspunde
Neculau Cirnelia 14.05.2024
Declaratia trebuie data la notar sau de mana si semnata de ambele parti
Răspunde
D 5.02.2024
Buna. Sunt proprietar al unui apartament intr-un bloc care are curentul pe organizare de santier. Nu exista asociatie de locatari acolo. Cei de la Electrica solicita inscrierea unui drept de servitute in CF si din pacate 1-2 locatari nu sunt de gasit pt a da procura pt cineva ca sa ii reprezinte.
Am urmatoarea intrebare: daca se face asociatie de locatari, mai este nevoie ca toti locatarii sa isi dea acordul pt acel drept de servitute sau este suficient ca administratoarea / presedintele asociatiei sa semneze pt asta?
Multumesc
Răspunde
George 26.01.2023
Bună ziua. Va rog frumos sa-mi spuneți daca in calitate de nou proprietar in baza unui contract de donație de la tatal meu a unui teren intravilan am posibilitatea legal de a anula autorizatia de instalare/amplasare a unei antene RDS-RCS pe terenul intravilan vecin parcelei mele. Precizez ca in urmă cu aproximativ 1an de zile tatăl meu in calitate de vecin si-a dat acordul (nu cunosc in ce mod) amplasării antenei. Mulțumesc anticipat.
Răspunde
Ani 19.01.2023
Buna ziua , am o întrebare vecina mea a ridicat casa lângă mine la doar o distanță de 0.60 cm , ea susține ca are declarație de la tatăl meu , dar pe acea declarație asemănarea nu e a tatălui meu , e scris la calculator numele lui. E posibil asa ceva ? Menționeze ca tatăl meu a murit de curând si niciodată nu a pomenit ca a făcut asa ceva .multumesc frumos
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Acordurile de acest fel cf. Legii se dau doar Notarial - deci in format autentic , altfel sunt nule !
Răspunde
LIGIA VIRBAN 12.11.2022
Exista vreun model de declaratie de dezacord ? Nu sunt de acord ca vecinul sa schimbe gardul intrand pe propietatea mea.
Multumesc anticipat!
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Nu poate intra pe proprietatea dvs indiferent ce doreste sa faca !
Răspunde
Claudia Mirela 3.02.2022
Buna ziua ! Intrucat demolez un corp de casa lipit de spatele casei a doi vecini, am inteles ca am nevoiede acordul lor dat la notariat. Intrebarea mea este daca am nevoie si si acordul vecinilor din cealalta latura a curtii care nu au nici o legatura cu corpul de demolat. Cum procedez daca nu cunosc numele vecinilor, va rog ?
Răspunde
Boicea Camelia 6.01.2022
Buna dimineata.
Am si eu o intrebare. Pentru o constructie renovata, dar cu introducerea unui geam la distanta de 1.80m de la sol,avand o distanta intre popritatea mea si a vecinului de 60cm, cum ar trebui intocmita aceasta declaratie daca vecinul este de acord?
Va multumesc!
Răspunde
Loredana Tatu 10.06.2021
Buna ziua ! Am construit o casă pe hotar unde am amplasat geamurile de la băi către vecina mea . Vecina mea a fost de acord să am aceste două ferestre pe hotarul ei , dar când am decis împreună să mergem la notar ca să-mi dea o declarație în ceea ce privește acordul ei , a decedat . Eu am nevoie la primărie de această declarație pentru a-mi intabula casa pe care am construit-o , dar nu mai locuiește nimeni în curtea ei , soțul ei era decedat demult , are doi copii care sunt stabiliți în America și nu au mai venit prin țară de 20 de ani căci nu aveau legături strânse cu părinții .
Pot face la
Citește mai mult notar o declarație pe propria răspundere pentru acele 2 ferestre ?
Ce anume trebuie să scriu în declarație ?
Declarația îmi trebuie pentru primărie , în baza certificatului de urbanism pe care l-am scos recent , pentru obținere autorizație de construire .
Răspunde
Emil Nataris-Lazar 13.04.2021
Buna ziua,anul trecut am cumparat un teren ca sa-mi fac casa si nu gasesc vecinii.Mentionez ca nu sunt constructii pe terenurile vecinilor,este tot pamant cultivat chiar daca este intravilan.Daca nu este construit nimic ,mai trebuie acordul vecinilor?Multumesc!
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Daca zona este rezidentiala nu aveti nevoie de nici un acord de la vecini ! daca este o zona de activitati economice aveti nevoie de acest acord obligatoriu deoarece doriti sa amplasati o locuinta cu alta destinatie decat cea a zonei...
Răspunde
Serghei 29.07.2020
Bună ziua . Am obținut certificat de urbanizm pentru construcția unei spălătorii auto de tip self ,am în vecinătate o grădinița din anii ‘60 care aparține primăriei , de la cine trebue luat acordul vecinilor, de la primărie sau de la inspectoriatul școlar?Va mulțumesc !!
Răspunde
dinita mariana 1.07.2020
BUNA ZIUA AM SI EU O INTREBARE VECINA MEA DIN SPATELE CASEI SI-A FACUT 3 CAMERE SI SA FOLOSIT DE PERETII CASEI MELE NU EXISTA PERETE INTRE EA SI MINE E LIPITA EFECTIV AM ABORDAT -o cu o intrebare ca ea pe mijlocul casei mele si-a facut 2 camere si o baie si ma deranjeaza cu baia tot timpul la orice ora eu dupa cate stiu parintii mei fiind proprietari si au decedat intre timp si am ramas eu legal are voie sa faca aceste 3 camere sa se foloseasca de peretii casei mele ? nu stiu si nu cred ca a cerut acceptul la ai mei sa le faca nici nu stiu daca au autorizatie de construire ale acestor camere
Citește mai mult ce pot eu sa fac in situatia asta legal ? i-am atras atentia despre aceste camere ca mi ocupa spatele casei adica jumatate de perete din toata casa si se face ca ploua. legal nu trebuia sa aiba peretele ei ? se foloseste de acesti pereti de 16 ani, ce pot eu sa fac si cand te lipeste de peretele vecinului nu trebuie sa ai o conventie prin notariat o hartie o intelegere, va rog dati mi detalii despre aceasta problema ca numai stiu ce sa mai fac cu ea ? am alta intrebare daca peretele meu de la casa da spre curtea ei am voie sa mi fac aerisire in perete ? deci pt aceste camere sunt sigura ca nu au nimic hartii incheiate cu ai mei cand traiau eu ce fac in situatia asta? vrea sa vinda curtea ca mie mi se pare ca le-a facut ilegal. astept raspuns pe emailul meu calugareni17@gmail.com
Răspunde
Vaduvescu Ciucu Constantin 4.05.2020
Buna ziua ,cum trebuie sa procedez sa mut gardul din locul în care este amplasat cu 2 metri pe proprietatea vecinului ,menționez că acesta este de acord , ce acte trebuie și care este cea mai simpla metoda ? Mulțumesc!
Răspunde
dumitru popescu 9.03.2020
Vreau sa acopar o portiune de curte printr-o sarpanta usoara care sa plece din peretele vecinului pana la strasina casei mele. Daca fac numai act notarial cu acordul vecinului , mai trebuie autorizatie ?
Răspunde
elena anca vida 1.06.2021
CATEGORIC TREBUIE, TREBUIE AUTORIZATIE DE CONSTRUIRE , DAR CRED CA ACEST TIP DE CONSTRUCTIE NU VA FI APROBATA NICIODATA DE CATRE PRIMARIE DECAT DACA AR FI INDEPENDENTA DE PERETELE VECINULUI, SI FACUTA IN ASA FEL INCAY SA NU AFECTEZE CONSTRUCTIA ACESTUIA
Răspunde
margineanu adrian 21.12.2019
nu vreau sa dau acordul notarial ,casa este facuta la gata ,eu am reclamat la politia locala de cand a demolat fosta constructie si acum sunt chemat in instanta sa motivez gestul .casa este construita curbat ,plecand de la hotar si terminand tot la hotar .constructia avand circa 30 m dar cu o ,,burta '' de circa 1,5 m in interiorul curtii mele ! ce imi recomandati ? specific ca politia locala a venit ,a constatat si a dispus oprirea constructiei ,conform cu raspunsul la reclamatia mea ,in rest nu a facut nimin.
Răspunde
CIOBANU ANETA 27.09.2019
In anul 2014 , am data declaratie notariala pe proprie raspundere ptr construirea unei MORI, fara acord vecin eu asumandu-mi toate consecintele incazul ivirii unor litigii. Mi s-a eliberat AUTORIZATIE DE CONSTRUIRE pe baza acelei declaratii. Acum vecinul a dat primaria in judecata si cere demolarea constructie . Constructia este adiacenta vecinului are distanta de 15m fata de casa lui. Ce este de facut?
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Pai ce ati facut dvs si Primaria este un abuz ! Practic ati incalcat legea ! Autorizatia de Construire nu se poate emite decat cu Acord autentificat Notarial al vecinilor daca activitatea dvs este economica si vecinii au locuinte ! Este normal sa dea Primaria in judecata ! Se poate indrepta si impotriva Primarului pt semnatura data ilegal prin plangere la Parchet pt abuz in serviciu ! Dvs trebuia sa discutati cu vecinul inainte sa vedeti daca este de acord iar daca nu este si stiati v-ati asumat cu buna stiinta sa incalcati legea ! Daca se va aplica corect Legea situatia trebuie readusa la
Citește mai mult forma anterioara - adica prin demolarea constructiei ilegale ! Oricum uitati de activitate economica in aceste conditii chiar si daca ramaneti cu aceasta constructie in picioare...
Răspunde
Mihut Ghita-Nelu 25.07.2019
Locuiesc la ultimul etaj al unui imobil deasupra caruia se va construi o mansarda.
Ce model de declaratie notariala trebuie sa dau
Răspunde
Sava ionut 5.07.2019
Am locuinta lipita de a vecinului trebuie demolata acoperisu e unit ei sunt 3 frati mostenitori nu au nici unul acte ce trebuie sa fac
Răspunde
Minciu 20.02.2019
Bună ziua, as dori o informație, exista vreun act legal, respectiv ,o împuternicire notariala pe baza careia pot construi o casă pe suprafata pe care mama mea o are în gradina casei. Pot construi legal o casă dacă dumneaei își dă acordul scris la notariat, fără a face act de vanzare-cumparare pe suprafata respectivă, fără acordul fraților mei, daca casa este proprietatea dumneaei.
Vă mulțumesc anticipat pentru raspuns!
Răspunde
Sebastian 31.01.2019
Buna seara! Doresc sa fac o anexa la partier a uscatorului de pe casa scarii, si cumva sa vin in prelungire sub scarilecare duc sus. Am vorbit la asociatie si ei au zis ca sunt deacord doar ca trebuie semnaturile vecinilor de la partier. Exista o declaratie tip pentru asa ceva?
Răspunde
CRETU ION 29.11.2018
Primaria doreste sa amenajeze o parcare cu plata in spatiul dintre blocuri,are nevoie si de acordul nostru prin As.Pr.,are nevoie ne un PROIECT care sa fie supus dezbaterii publice si sa primeasca anumite autorizatii,trebuie o HCL pentru aprobarea lui,care sunt prevederile legale in acest caz ?
Răspunde
Dana 16.10.2018
Buna ziua,
Pentru a demola o clădire care are un perete lipid de spatele casei vecine și un garaj in aliniament lipit tot de spatele casei vecine este necesar sa cer acordul acestuia la notar ?
Răspunde
Simona sim 1.06.2017
Buna ziua! Pentru un model de declaratie notariala a proprietarului de asumare riscuri provocate de disconfort olfactiv ca urmare a amplasarii unei locuinte in vecintatea unei ferme de crestere animale. Exista vreun formular?
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Este vorba de un Acord dat de catre vecin(ferma) in care se poate mentiona daca Notarul este destupat la minte si accepta si o clauza prin care dvs acceptati acest disconfort olfactiv !
Răspunde
Florin 13.02.2017
Bună seara va deranjez cu o intrare am cumpărat un teren în 2016 bucuresti sector 5 cu certificat de urbanism valabil care spune 3 metri stânga 3 metri dreapta și 5 în spate ,doresc sa fac o construcție p+1 la 1 metru de linia de hotar din dreapta se poate construi cu acordul vecinului ,precizez acesta este de acord. Este valabil la primărie pentru autorizație de constructie acordul notarial ? Acum în 2017, se mai ia în considerare? Un proiectant mi-a spus ca nu se mai face cu acord notarial acum ,ca sa schimbat legea și trebuie sa respect urdanismu sau sa scot alt certificat de urbanism la
Citește mai mult hotar ( calcan ) dar cu tot cu vecin adică sa scoatem doua verificate de urdanism și eu și el . Va rog sa mă ajutați dacă știți va mulțumesc.
Răspunde
alex 11.02.2017
Buna , daca am nevoie de acordul vecinului pt. Aut de Constr . si acesta este o Firma , la fel si eu , doresc sa fac modificari la imobilul proprietetea firme , am nevoie de Acord la Notar ? sau intre firme nu trebuie Notar.
Multumesc
Răspunde
mariana 9.11.2016
Bună ziua,


Locuinta mea face parte dintr-un șir de 8 locuințe însiruite de tip P+1. Cinci locuițe alăturate (din cele opt) doresc să mansardeze și au depus documentația la primărie în vederea obținerii autorizației.Cel de al șaselea vecin din acest șir de locuințe nu dorește să construiască dar ne-a dat acordul pentru mansardare. Acest vecin este singurul care are un perete comun cu unul dintre cei care doresc să construiască. Ceilalți doi vecini care au ramas din cei 8 nu sunt de acord sa-și dea acordul invocând faptul că ei ar construi dar daca al saselea nu construieste nu sunt de acord să
Citește mai mult construim 5 și nici să construim șapte sa ramana un spatiu liber între noi. Chiar avem nevoie de acordul tuturor vecinilor sau este de ajuns acordul vecinului cu care unul dintre noi împarte un perete? Cum putem soluționa această problemă. Culmea este că la primăria ne-a încasat anticipat taxa pentru eliberarea autorizație.
Mulțumesc anticipat.
Răspunde
monica 12.08.2016
Bună ziua
Am nevoie de ajutorul d-tră. Stau la et 1 dintr-un bloc de locuințe. Administratorul blocului dorește sa construiască o copertină exact în dreptul geamului meu de la dormitor. Are dreptul să facă acest lucru fară acordul meu? I-am spus ca sunt împotriva copertinei așa cum sunt împotriva băncilor de agrement instalate la mai puțin de 3 metri de geamul meu și intrarea în scara blocului. Cum pot soluționa această problemă?
Mulțumesc anticipat
M Monica
Răspunde
Danut 15.07.2016
Buna ziua
va rog frumos sa mai spuneti daca am semnat o declaratie notariala acum 2 ani,ca sunt de acord cu efectuarea lucrarilor de contructie respectiv anexa,iar anexa este acum pe terenul meu si trecuta in proiectul lui(vecinului),se poate revoca aceasta declaratie,trebuie sa ajung la tribunal??anexa este pe jumate din terenul meu
va mutumesc ptr raspuns
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Nu se intelege in clar ! Daca dvs ati semnat sa se foloseasca de terenul dvs sau nu ? Daca v-ati dat acordul ca anexa respectiva sa fie pe terenul dvs atunci nu mai puteti face nimic ! E mai complicat acest acord in practica. Daca in schimb acordul dvs nu are nici o legatura cu proprietatea dvs atunci vecinul v-a incalcat proprietatea ilegal !
Răspunde
simona 28.06.2016
Buna ziua,am un mag alimentar la parterul unui bloc P+E+M cu 2scari este obligatoriu sa cer acordul tuturor vecinilor pt extindere mag alimentar,existand o terasa in fata mag.pe care vreau sa o inchid sa extind mag.alimentar... toate in propirtatea mea,din constructie este spatiu comercial.....Multumesc
Răspunde
Daniela 23.06.2016
Asi dori sa aflu ce se intampla cand vecinul refuza invitatia de a se prezenta la notar in urma demersului meu pentru acordul de vecinatate????Dar daca intram in proces cu ei atunci sunt sanse sa obtinem castig de cauza?...Multumesc
Răspunde
Daiana 26.06.2016
N-aveti decat sa-l dati in judecata pentru abuz de drept.
Daca refuzul este nejustificat si abuzeaza de drept, sunt sanse destul de mari.
Răspunde
bogdan 15.03.2023
In f rare cazuri este vorba de abuz de drept ! In fapt Acordul are rolul lui - daca cineva doreste sa edifice o constructie cu alta destiunatie decat a celor invecinate sau daca se doreste schimbarea destinatiei initiale a unei cladiri in una diferita de cea a cladirilor invecinate ! Adica daca un nene vrea sa-si faca bar,restaurant,atelier auto, fabrica etc intr-o zona de locuinte ! Practic sunt sanse mici ca in Instanta sa se constate in aceste cazuri abuz de drept ! Abuzul este facut de catre cel ce poate crea un inconvenient prin amplasarea acestui obiectiv in zona de locuinte !
Citește mai mult Principiul anterioritati se aplica aici. Tu vii intr-o zona rezidentiala si doresti acord pt ceva ce poate locuitorii nu accepta acolo deoarece poate crea zgomot,mirosuri , praf adica deteriorarea nivelului lor de trai ! Nimeni nu poate fi obligat sa fie de acord cu acceptarea scaderii nivelului de trai pt ca cineva doreste sa aiba o activitate economica intr-o zona ce nu este destinata acestui scop ! La fel si daca doresti sa edifici o locuinta intr-o zona industriala ai nevoie de acord al vecinilor care pot fi depozite, fabrici, sere etc ! Caci ulterior tu vei dori liniste si lipsa de poluare intr-o zona in care tu ai gasit aceste lucruri atunci cand te-ai mutat si aveai cunostinta de ele !
Răspunde
mario 21.06.2016
Buna seara!
1.Cum pot obtine acordul unui coproprietar plecat in strainanate?
2.Este valabila o declaratie la notar pe proprie raspundere ca vecinul nu este de gasit iar in cazul unui proces primaria nu va fi implicata?
Răspunde
Daiana 26.06.2016
1. Merge cu procura pe care o face la consulat sa o da direct acolo declaratia.
2. Nu :)) Asta daca functionarul nu are chef de un dosar pentru abuz in serviciu :P
Răspunde
bogdan 15.03.2023
corect ! e un standard prin care se abuzeaza in Primarii - emit Autorizatii de Construire fara acorduri Notariale acolo unde este obligatoriu si apoi se plang de Instante ca-i trimit la puscarie pt abuz...
Răspunde
Iulian-Mihai 18.04.2016
Buna ziua ! Sunt proprietar al unei case tip duplex si m-am hotarat sa o vand . Am gasit un cumparator , am toate actele legale depuse la notar pentru semnarea actelor de vanzare insa a aparut o problema cu vecinul . Viitorul proprietar vrea dupa cumpararea casei sa isi construiasca o alta in limitele descrise in actul de urbanism actual si pentru a cumpara casa a cerut sa vorbesc cu vecinul pentru a fi sigur ca acesta va fi de acord cu viitoarea constructie . Am avut surpriza neplacuta ca vecinul ,dupa ce i-am explicat cine cumpara , ce va construi , dupa ce a venit si viitorul proprietar sa
Citește mai mult ii arate schita viitoarei case si alte amanunte , fiind de buna credinta de altfel , deci vecinul amana semnarea acordului notarial , invocand de maxim o luna diverse motive si dorind dovezi ca nu va construi altceva , ca vrea proiect al casei viitoare care se va construi dupa vanzare . Cumparatorul actual e acum indecis sa cumpere casa sustinand ca vecinul i-ar putea sabota constructia si l-ar intarzia ani de zile . Eu nu ma inteleg cu vecinul , e rau voitor si nu vrea sa mearga la notar sa explice ce doleante are pentru a face un act legal care sa fie semnat de ambele parti si sa se finalizeze totul astfel ca sunt in situatia in care am un cumparator real ,am toate actele gata la notar dar vecinul pur si simplu ma opreste prin doleantele nefondate si aberante ! Ce pot face? Am nevoie de acordul lui sa vand casa? Cumparatorul , daca va construi legal , va avea probleme cu vecinul si nu are de fapt nevoie in prezent de acordul lui pe viitor? E o situatie aiurea pentru ca de fapt vecinul vrea justificari de la un viitor proprietar si nu ma pot intelege cu el omeneste ! Pot sa apelez la instanta ca tergiverseaza vanzarea casei mele si ca din cauza amanarii pe care o provoaca eu pot pierde un cumparator ? Am vreo baza legala sa pot rezolva problema aceasta in timp scurt ? Sper ca am explicat situatia exact pentru a ma putea ajuta . Va multumesc anticipat ! Stima !
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Nu aveti nevoie de nici un Acord pt a vinde proprietatea ! Si nici cumparatorul dvs nu va avea nevoie de nici un acord de la vecin pt a edifica o noua locuinta daca se incadreaza in limitele prevazute in Actul de la Urbanism - decat daca va dori sa construiasca o cladire cu o alta destinatie decat cea a vecinului ! Adica daca va dori sa construiasca o pensiune sau restaurant sau bar sau depozit sau orice activitate economica iar vecinul detine o cladire ce are destinatie de locuinta(rezidentiala). Daca doreste sa-si edifice o alta cladire cu destinatie de locuit nu va avera nevoie de nici un Acord de la vecini...
Răspunde
Anonim 19.04.2016
Se întâmplă deseori ca un cumpărător să achiziționeze un teren pe care ulterior ulterior nu poate construi din cauză că vecinul refuză să îi dea acordul necesar pentru construcție. Temerile cumpărătorului sunt justificate.
Răspunde
Ciprian 14.01.2016
Buna ziua
Am cumpărat un Teren unde am construit un service auto am luat toate autoriZatile mai putin a vecinului din stânga care e mort si nu a facut succesiune nici unui fiu
Are 3 copi unu e de inteles fac treaba cu el
Unu e bețiv fara buletin
Iar fata mare e plecată in Spania de 9 ani nu știe nimeni nimik de ea
Ce pot face eu in situația data ?
Mulțumesc anticipat !!!
Răspunde
bogdan 15.03.2023
De ce ati edificat o activitate economica fara un acord cf Legii acolo ? Tipic pt Romania ...
Răspunde
Anonim 14.01.2016
Va trebui să se dezbată succesiunea (în instanță sau la notariat)
Răspunde
bogdan 15.03.2023
...................... ..............................corect
Răspunde
Adela 14.01.2016
Daca in CU se cere acordul notarial proprietar vecin, functie de concluziile expertizei tehnice, iar concluzia expertizei este ca nu se afecteaza cladirea vecina, mai este necesar acordul vecinului? Este vorba de o constructie existenta careia nu i se schimba destinatia ci doar se face o refatadizare ci elemente nestructurale.
multumesc!
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Nu aveti nev de Acord in situatia dvs ! Nu va incadrati in nici una din cele 2 situatii pt care se cere acord !

(1) Acordul vecinilor, prevazut la pct. 2.5.6. al sectiunii I "Piese scrise" a cap. A. "Documentatia tehnica pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire - D.T.A.C.", prevazut in anexa nr. 1 la Lege, este necesar in urmatoarele situatii:
a) pentru constructiile noi, amplasate adiacent constructiilor existente sau in imediata lor vecinatate - si numai daca sunt necesare masuri de interventie pentru protejarea acestora;
b) pentru lucrari de constructii necesare in vederea
Citește mai mult schimbarii destinatiei in cladiri existente;
c) in cazul amplasarii de constructii cu alta destinatie decat cea a cladirilor invecinate.
(2) Situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) corespund cazurilor in care, prin ridicarea unei constructii noi in vecinatatea imediata a unei constructii existente, pot fi cauzate acesteia prejudicii privind rezistenta mecanica si stabilitatea, securitatea la incendiu, igiena, sanatatea si mediul ori siguranta in exploatare. Cauzele acestor situatii pot fi, de exemplu, alipirea la calcan, fundarea la o cota mai adanca decat cea a talpii fundatiei constructiei existente, afectarea gradului de insorire.
(3) Situatiile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) corespund cazurilor in care, urmare investitiei noi pot fi create situatii de disconfort generate de incompatibilitati intre functiunea preexistenta si cea propusa, atat in situatia in care se aduc modificari de destinatie a spatiilor in interiorul unei cladiri, cat si in situatia in care functionalitatea unei constructii noi este incompatibila cu caracterul si functionalitatea zonei in care urmeaza sa se integreze. Cauzele cele mai frecvente sunt cele legate de afectarea functiunii de locuit prin implementarea unor functiuni incompatibile datorita zgomotului, circulatiei, degajarii de noxe, etc.
(4) Acordul vecinilor se va da conditionat de asigurarea, prin proiectul tehnic P.Th. si autorizatia de construire/desfiintare, a masurilor de punere in siguranta a constructiei preexistente rezultate in urma raportului de expertiza tehnica intocmit la comanda investitorului noii constructii.
(5) Acordul vecinilor este valabil numai in forma autentica.
(6) Refuzul nejustificat de a-si da acordul se constata de catre instanta de judecata competenta, hotararea acesteia urmand sa fie acceptata de catre emitentul autorizatiei de construire/desfiintare in locul acordului vecinilor.
Răspunde
Anonim 14.01.2016
Da. Doar o expertiză realizată în cadrul unui proces de către un expert numit aleator de către instanța de judecată v-ar putea ajuta.
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Nu este adevarat , cf celor spuse de dumnealui nu are nevoie de acord !
Răspunde
Luca Iulian Catalin 12.01.2016
Am un garaj si doresc sa construiesc o mansarda deasupra, distanta cu vecinul pe latura de v este de 50 cm mai am nevoie de declaratie notariala tinand cont ca garajul a fost construit in 1994 de vechiul proprietar fara sa fie nevoie de nici o declaratie de la vecini privind distanta pana la hotar, mie noul proprietar mi se solicita declaratie de la vecin pt mansardare dar constructia e deja inaltata. Problema grava e ca vecinii muncesc in afara si pt. o declaratie notariala data la Consulat pierd 2 zile de munca ceea ce nu le convine iar in tara nu vin prea curand asa ca bat pasul pe loc cu proiectul pt o chichita birocrateasca.
Răspunde
Petrescu Daniel 11.12.2015
Buna ziua.
Am cumparat un teren cu deschidere 13.3 m, o latura a casei se afla pe calcanul partii drepte a proprietatii, terenul este orientat pe S.
Intrebarea nr 1 este: pot construide de pe calcanul existent pe o lungime de 12.7 m, adica la 0.6 m fata de calcanul vecinului din stinga proprietatii numai cu acordul proprietarului din stinga?
Intrebarea nr 2 este: pot construi casa calcan pe calcan, adica cit latimea terenului de 13.3 daca am acordul proprietarului din stinga?
Răspunde
Anonim 13.12.2015
1. Da, veți avea nevoi de acord în acest caz.
2. Acest aspect depinde de procentul maxim de ocupare a terenului și alți factori- discutați cu un arhitect.
Răspunde
Sara 6.11.2015
Buna ziua, as vrea sa stiu daca imi trebuie ( legal ) acordul coproprietarului pt construirea unei case( cea veche s-a demolat) tinand cont ca , casa o sa fie la o distanta de 40 m fata de casa coproprietarului . Mentionez ca ,cei de la urbanism mi-au cerut acordul coproprietarului .
Răspunde
Anonim 6.11.2015
Dacă la urbanism vi s-a solicitat declarație privind acordul vecinului probabil că regulamentul de urbanism prevede necesitatea acordului pentru un imobil care are caracteristicile respective (înălțime, suprafață etc., nu se are în vedere doar distanța față de vecini)
Răspunde
Corina 2.11.2015
Buna ziua, as dori sa stiu daca exista vreo forma legala sau daca in declaratia de acord de reparatie cu vecinul se pot trece conditiile in care isi poate face reparatie. Intampinam urmatoarea situatie: i-am cerut vecinului sa isi repare unul dintre peretii casei care a inceput sa se deplaseze si i-am permis accesul prin curtea noastra. Din pacate echipa de lucru a inceput sa se urce pe acoperisul casei noastre, iar reparatia peretelui a presupus sa ia mai mult de 10 cm pe o distanta de peste 10 m din curtea noastra. Avem vreo modalitate legala prin care sa cadem la un acord referitor la ce
Citește mai mult reparatii face, cand poate avea acces, sa limitam spatiul pe care il poate prelua prin consolidare. Multumesc, Corina
Răspunde
Anonim 2.11.2015
Da, se pot menționa în declarație condițiile sau limitele în care vă dați acordul respectiv.
Răspunde
Irina Dobanda 26.10.2015
Bună seara, Aș vrea să știu dacă actele necesare pentru acordul notarial al vecinilor pentru schimbarea destinației unei clădiri (din birouri în activitate comerciale -este deja o pizzerie) se rețin la notar în copie ? Este vorba despre actele care dovedesc calitatea de proprietar. Este obligatorie copia de pe cartea de identitate ? Mi s-a cerut acordul și aș vrea să fiu pregătită. Mulțumesc frumos, Irina
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Se pastreaza de catre biroul Notarial DOAR copii dupa actele originalele prezentate de dvs ! Toate originalele raman la dvs !
Răspunde
Anonim 27.10.2015
Da, actele care stau la baza autentificării oricărui act notarial se păstrează în copie la mapa actului din arhiva notarului.
Răspunde
Samoila 20.10.2015
Buna ziua!

Locuiesc la casa si vreau sa construiesc pe limita de proprietate o magazie mica de lemn. Vecinul este de acord.
1. Imobilul vecin fiind proprietate comuna vor trebuii ca ambii soti sa vina la notariat pentru declaratie?
2. Este necesar ca aceasta declaratie (dreptul meu de a avea un perete al magaziei pe limita de proprietate) sa fie trecut ulterior in CF-ul lor?
Am primit aceasta informatie de la cineva din primarie care spune ca acest drept trebuie trecut in CF-ul vecinului pentru a fi acceptat si pentru ca in viitor sa nu avem probleme in cazul in care actualul proprietar vinde
Citește mai mult imobilul si proprietarul cel nou nu va mai fi de acord cu acel perete al magaziei pe limita de proprietate.

Va multumesc!
Samoila
Răspunde
Anonim 21.10.2015
1. Da, ambii soți trebuie să vină la notariat.
2. Nu este obligatoriu
Răspunde
Plopsoreanu Mihaela 12.10.2015
Locuiesc intr-un imobil invecinat cu o viitoare constructie alipita la calcan, cu fondare mai adanca decat beciurile noastre. Mi se cere acordul vecinilor pentru autorizatia lor. Daca in CF-UL apartamentului meu apar MAI MULTI COPROPRIETARI (eu si doi copii majori), facem declaratii notariale separate, toti trei?
Va multumesc, Mihaela Plopsoreanu
Răspunde
Anonim 13.10.2015
Da, este necesar ca toți cei 3 coproprietari să dea declarația.
Răspunde
popa gabriela 2.10.2015
Buna ziua, am o problema si anume, nu stiu daca pot sa folosesc la notariat testamentul lasat de bunica mea in momentul cand vecinul meu va dori o declaratie , mai exact acordul meu ca-l las sa construiasca. Mentionez ca eu locuiesc de 20 de ani in acea casa chiar daca exista 3 propietari ce au o hotarare judecatoreasca , acestia nu au locuit si nu locuiesc cu mine , normal eu sunt cea locuiesc , cea care a ingrijit locuinta de altfel urmeaza sa fac o actiune judecatoreasca impotriva acestor asa zisi propietari.Na rog sa imi spuneti, ce trebuie sa fac? . Va multumesc.
Răspunde
Anonim 2.10.2015
Testamentul nu reprezintă titlu de proprietate. Acesta doar vă conferă vocație succesorală în cazul eventualului deces al testatorului, la dezbaterea moștenirii. Certificatul de moștenitor eliberat de notar în urma dezbaterii moștenirii reprezintă titlu de proprietate. Prin urmare, din cele menționate, nu aveți calitatea procesuală necesară pentru a îi chema pe respectivii vecini în judecată, însă puteți fi împuternicită în acest sens de către proprietarul de drept al imobilului.
Răspunde
Bianca Petcu 27.08.2015
Buna seara. Ulterior dobandirii acordului, acesta trebuie cumva intabulat pentru a nu putea fi atacat chiar de cel care si-a dat acordul?
Multumesc!
Răspunde
Anonim 27.08.2015
Nu.
Răspunde
Andreescu 18.08.2015
Buna ziua! In ce moment trebuie obtinuta declaratia de la vecin? inainte de efectuarea proiectului de catre arhitect? cat timp este valabila aceasta declaratie? Va multumesc anticipat pt raspuns!
Răspunde
Anonim 18.08.2015
Această declarație se depune la primărie pentru obținerea autorizației de construcție. Fiind vorba despre acordul vecinului, de cele mai multe ori acesta va dori să vadă proiectul casei înainte pentru a se asigura că noua construcție nu îi va produce pagube sau îi va afecta în alt fel proprietatea.
În București, cei de la primărie-urbanism nu acceptă de obicei declarații mai vechi de 6 luni.
Răspunde
marina 8.08.2015
va rog sa-mi spuneti ce am de facut daca nu vrea sa-mi semneze ?
certificatul de urbanism este din iulie , care sunt urmatorii pasi arhitect pt proiect ,aviza , acord vecini . cu ce ma uc la vecini pentru acord ?
va multumesc
Răspunde
Avocat Alexandru Surdescu 9.08.2015
Dacă refuzul de a semna nu este întemeiat pe cel puțin un motiv temeinic care să îl justifice, se poate introduce o cerere de chemare a vecinului în judecată pentru abuz de drept. Un astfel de proces poate dura 1-2 ani, de aceea ar fi recomandat să încercați să obțineți acordul în mod amiabil.
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Sansele sa obtina ceva in Instanta sunt f f mici ! In general acordurile se cer deoarece cel care trebuie sa-l ofere ar putea fi prejudiciat in vreun fel de cel care-l cere prin edificarea acelei constructii ! In aceste cazuri nu se intrunesc criteriile de abuz ! Practic daca cineva doreste sa edifice un restaurant intr-o zona unde vecinii au locuinte de ce abuz este vorba ? Cel ce doreste sa edifice un Restaurant practic va crea un disconfort evident celor din jur si DOAR daca acestia sunt de acord cu acest disconfort isi vor da acordul ! Nu este vb de nici un abuz de drept ! Principiul
Citește mai mult anterioritatii dupa Dreptul vestic si in special Francez se aplica aici ! Si acest acord se cere pt ca prin disconfortul creat de acest Restaurant se depasesc inconvenientele normale de vecinatate si proprietarii vecini trebuie sa accpete benevol asta ! Instanta in mod normal nu poate si nu trebuie sa ceara ca acestia sa accepte benevol o scadere a nivelului de trai .
Răspunde
marina 7.08.2015
va rog sa-mi spuneti cum procedez cu acordul vecinilor pentru construirea unui spatiul comercial ,daca unul dintre vecini nu locuieste in imobilul alaturat cu mine deoarece are mai multe proprietati si nu il pot gasi .de la care vecini trebuie sa iau acordul? va intreb deoarece in spate este curtea mea ,stanga poatesa-mi dea ,dreapta nu sunt .iau de la urmatorul vecin ?
va multumesc
Răspunde
Anonim 7.08.2015
Nu puteți înlocui acordul vecinului pe care nu îl găsiți cu cel al altui vecin.
Răspunde
Ana Gonoles 30.07.2015
Buna ziua!
Am cumparat un teren intre case si vecinul din dreapta nu imi da acordul pe motiv ca el ar fi vrut sa cumpere acel teren (la jumatate de pret), ca ii scade lui valoarea propietatii, si alte motive pur si simplu aiurea! Cei din dreapta nu vor sa imi dea acordul ca prin certificatul de urbanism sunt obligata sa construiesc casa lipita de a lor, si ei nu vor! Ce pot face???
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Nu sunt motive aiurea ! Acordurile au un scop bine stabilit ! Se cer doar daca doriti sa edificati o constructie cu alta destinatie decat cea a vecinilor dvs ! Deci daca vreti sa construiti un bar , restaurant, sau atelier auto sau fabricuta etc intre locuinte aveti nevoie de acordul vecinilor deoarece prin activitatea economica le veti crea un disconfort evident prin zgomote, mirosuri ,praf, imagine etc ! Pe langa acest fapt proprietatea lui isi va pierde evident valoarea exact cum precizeaza ! Si are tot dreptul sa nu-si dea acordul ! Nu este o obligatie a lui sa va dea acordul si cu
Citește mai mult siguranta nu este un abuz ! Doar dvs aveti obligatia sa-l cereti si eventual sa-l obtineti ! Daca dvs aveti o vila construita intr-o zona de vile cu liniste curatenie verdeata unde aveti placerea si dorinta sa va relaxati -unde ati investit munca de o viata pt a ava putea relaxa si in dreapta este un teren unde proprietarul vrea sa isi edifice un Restaurant pt nunti ce spuneti Acordul dvs de ce este necesar ? Oare de ce ? Credeti ca locuinta dvs are aceeasi valoare daca o vindeti cu alte vile si verdeta in jur ori cu un Restaurant in partea dreapta in care zilnic muzica bubuie in weekend cand lumea doreste liniste aveti nunta ziua si noaptea si zona se umple de oameni beti se blocheaza cu masini etc ! Sper ca ati prins ideea ! Acordul si-l da doar daca vecinul accepta benevol aceste probleme - in cazuri speciale si f rar prin Instanta se poate da o decizie in loc de Acord dar cf codului civil este posibil sa primeasca pt disconfortul creat despagubiri care pot fi uneori f mari ! Tipul si forma acestor despagubiri sunt la latitudinea Instanttei ! Un judecator destept poate stipula ca dvs sa oferiti un procent din profitul activitatii economice catre cei prejudiciati ! In acest caz catre cel ce nu si-a dat benevol acordul ci a fost obtinut doar prin intermediul Instantei ! Daca doriti sa edificati o manastire sau azil de batrani cu siguranta ca toata lumea va da acest acord fara probleme...
Răspunde
Avocat Alexandru Surdescu 30.07.2015
Dacă refuzul nu are o justificare legală, se poate introduce o cerere de chemare a vecinului în judecată pentru abuz de drept. Un astfel de proces poate dura 1-2 ani, de aceea ar fi recomandat să încercați să vă înțelegeți.
Răspunde
Lazăr Ion 8.07.2015
Bună ziua!

Numele meu este Ion Lazăr şi vin la dumneavoastră cu următoarea solicitare:
Am nevoie de o declaraţie notarială pentru obţinerea unei autorizaţii de construcţie pe un teren deţinut în coproprietate (cote de 1/1) de către mine împreună cu o altă persoană. Imobilul vreau să il construiesc pe numele meu pe acest teren. Pentru a putea scoate autorizaţia de consrucţie, de la primărie mi-au spus că întrucât în actul de proprietate (contractul de vânzare-cumpărare) figurează şi o altă persoană, este nevoie de o procură notarială în care aceasă persoană îşi dă acordul pentru această
Citește mai mult constructie.
Ce documente îmi trebuie, cât mă costă şi unde vă găsesc?

Vă mulţumesc mult!
Răspunde
Anonim 8.07.2015
Coproprietarul va trebui să dea o declarație la notariat. Această costă 50 lei (+tva).
Răspunde
Cristina 3.06.2015
Buna ziua,
Am un apartament proprietate la etajul 4 si as dori sa-l transform intr-un salon de coafura. Am acceptul vecinilor direct afectati (stanga-dreapta-sus-jos) cat si al asociatiei de proprietari. Deoarece trebuie sa schimb destinatia din locuinta in salon de coafura, pentru obtinerea certificatului de urbanism o sa am nevoie de acceptul tuturor locatarilor din scara blocului? Multumesc anticipat!
Răspunde
Anonim 4.06.2015
Art. 42 din Legea 230/2007 privind asociațiile de proprietari prevede că "schimbarea destinaţiei locuinţelor, precum şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă faţă de destinaţa iniţială, conform proiectului iniţial al clădirii cu locuinţe, se poate face numai cu avizul comitetului executiv şi cu acceptul proprietarilor direct afectaţi cu care se învecinează, pe plan orizontal şi vertical, spaţiul supus schimbării."

Prin urmare, aveti nevoie doar de avizul comitetului executiv al Asociației de Locatari și acceptul proprietarilor direct afectați cu care vă învecinați pe plan orizontal și vertical, nu al tuturor locatarilor.
Răspunde
camelia 3.06.2015
Buna ziua,
poate ma ajutati sa inteleg care sunt prevederile legale penru care un vecin poate refuza acordul cerut de vecini pentru construire pe limita proprietatii fara a fi acuzata de rea-vointa.
Răspunde
Anonim 4.06.2015
Trebuie indicate motivele reale pentru care refuzați să vă dați acordul pentru construire. De exemplu, ați putea demonstra cu probe concludente că acea construcție vă cauzează efectiv prejudicii (de exemplu, în cazul unor imobile cu zid comun, dacă noua construcție afectează rezistenţa şi stabilitatea construcţiei și este necesară o subzidire pe care vecinul refuză să o facă, ați avea un motiv temeinic de a refuză să vă dați acordul).

Conform art. 15 din Noul Cod Civil care reglementează abuzul de drept, "niciun drept nu poate fi exercitat în scopul de a vătăma sau păgubi pe altul ori într-un mod excesiv şi nerezonabil, contrar bunei-credinţe".
Răspunde
mihai vulpe 1.06.2015
Buna ziua,
Am o locuinta pe care vreau sa o mansardez. Are deja pod inalt si are spatele lipit de o alta locuinta. In certificatul de urbanism imi cere acordul vecinului (conform art.612 noul cod civil) dar aici m-a lovesc de o problema. Din trei vecini unul nu vrea sa imi dea acordul. Si este exact cel din dreptul casi/acoperisului. Pot sa ma retrag cu 60 de cm la noua parte de constructie fara sa imi mai trebuiasca acordul lor? Adica sa ramana asa parterul iar ce construiesc nou sa fie retras la 60 cm conform legi?
Răspunde
Anonim 1.06.2015
60 cm este distanța prevăzută de Codul Civil, însă regulamentul de urbanism poate prevede o altă distanță și în această situația va avea prioritate regulamentul (de ex., în București această distanță este și 2m față de vecin). Chiar în articolul 612 din Noul Cod Civil se precizează că distanța la care se poate construi este de 60 cm "dacă nu se prevede altfel prin lege sau prin regulamentul de urbanism".
Răspunde
budui iulian 28.05.2015
buna ziua,pentru schimbarea de destinatie a unui imobil din locuinta in spatiu comercial(birouri) trebuie sa cer acordul vecinilor din stinga si dreapta imobilului si a acelui din spatele imobilului acesta are intrare pe o alta strada?Multumesc anticipat.
Răspunde
Anonim 28.05.2015
Da, este necesar acordul tuturor vecinilor deoarece legea nu distinge (unul dintre principiile fundamentale de interpretare logică a normelor legislative este acela că unde legea nu distinge, nici interpretul ei nu trebuie să distingă)
Răspunde
Carmen 19.05.2015
Am depus un PUZ in scopul obtinerii unei autorizatii de constructie, locuinta familiala, p+2, ca si cladirile vecine. Totul a fost bine, pana la acordul unic de la consiliul local care a aconditionat construirea de acordul notarial al vecinilor fara a specifica nimic, lasand sa se inteleaga ca am nevoie de acordul notarial al tuturor vecinilor, indiferent de conditiile de construire. Este legal acest lucru? Nu am vrea sa ajungem sa cerem acorduri doar pentru dreptul de a construi, atata timp cat a fost facut un Puz ce cuprinde informarea publica, insorirea si toate avizele necesare si toate sunt ok. Multumim anticipat.
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Daca se incadreaza in normele de la Urbanism -inaltime, acoperire teren, distanta fata de vecini si mai ales daca destinatia nu este diferita de a cladirilor din jur atunci este un abuz al Primariei ! Daca in schimb vecinii sunt cladiri cu activitati economice si dvs doriti locuinta acest acord este obligatoriu !
Răspunde
Anonim 21.05.2015
Acordul vecinilor poate fi solicitat în funcție de distanța față de aceștia.
Răspunde
csak szidonia 18.05.2015
vreau sa construiesc etaj pe cladirea deja existenta.cladirea se afla aproape de gardul vecinului.el nu este de acord cu construirea etajului.la ce distanta pot sa construiesc de gardul vecinului fara sa am nevoie de acordul sau?
Răspunde
Anonim 18.05.2015
Limitele sunt cele impuse de regulamentul general de urbanism al zonei în care se află imobilul. În situația puțin probabilă în care regulamentul de urbanism nu ar prevedea o astfel de limită, se aplică distanța minimă între construcții prevăzută de Art. 612 din Noul Cod Civil (60 cm)
Răspunde
gita mihaela 26.04.2015
am cumparat un garaj cu tot cu teren. garajul este pe structură de lemn care este putrezit. vreau sa dărîm garajul si să fac altul pe structură de fier pe vechiul amplasament pastrînd aceeasi forma și dimensiuni ale vechiului garaj. daca dărîm garajul vechi, vecinul din stînga îmi cere să respect distanta minimă de propietatea sa. dacă respect distanta minimă atunci deschiderea garajului nu imi permite decit accesul cu masina în garaj dar nu pot să deschid portiera. cum pot proceda pentru construirea unui nou garaj pe vechiul amplasament fără a fi nevoit să cer acordul vecinului. garajul
Citește mai mult actual are o deschidere de 3,30 metri si se află situat la 30 centrimetri de propietatea vecinului, iar cea mai apropiată constructie -casa de locuit a vecinului- se află la circa 15 metri
Răspunde
Anonim 26.04.2015
Este necesar acordul vecinului pentru orice construcție care nu va respecta distanța minimă prevăzută de lege sau de regulamentul de urbanism.
Răspunde
Iulian 17.03.2015
Buna ziua! Vreau sa stiu, daca nu obtin acordul unui vecin, care sunt limitele constructiei care o pot face, fara sa-l dau in judecata pentru abuz de drept. Precizez ca nu are casa lipita de hotar, poate invoca cel mult umbrirea. Multumesc!
Răspunde
Anonim 18.03.2015
Limitele sunt cele impuse de regulamentul general de urbanism al zonei unde este localizat imobilul dvs. În situația puțin probabilă în care regulamentul de urbanism nu ar prevedea o astfel de limită, se aplică distanța minimă între construcții prevăzută de Art. 612 din Noul Cod Civil (60 cm)
Răspunde
Madalina Codica 30.01.2015
Buna ziua. parintii mei, proprietari ai unei case, au un vecin direct care doreste sa construiasca o spalatorie auto...La sfatul meu, mama a depus o plangere la primaria orasului prin care denunta inceperea lucrarilor de construire, proprietarul neavand obtinuta autorizatia de construire. autoritatile s-au sesizat foarte rapid si vecinul a fost obligat sa plateasca amenda si sa darame constructia pana la intrarea in legalitate...foarte rapid el s-a prezentat la partintii mei si a inceput sa "planga" la ei, sa ii sensibilizeze. a venit in repetate randuri si pana la urma tatal meu (care nu
Citește mai mult vrea sa "se certe") a facut acord scris la notar cum ac este de acord cu constructia spalatoriei auto si cu infiintarea spatiului comercial....intrebarea mea este urmatoarea: mama mea, proprietar si ea, cu plangerea depusa la autoritati nu a semnat acest acord notarial. acordul ei nu mai este deci obligatoriu? doar una din semnaturi (in speta a tatalui meu) este necesara pt ca vecinul sa isi continue lucrarea? exista o modalitate legala prin care sa blocam procedura de acord prin faptul ca mama nu a semnat si ca ea a depus de fapt plangerea initiala? Multumesc.
Răspunde
Anonim 30.01.2015
Pentru autorizația de construcție este necesar acordul tuturor coproprietarilor. Dacă imobilul respectiv este dobândit în timpul căsătoriei părinților dvs., acesta este bun comun.
Răspunde
Madalina Codica 30.01.2015
Va multumesc tare mult de raspuns. In acest caz, autoritatile se vor sesiza singure de lipsa semnaturii mamei (coproprietar) sau un alt demers trebuie intreprins de catre ea in acest sens (plangere, sesizare...).
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Autoritatile in general nu se prea sesizeaza din oficiu cand au un act autentic in fata ! Ceva nu se leaga ! Notarul cunoaste perfect legea , cum de a acceptat sa o incalce ? Stie ca acordul se da de catre proprietari in scris ! E mai plauzibil ca din actele de proprietate prezentate de tatal dvs sa reiasa ca la acel moment DOAR dumnealui esra proprietar in acte !
Răspunde
Anonim 31.01.2015
Autoritățile ar trebui să sesizeze acest lucru, în orice caz, trebuie să vă asigurați că refuzul dvs. are o justificare legală, altfel proprietarul vă poate chema în judecată pentru abuz de drept și ar putea obține suplinirea acordului și obligarea dvs. la plata cheltuielilor de judecată.
Răspunde
Florin Lazarescu 25.01.2015
Buna ziua. Am o problema referitor la intentia vecinului meu de a construi un imobil de P+2E+M cu inaltimea totala de 14,00 m, alipit la casa mea, care are numai un nivel (parter), cu inaltimea de 3,00 m. PUD-ul obtinut reglementeaza numai P+2E si regim de inaltime de maxim 10 m, fara a face referire la distanta intre case, studiu de insorire/umbriere, etc. Vecinul imi cere acordul si nu stiu ce sa fac. Va rog sa ma ajutati.
Răspunde
Anonim 25.01.2015
Hotărârea trebuie să o luați dvs. și să acționați în consecință. Doar dacă ați refuza să vă dați acordul fără a avea o justificare legală, refuzul dvs. ar putea constitui abuz de drept și proprietarul v-ar putea chema în judecată pentru suplinirea acordului.
Răspunde
Iulian R. 12.01.2015
Daca terenul din vecinatatea mea este detinut de 3 frati(mostenire) este suficienta semnatura a 2 dintre ei pentru a construi la o distanta de 1 m fata de 3m cum e prevazut in C.U..? (Unul avind ceva probleme psihice.....dincite spun ceilalti vecini)
Răspunde
Anonim 12.01.2015
Din păcate este necesar acordul tuturor coproprietarilor. Dacă cel de-al treilea frate are probleme psihice care îi afectează discernământul-capacitatea, nu va putea încheia acte juridice până la punerea sub interdicție de către instanța de judecată și numirea unui curator (frații oricum ar trebui să facă acest lucru când vor dori să dezbată succesiunea sau să partajeze imobilul)
Răspunde
Anghel 27.11.2014
Buna ziua, va deranjez cu urmatoarea intrebare: detin o casa cu curte obtinuta in urma unei iesiri din indiviziune. Casa initiala si curtea s-au impartit in doua, mie revenindu-mi o parte. Detin hotarare definitiva si irevocabila, cadastru, carte funciara. Doresc sa ridic un gard separator intre proprietati dar primaria imi cere acordul vecinilor. Mentionez ca am dus declaratie notariala ca ridic gardul in exclusivitate pe terenul meu si totusi Primaria insista asupra acordului vecinului. As dori sa stiu daca e legal si ce pot face in situatia in care vecinul nu vrea sa mi-o dea.(nu are
Citește mai mult interes sa mi-o dea fiindca partea lui de curte e mult mai mica). Multumesc anticipat.
Răspunde
Avocat Alexandru Surdescu 29.11.2014
Dacă refuzul vecinului nu are o justificare legală, puteți formula o acțiune în instanță împotriva vecinului pentru abuz de drept. Neexprimarea acordului de către pârâţi, fără o justificare legală, constituie abuz de drept, în condiţiile în care sunt respectate toate reglementările legale în domeniul urbanismului, astfel încât nu pot fi încălcate drepturile subiective ale vecinilor.
Din păcate, procesele durează destul de mult - 1,2 ani, de aceea ar fi recomandat să încercați să vă înțelegeți.
Răspunde
Popa Maria 11.11.2014
Buna seara,
Trebuie sa i dau acordul vecinului pentru constructie....vreau sa stiu daca e necesar sa las copie dupa actul de vanzare cumparare la notariat sau se completeaza declaratia cu datele de pe actul de vanzare cumparare fara a fi facuta copie lasata la notar
Multumesc
Răspunde
Anonim 29.11.2014
Biroul notarial va face o copie de pe actul de proprietate în baza căruia dați această declarație. Copia se va păstra în arhiva biroului, la mapa actului.
Răspunde
sorin 10.10.2014
Am cumparat un teren si vecinul imi cere suma de 20.000 de euro ca sa imi dea acordul. Ce pot sa fac? pentru ca mi se pare enorm, pe teren am platit 100.000 euro.
Răspunde
Avocat Alexandru Surdescu 10.10.2014
Puteți formula o cerere de chemare în judecată și să solicitați instanței să constate refuzul nejustificat al vecinului în a-și da acordul. Cel mai bine apelați la un avocat.

Art. 27 din Ordinul nr. 839 din 12 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu denumirea marginala ,, Acordul vecinilor" prevede la alin. 1 că acordul vecinilor este necesar in urmatoarele situatii:
a) pentru constructiile noi, amplasate adiacent constructiilor existente sau in imediata lor vecinatate - si numai daca sunt
Citește mai mult necesare masuri de interventie pentru protejarea acestora;

b) pentru lucrari de constructii necesare in vederea schimbarii destinatiei in cladiri existente;

c) in cazul amplasarii de constructii cu alta destinatie decat cea a cladirilor invecinate.
Se statueaza ca, situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) corespund cazurilor in care, prin ridicarea unei constructii noi in vecinatatea imediata a unei constructii existente, pot fi cauzate acesteia prejudicii privind rezistenta mecanica si stabilitatea, securitatea la incendiu, igiena, sanatatea si mediul ori siguranta in exploatare. Cauzele acestor situatii pot fi, de exemplu, alipirea la calcan, fundarea la o cota mai adanca decat cea a talpii fundatiei constructiei existente, afectarea gradului de insorire (alin.2).

Situatiile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) corespund cazurilor in care, urmare investitiei noi pot fi create situatii de disconfort generate de incompatibilitati intre functiunea preexistenta si cea propusa, atat in situatia in care se aduc modificari de destinatie a spatiilor in interiorul unei cladiri, cat si in situatia in care functionalitatea unei constructii noi este incompatibila cu caracterul si functionalitatea zonei in care urmeaza sa se integreze. Cauzele cele mai frecvente sunt cele legate de afectarea functiunii de locuit prin implementarea unor functiuni incompatibile datorita zgomotului, circulatiei, degajarii de noxe etc (alin. 3).

Acordul vecinilor se va da conditionat de asigurarea, prin proiectul tehnic P.Th. si autorizatia de construire/desfiintare, a masurilor de punere in siguranta a constructiei preexistente rezultate in urma raportului de expertiza tehnica intocmit la comanda investitorului noii constructii (alin.4).

Acordul vecinilor este valabil numai in forma autentica (alin. 5). Refuzul nejustificat de a-si da acordul se constata de catre instanta de judecata competenta, hotararea acesteia urmand sa fie acceptata de catre emitentul autorizatiei de construire/desfiintare in locul acordului vecinilor.
Răspunde
Mihaela 28.09.2014
Buna ziua, cand am cumparat un teren am luat si declaratie de la un vecin (nu avea nimic construit) ca pot construi la 1 m distanta fata de gard. Pana sa ma apuc eu de constructie, vecinul a vandut terenul. Declaratia respectiva mai e valabila pt mine?
Răspunde
Anonim 29.09.2014
Dacă încă nu ați obținut autorizația de construcție, veți avea nevoie de acordul noului vecin.
Răspunde
bogdan 15.03.2023
Acordul dat este valabil ! Noul proprietar a acceptat prin achizitie si sarcinile potentiale ! Este o prblema strict intre vanzator si cumparator !
Răspunde
adriana 23.07.2014
Buna ziua, pot sa scot eu la imprimanta acest model de formular de acord vecini pentru constructie, sa i-l dau vecinului sa il completeze si sa il depun la primarie pentru autorizatia de constructie fara sa mai trec pe la notariat? Multumesc
Răspunde
Anonim 23.07.2014
Vecinul trebuie să-și dea acordul în fața notarului public.
Răspunde
Vasile 21.12.2019
Vecinul a construit pe limita de hotar o cladire . 2 când sau scos un extras de cf pe acel teren figurează al proprietar pe acel teren nu figurează constructie este teren gol . acel proprietar a vândut terenul legal mie cu contract de vanzare . Se poate demola aceea construtie ilegala. Si pe limita de hotar si pe terenul altui proprietar.
Răspunde